Şeytan ilahlıydı
Şeytan ilahlıydı
Kin duygusu ilahıydı... Şeytan ilahlıydı.Kin duygusu ilahıydı.Allahın kinine köle ol.yani zaniye sömürücüye adaletsize kinli ol.Cehennemliklere kinli ol Sevgi duygusu da ilahtır... Hz isaya sevgi ilahıdır kilisenin "yaradılanı sev yaradandan ötürü"Yaradana kullu ölçüsündesev ...yani.Mürşidlere kin de sevgi de ilahtır bazı kişilerde...12 imam sevgisi ilah şa için...Arabçılık da ilhı bzı kimseler çin...Alaha kulluk ölçüdür sevgiye ve kine... Selefilerin Bit’at belirlemelerinde ölçüleri ilahlarıdır.Allaha kulluk olan eylem hal düşünce ve duyguları..ilahlaıdır...sunnilerde ilahlı...Ölçü tek olmalı...diğer ölçüler ilahındır...misvak sünnet diyeni ilahıdır hz pegamber...elçie ölçü deme...müfessir de ama öü eme"O sakal bıraktı saal sünnet deme ama sakal efsri emisvak tefir de...tefsire ilim dersen ilah olur...ölçü tek olur...Kur’an tefsiri ölçü değildr tefsirdir ölçü esmadır...adaletli miras taksimi emeği ölçü seçmekle mümkün.değilse erkek-kız evlat ayrımı yapılmış olur sadece emek ayırıcı olmalı...Ayet yanlış tefsir edilmiştir...yani tahrif edilmiştir esmaya asiliğe sebeb olan tefsire tahrif de... Şeytan yaradılanı kinine göre ayırdı Alahın kinine göre ayırmalıydı..Ölçü tek çünkü ve Allah...Alahın esması ölçü...hz muhmmedin bile adaleti ölçü değildir..tefsirdir...zamanlıdır ayetlerin ölçülüğü...şartlar değişince ayetin tefsiri de değişmelidir..ilimdir çünkü ölçü...faiz mek marifetinde caizdir medine marifetinde haramdır... Allah içinborç verenler vardı medinede...Kardeşlik vardı asrımda faiz ehven-i şer oldu..esmya köleli için bile borç istesen veren yok...ama esmaya kölelik farz corona aşısı için fazi almak caizdir...Şafiye kölelikten geemezsin sünnetulahaasi olamazsın...on mürikin çabasın enk çabalı omayan asidir...ayete göre...ama nesh etmişler yeti...Oysa bir siha üretsen on müşriki yenersin...dünnesh ese de alimler bu gün ilim nsh etmiyor o teşvi aytini..öçü ilimdir...eski fetvaları öçü seçersen fetvalı ilahlı olur...fetva eğl ilmin hakkıdır ölçü olmak misvak sünnet diyen ilm misvaktan faydalılar var diyor..peygamber ölçüdür derse kiliseden farkın kalmaz elçi ilahındır...hz isa ilahı kilienin...yaratan ölçü yaratılan emanetçisidir ölçünün...yani emanetçilik zamanlıdır tarihseldir bölgeeldir...ayet de ölçü değildir...çünkü tefsir yaratılandır ama ilim ezeli olandır...yaratılan emanetçisidir ölçünün yani yörde o zamanda ölçüdür ama kıyametekadar ölçü olmk tek ilmihakkıdır ayeti tefsirin fıkhındeil...fıkıh kimya formülleri gibi değildir...buz dolabına koymadığın et birzaman sonra rızık deil ehir olur...faiz ehven-i şerdir de zehirli et gibidir eki fetvalar günümde...fetvalar yaatıktır çünkü ömürlüdür...12 imam ölçü olsa bile sınırlı öçüdür...Alh pay verdi esmasında ama sınırsız esmaınsahbi hep kendisidir...Kıyametekadar aynı tefsir aynı fıkıh ölçolmaalı buzdolabınakorunmalı et..ve fetvalar da tefsirler de...yaratıan bozulur çnkü ömürlüdür tefsirömürlü sunnilik şia ömürlü...ama ilim ömrsüz...ezeli ve ebedi olan sadece esmadır ebedi öçü de sadec esmanın hakkıdır... Şeytan ilahlıydı cehennemde ilahsızlaşacak...çünkü Allahtan başka ilah yok Mezhebçi de ilahlıdır...şartlar ve yöre değişince o mezhen ölür..ayet de ölür...Tefsir de ölür Kur’anın er arçası da ölür ama kur’anın ilmi ölümsüzdür...ezeli olmayanın Baki olması için değişi şartır insan ölür cennet baki olduğ için ahirette bakileşir...hayvanlar da topraklaşır ve bakileşir...Kader ilminde ezeliydik çünkü...ezelilikde Alaha denk değiliz ama yaratılan da ezeli vebdidir...denk olmasa da hayvanlar toprak olarak cüz’i iradeliler ise ahiret giderek ebedileşirler...Ruhlar alemindeydi deniliy ya kaderdeydik ve ezliydik..."Ol"emri ile olduk.ahiete dön eriyle ebdiliğe döneceğiz...Farklıdır ezeliliğimiz de ebediliğmizde enk değil Allahın ezeliliğine ebediliğne..ma İrcidenildi çnkü bakiliğedir dönüşüüz ölümle...yokluğa deil dönüşümz çünkü kaderde vardık dün.yine kaderdeyiz yaşark de ölüncede ikinci dirilişle de.. |