YAKAMOZ GİBİŞiirin hikayesini görmek için tıklayın YAKAMOZUN ÖYKÜSÜ
Bir zamanlar, denizin derinliklerinde yaşayan küçük bir yakamoz balığı varmış. Yakamoz, diğer balıklardan farklı olarak, parlak bir ışık yayabiliyormuş. Yakamoz, bu ışığını kullanarak karanlık denizin içinde yolunu bulabiliyormuş. Bir gün, Yakamoz, denizin yüzeyine doğru süzülmeye başlamış. Denizin yüzeyinde gördüğü güzelliklere hayran kalmış. Gökyüzündeki yıldızları, güneşin ışığını, denizin üzerindeki dalgaları çok beğenmiş. Yakamoz, bir süre denizin yüzeyinde kalmış. Sonra tekrar denizin derinliklerine dönmeye karar vermiş. Ama denizin yüzeyindeyken, onu gören bir insan olmuş. İnsan, Yakamoz’un ışığını çok beğenmiş ve onu yakalamak istemiş. İnsan, Yakamoz’u yakalamış ve bir kavanoza koymuş. Yakamoz, kavanozun içinde çok mutsuz olmuş. Denizin derinliklerinde özgürce yüzmeyi özlemiş. Bir gün, kavanozdaki suyun içinde bir balık belirmiş. Balık, Yakamoz’a seslenmiş: "Neden bu kadar üzgünsün?" Yakamoz, balığa üzüntüsünü anlatmış. Balık, Yakamoz’a yardım etmek istemiş. "Senin için bir planım var" demiş balık. "Beni takip et." Balık, Yakamoz’u denizin derinliklerine doğru götürmüş. Yakamoz, balığı takip ederek denizin derinliklerine inmiş. Denizin derinliklerinde, Yakamoz’un ışığıyla aydınlanan bir mağara bulmuşlar. Mağaranın içinde, Yakamoz’un ışığıyla aydınlanan bir şehir varmış. Yakamoz, bu şehri görünce çok şaşırmış. Şehir, denizin derinliklerinden gelen yakamoz balıklarından oluşurmuş. Yakamoz, bu şehirde yeni arkadaşlarıyla mutlu bir yaşam sürmüş. Artık denizin derinliklerinde özgürce yüzebiliyormuş. Yakamoz’un hikayesi, umut ve cesaretin gücünü anlatıyor. Yakamoz, umutsuzluğa kapılmadan, cesaretle yoluna devam etmiş. Bu sayede, yeni bir hayata kavuşmuş. Yakamoz’un hikayesi, bize de bir mesaj veriyor. Hayatta karşılaştığımız zorlukların karşısında asla pes etmemeliyiz. Umudumuzu kaybetmemeliyiz. Cesaretle ilerlersek, mutlaka istediğimiz yere ulaşırız.
......
Karanlığın ortasında, Bir umut ışığı gibi, Yakamoz süzülüyor, Denizin derinliklerinden. Yakamoz gibi, Bir hayaldir, Ulaşılması zor, Ama asla vazgeçilmez Yakamoz gibi, Bir sevgi, bir özlem, Gizliden gizliye, Yüreklere sızıyor. Yakamoz gibi, Bir gün gelecek, Güneş doğacak, Karanlıklar aydınlanacak. Yakamoz gibi, Bir hayaldir, Ulaşılması zor, Ama asla vazgeçilmez. Yakamoz gibi, Bir şiirdir, Doğanın güzelliğini, Kuşattığı bir şiir. Yakamoz gibi, Bir sevgidir, Kendi ışığıyla, Diğerlerini aydınlatan. Yakamoz gibi, Bir özlemdir, Ulaşılması imkansız, Ama hepimizin kalbinde olan. Yakamoz gibi, Bir umuttur, Derinlerde, Umutsuzluğu yenen. Yakamoz gibi, Bir şiirdir, Derinlerden, Yüreklere ulaşan. A. Nejat ALPEREN Şair, yazar, eğitimci |