Sorma sen ahvalimi bir sancı yeli gibi İçim dışıma taşmış gönül dert seli gibi Yaban yılkısı gibi dönerim deli gibi Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini
Hiçbir dostta görmedim içimde kaldı heves Eş yoldaş dedikleri sanki demir bir kafes Neye ki bir el atsam tıkanır kalır nefes Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini
Belki düzelir diye yıllar yılı bekledim Elbet anlarlar diye hep içimde sakladım Gençliğim gitti elden yarı yolda tekledim Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini
Boş umutlar içinde gönlü avutup durdum Elbet kapanır perde kalbimi boşa yordum Düş mü hayal mi diye kendi kendime sordum Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini
Yaşamım kasvet dolu her günüm ayrı keder Ha öldüm ha da sağım canı ettiler heder Ha varım ha da yoğum bana gülmedi kader Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini
Salakça geçti ömür kimse derdim sormadı Elim hep boşta kaldı kimse sözde durmadı İçim üşüyüp durdu aşk vuslata varmadı Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini
Boşa çekilmiş kürek dayanmaz buna yürek İflah olmaz ki yara sımsıkıca bir sarak Umutla beklediğim kel başa şimşir tarak Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini…
AZAP...(Kadri Atmaca) 01.09.2023
CAN DOSTLARDAN NADİDE İNCİLER
Vefasız yârenlerle her muhabbeti kestim, Bana selam vermeyen börtü böceğe küstüm, Bildiği gibi dönen yalandünyanın dostum, Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini…Mehmet SEMERCİO.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Herkes keyfini sürer... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Herkes keyfini sürer... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok güzel bir şiir beğeniyle okudum tebrik ederim sizi ellerinize yüreğinize duygularınıza sağlık hocam ilhamınız sonsuz her şey gönlünüzce olsun iyi geceler dilerim saygılarımla...
Muhteşem bir şiir okudum hayatın gerçek yüzü yanı görünmeyen İnsanın iç dünyasının dışa vuruşu taşması sabrın bittiği yer şiir Olup gün yüzüne çıkması gönülden tebrik ederim hocam saygılar
ok güzeldi,çok acıklıydı,çok doğru, sevgi ve iözlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadım, ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarıml
Adama sormuşlar en ağır sızı hangisi diye kendi çektiğim sızıdır demiş bazıları gülüp oynasa da insanın derdi kederi güldürmez insanı, kalemin daim ilhamınız bol olsun. Saygılarımla tebrikler.
Vefasız yârenlerle her muhabbeti kestim, Bana selam vermeyen börtü böceğe küstüm, Bildiği gibi dönen yalan dünyanın dostum, Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini…
Güne düşen güzel bir şiir okuduk. Kutlarız üstadim.
Sorma sen ahvalimi bir sancı yeli gibi İçim dışıma taşmış gönül dert seli gibi Yaban yılkısı gibi dönerim deli gibi Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini
Bu güzel şiir için çok teşekkürler üstadım. Saygılar sunarım.
Boşa çekilmiş kürek dayanmaz buna yürek İflah olmaz ki yara sımsıkıca bir sarak Umutla beklediğim kel başa şimşir tarak Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini…
"Herkes keyfini sürer.." şiiri hayatın zorluklarına, dostsuzluğa ve yalnızlığa karşı duyduğu sitem ve acıyı dile getirdiği bir şiirdir. Şair, şu ana fikirleri vurgular:
Kendisini anlayan, destekleyen ve sevgisini paylaşan bir dost bulamadığını, hayallerinin hep yarım kaldığını söyler. Hayatın kendisine hep haksızlık yaptığını, gençliğini, sağlığını ve umudunu kaybettiğini belirtir. Herkesin mutlu olduğunu, kendisinin ise hep dert çektiğini ifade eder. Boşa harcadığı ömrüne, yüreğine ve yaralarına isyan eder. Şiirde kafiye, redif, tekrar gibi edebi sanatlar kullanılarak etkileyici bir anlatım sağlanmıştır. Şiirin sonunda “Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini” mısrasıyla şiirin ana teması özetlenmiştir. Kadir Atmaca üstadım sizin gibi bir üstadın eserlerini okumak büyük bir onur. Tebrikler ve teşekkürler.
Değerli eserinizi beğeni ve keyifle okudum.. Çok anlamlı harika dizeler kelamınıza gönlünüze bin bereket olsun hocam harikaydı,,, Kaleminiz hep çağlasın yüreğini Selam ve dua ile Kalın Sağlıcakla.
"Sorma sen ahvalimi bir sancı yeli gibi İçim dışıma taşmış gönül dert seli gibi Yaban yılkısı gibi dönerim deli gibi Herkes keyfini sürer ben çekerim derdini" .... anlam ve anlatımı mükemmeldi, sitemkar bir özeleştiri olmuş lakin hoş bir anlatım sürükleyici bir okunuşa sahip. tebrikler ve saygılar sunuyorum...