En güzel isimler Allah’ındır; siz O’na bu isimlerle dua edin.
O’nun isimleri konusunda haktan sapanları kendi hallerine bırakın. Çünkü onlar, yaptıklarının cezasını çekeceklerdir. (17)
Yarattığımız kimseler içinde hakkı anlatıp onunla insanlara doğru yolu gösteren ve yine hakka dayanarak doğruluğu ve adâleti uygulayan bir topluluk vardır. (18)
Onlara belli bir süreye kadar mühlet veririm. Fakat, vakti gelince, benim tuzağım pek çetindir. (19)
Hani bir zamanlar kâfirler ya seni tutuklayıp hapsetmek veya öldürmek ya da yurdundan zorla çıkarmak için bir takım tuzaklar kuruyorlardı.
Onlar böyle tuzaklar hazırlayadursunlar, ama Allah da onların tuzaklarına karşılık verecektir. Çünkü Allah, tuzak kuranlara en güzel karşılığı verendir. (20)
Allah bir toplumu doğru yola erdirdikten sonra, nelerden sakınacaklarını kendilerine iyice açıklamadıkça,
onları sapmaya terk edecek ve saptıracak değildir. Muhakkak ki Allah her şeyi hakkiyle bilendir (21)
Allah, Peygamberine rahmetiyle yöneldiği gibi, içlerinden bir kısmının gönülleri hemen hemen eğrilmek üzere iken o zorluk zamanında Peygamber’e tâbi olan muhacirlerle ensârı da tevbeye muvaffak kıldı ve tevbelerini kabul buyurdu.
Çünkü Allah, kullarına karşı çok şefkatli, çok merhametlidir. (22)
Allah, seferden geri kalan ve haklarındaki hüküm ertelenen o üç kişinin de tevbesini kabul etti.
Öyle ki, bütün genişliğine rağmen yeryüzü onlara dar gelmiş, vicdanları kendilerini sıktıkça sıkmış ve Allah’ın azabından kurtulmak için yine O’ndan başka bir sığınak kalmadığını iyice anlamışlardı.
Tevbe edip eski güzel hallerine dönmeleri için Allah onları tevbeye muvaffak kıldı. Gerçekten Allah, tevbeleri çokça kabul eden,
çok merhametli olandır. (23)
Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilecek derecede ayıkıncaya, cünüp iken de -yolcu olanlarınız hâriç- yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın.
Eğer hasta ya da yolcu iseniz veya sizden biriniz abdestini bozmuşsa veyahut kadınlarınızla münâsebette bulunmuşsanız;
bu durumlarda abdest alacak veya yıkanacak su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin:
yüzünüzü ve kollarınızı onunla meshedin. Doğrusu Allah, çok affedici, çok bağışlayıcıdır. (1)
Biz, her bir peygamberi, Allah’ın izniyle kendisine itaat edilsin diye gönderdik.
Şayet onlar kendilerine zulmettiklerinde hemen sana gelip Allah’tan bağışlanma isteselerdi ve Peygamber de onlar için mağfiret dileseydi, onlar Allah’ın tevbeleri çok kabul edici ve çok merhametli olduğunu mutlaka görürlerdi. (2)
Bu, Allah’ın bahşettiği çok büyük bir lutuftur. Ona kimlerin lâyık olduğunu ve bunların derecesini Allah’ın bilmesi yeter! (3)
Hastalık, körlük, topallık gibi bir mazereti bulunmaksızın savaştan geri kalıp evde oturan mü’minlerle,
mallarıyla canlarıyla Allah yolunda savaşanlar elbette bir değildir.
Allah, mallarıyla canlarıyla savaşanları, herhangi bir sebeple savaştan geri kalan kimselerden derece itibariyle daha üstün tutmuştur.
Gerçi Allah, her birine varılacak en güzel yurt olan cenneti va‘detmektedir.
Yine de Allah, cihâd edenleri, pek büyük bir mükâfatla, mücâdeleden kaçıp oturanlara üstün kılmıştır. (4)
Onlar için Allah’ın yanında yüksek dereceler, bir bağışlanma ve bir rahmet vardır. Çünkü Allah, çok bağışlayıcıdır, engin merhamet sahibidir. (5)
Allah’ın bunları affedeceği umulur. Allah çok affedici, çok bağışlayıcıdır. (6)
Kim Allah yolunda hicret ederse, yeryüzünde barınacak pek çok güzel yer ve maddî-manevî genişlik ve bolluk bulur.
Kim de evinden Allah ve Rasûlü’ne hicret etmek niyetiyle çıkar, sonra da hedefine varmadan kendisine ölüm yetişirse,
artık onun mükâfatı şüphesiz Allah’a aittir. Allah çok bağışlayıcıdır, engin merhamet sahibidir. (7)
Allah’tan bağışlanma dile! Şüphesiz ki Allah, çok bağışlayıcıdır ve çok merhametlidir. (8)
Kim bir kötülük yapar veya nefsine zulmeder de sonra Allah’tan bağışlanma dilerse,
şüphesiz Allah’ı çok bağışlayıcı ve çok merhamet edici olarak bulur. (9)
Ne kadar isteseniz de eşleriniz arasında adâleti sağlamaya güç yetiremezsiniz.
Hiç olmasa birine büsbütün meyledip, diğerini ne kocalı ne de kocasız bir halde askıda bırakmayın.
Eğer yanlış davranışlarınızı düzeltir ve birbirinize haksızlık etmekten sakınırsanız, şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır ve engin merhamet sahibidir. (10)
Siz, açık veya gizli bir iyilik yaptığınızda ya da size yapılan bir kötülüğü bağışladığınızda, şunu bilin ki Allah da sizi affedecektir.
Çünkü Allah, çok affedicidir, her şeye gücü yetendir. (11)
Böylece zulmedip duran o kavmin kökü büsbütün kesilmiş oldu. Âlemlerin Rabbi Allah’a hamdolsun! (12)
Eğer senin yalan söylediğini iddia edecek olurlarsa onlara şöyle de: “Evet, Rabbiniz çok geniş merhamet sahibidir. Bununla birlikte O’nun, suç işleyenlere vereceğini va‘dettiği cezanın kaldırılması da sözkonusu değildir.” (13)
Onlara şöyle de: “Gelin, Rabbinizin size haram kıldığı şeyleri bildireyim:
O’na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana-babaya iyilik edin. Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin; çünkü sizi de onları da biz rızıklandırıyoruz.
Açık olsun, gizli olsun hiçbir günaha ve kötülüğe yaklaşmayın.
Haklı bir sebep olmadıkça Allah’ın öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın.
İşte bunlar, akıl erdirmeniz için Allah’ın size emrettiği hususlardır." (14)
Şüphesiz sizin Rabbiniz, gökleri ve yeri altı günde yaratan sonra arşa istivâ eden;
gündüzü, kendisini süratle kovalayan geceyle bürüyüp örten; güneşi, ayı ve yıldızları emrine boyun eğdiren Allah’tır.
Bilin ki, yaratma da, emir ve idâre yetkisi de yalnız O’na aittir. Âlemlerin Rabbi olan Allah yüceler yücesidir. (15)
Yoksa onlar, Allah’ın kendileri için hazırlayacağı tuzaktan güvende mi oldular?
Unutmayın ki, tam olarak ziyana uğramış kimselerden başkası, Allah’ın hazırlayacağı tuzaktan kendini güvende hissedemez! (16)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Allah’ın yanında yüksek dereceler vardır şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Allah’ın yanında yüksek dereceler vardır şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sağ olun ,var olun Üstadım Bu istisnai yorumunuz için çok teşekkür ederim. Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak ne mutlu bize. Ramazanınız mübarek olsun.Hayırlara vesile olsun inşaallah.
Yüce Kur'an-ı Kerim için meal çalışmanızda Cenab-ı Hak'tan muvaffakiyet diliyorum. Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏 Ramazanı Şerifimiz mübarek olsun, Cenab-ı Hak oruç ve diğer ibadetlerimizi kabul eylesin inşallah 🤲 Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Sağ olun ,var olun Üstadım Bu istisnai yorumunuz için çok teşekkür ederim. Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak ne mutlu bize. Ramazanınız mübarek olsun.Hayırlara vesile olsun inşaallah.
İslam akaidi üzerine her Müslümana lazım olan dini muamelatın müstesna bir açıklamasıydı...benim için belki altı yaşında Kur'an-ı hatmetmiş ve ileriki yıllarda, hafızlık, tecvit ve ilmi hal okumuşlar için şiirsel yönü çok takdirlere şayan yeni başlayanlar için çok çok faide mülahaza edebileceğim çok müstesna bir eserin güzel bir bölümüydü... severek ve imrenerek okuduğum kaliteli bir şiirdi. Allah razı olsun sizden ve tüm İslam'a bilgileriyle emek verenlerden. selam ve saygılarımı iletiyorum...hayırlı iftarlar efendim...
Sağ olun ,var olun Üstadım Bu istisnai yorumunuz için çok teşekkür ederim. Dostlarımızın bir nebze dua ve iyi niyetlerine mazhar olmuşsak ne mutlu bize. Ramazanınız mübarek olsun.Hayırlara vesile olsun inşaallah.
O an hemen yanımda, Rabb'imi buldum
Ellerim soğudu çılgına döndüm
Muradım Hakk idi, teselli oldum
Rabb'im nolur affet bizi
Kar' çıkarma yüzümüzü
Kolay eyle atimizi
Halas üzre yaşat bizi
Yekta Rasulüne olsun salâvat
Olmasın sonumuz inşallah berbat
Hayalimiz erer bir gün
Olmayalım ebed sürgün
Allah'a hamdolsun.
Allah Rasulüne salât ve selâm olsun.
Aline ashabına selâm olsun.
Allah razı olsun Üstadım.
Çok saygımla Üstadım.
deniz_tayanç1 tarafından 4/9/2023 4:04:53 AM zamanında düzenlenmiştir.