Rasûlüm! Sana kâfirler tarafından söylenen bu incitici sözlerin aynısı, senden önceki peygamberlere de söylenmişti.
Öyleyse onların sabrettiği gibi sen de eziyetlere sabret! Şüphe yok ki Rabbinin hem bağışlaması bol, hem de cezası pek acıdır. (1)
Âd kavmine gelince, yeryüzünde haksız yere büyüklük tasladılar ve: “Bizden daha güçlü kim varmış?” dediler.
Kendilerini yaratan Allah’ın, onlardan daha güçlü olduğunu görmüyorlar mıydı? Doğrusu onlar, bizim âyetlerimizi bile bile inkâr ediyorlardı. (2)
“Allah’tan başka bir ilâh daha edinmeyin. Ben, O’nun tarafından size gönderilmiş apaçık bir uyarıcıyım.” (3)
O’ndan başka ilâh yoktur. O diriltir ve öldürür. Sizin de Rabbiniz, gelip geçmiş atalarınızın da Rabbi O’dur. (4) İnkârcılar, derin bir şüphe içinde kıvranıyor, oyun ve eğlenceyle vakitlerini hebâ ediyorlar. (5)
Göklerde ne var, yerde ne varsa hepsi Allah’ı tesbih etmektedir. O, kudreti dâimâ üstün gelen, her hükmü ve işi hikmetli ve sağlam olandır. (6)
O Allah ki, O’ndan başka ilâh yoktur! Duyuların algı sahası dışında kalan şeyleri de, duyuların algı sahasına giren şeyleri de bilir. O, Rahmân’dır, Rahîm’dir. (7)
O Allah ki, O’ndan başka ilâh yoktur! O Melik’tir, Kuddûs’tür, Selâmdır, Mü’min’dir, Müheymin’dir, Aziz’dir, Cebbâr’dır, Mütekebbirdir.
Allah, müşriklerin ortak koştukları şeylerden çok uzaktır, yücedir. (8)
O Allah Hâlık’tır, Bârî’dir, Mûsâvvir’dir. En güzel isimler O’nundur. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O’nu tesbih eder. O, Azîz’dir, Hakîm’dir. (9)
«Şüphesiz Rabbimizin şânı çok yücedir. O ne bir eş edinmiştir; ne de bir çocuk.»(10)
De ki: O Allah birdir. (11) Her şey o Allah’a muhtaçken O hiçbir şeye muhtaç değildir. (12)
O, doğurmamış ve doğmamıştır. (13) Hiçbir şey O’na denk değildir. (14)
Allah, gökte de yegâne ilâh yerde de yegâne ilâhtır. O, her hükmü ve işi hikmetli ve sağlam olan, her şeyi hakkiyle bilendir. (15)
Hani biz, İsrâiloğulları’ndan: “Sadece Allah’a kulluk edeceksiniz, ana-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara iyilikte bulunacaksınız!” diye söz almış
ve: “İnsanlara güzel söz söyleyin, namazı hakkıyla kılın, zekâtı verin!” diye emretmiştik.
Sonra sizden pek azı müstesna, sözünüzden döndünüz ve hâlâ yüz çevirmeye devam ediyorsunuz (16)
Onlara şöyle de: “Gelin, Rabbinizin size haram kıldığı şeyleri bildireyim:
O’na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana-babaya iyilik edin. Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin; çünkü sizi de onları da biz rızıklandırıyoruz.
Açık olsun, gizli olsun hiçbir günaha ve kötülüğe yaklaşmayın.
Haklı bir sebep olmadıkça Allah’ın öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın. İşte bunlar, akıl erdirmeniz için Allah’ın size emrettiği hususlardır." (17)
“Yetişkinlik çağına erinceye kadar, muhafaza ve yardım maksadıyla en güzel şekilde olanı dışında, yetimin malına yaklaşmayın.
Ölçüyü ve tartıyı adâletle tam yapın. Biz hiç kimseyi gücünün üstünde bir şeyle sorumlu tutmayız.
Konuştuğunuz zaman, en yakınlarınızın aleyhinde bile olsa adâleti gözetip doğruyu söyleyin.
Allah’a ve Allah için verdiğiniz sözleri yerine getirin. İşte bunlar, düşünüp ders almanız için Allah’ın size emrettiği hususlardır.” (18)
Şüphesiz bu, benim dosdoğru yolumdur, öyleyse ona uyun.
Başka yollara uymayın ki, o yollar sizi grup grup parçalayarak Allah’a giden yoldan ayırmasın.
İşte bunlar, kendisine karşı gelmekten sakınmanız için Allah’ın size emrettiği hususlardır. (19)
De ki: “Rabbim açık ve gizlisiyle yüz kızartıcı bütün çirkin fiilleri, her türlü günahı, haksızlık edip ölçüyü aşmayı,
ilâh kabul edilebileceklerine dair haklarında Allah’ın hiçbir delil indirmediği birtakım nesneleri O’na ortak koşmanızı
ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram kılmıştır.” (20)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Allah hiçbir şeye muhtaç değildir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Allah hiçbir şeye muhtaç değildir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Yüce Kur'an-ı Kerim için meal çalışmanızda Cenab-ı Hak'tan muvaffakiyet diliyorum. Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏 Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Rabb'im münezzehtir bunda
Zerreler tek tek sayılı
Her şey Kitapta yazılı
Kadrini biz bilemedik
Kulluğuna yetemedik
Rasul sesleniyor bize
Mana nedir göremedik
Rabb'im affet kulunum ben
Deniz olsam eksiğim ben
Muradımı asıl söyler
Hayra inat biriyim ben
Çok saygımla Şairim
deniz_tayanç1 tarafından 3/21/2023 10:12:08 PM zamanında düzenlenmiştir.