A ile B İle başladı işler Sardı etrafı bir sürü fişler... Fokur fokur, Kıpır kıpır Kaynayan bir sınıf olduk bizler Bir türlü bir araya gelmedi cümlem Yazımı beğenmiyor hiç öğretmen... Yoksa ben aptal mıyım? “Hadi paşam” diyorum aldırmıyor Cümleler benden hep kaçıyor... Başkaları ne yapıyor? Çalışıyor... Yoksa ben tembel miyim ha? Yanına çağırdı öğretmenim. Ulan tamam işte battık dedim, Umarım yine benden yazmamı istemez. Her gün aynı şey... anlatmakla bitmez Gel dedi sinirle, gözleriyle yiye yiye Eli mi tutup götürmez mi müdüre O söyledi, müdür dinledi.. Bana göründü yerin dibi.. Ne yapıyorsun? Dedi müdür Aklın başında mı? Bizim kulak memesine kadar kızardı. Yanına bir güzel şamar yakıştı Yanağımda kırmızıgüller açtı... Aman müdürüm sakın yapma Kodeste bulursun kendini sonra Şapur şupur beni öp, Çıtır çıtır notlar ver Dayak acı ben tatlı Sen öğrenci olmadın mı? Hiç böyle olmamıştı uzun zamandır Teneffüste sınıfa gelen babamdı.. - Ne yapıyon lan sen - Hiçbir şey baba -Niye çağırdılar beni okula? Tuuu gözüme görünme bir daha Babadan dayak, müdürden dayak Kelime çok, cümle çok, hece çok, harf çok Sustuk sustuk, kustuk kustuk Önümdeki fişler uçuştu Uçuştu da aklımı da uçurttu Hayal mi, gerçek mi, rüya mı, masal mı? Okudum vallahi tutar mı,tutmaz mı? Beş yıl bitti, şimdi orta okul Lise, üniversite, bitince okul Girecek cebime paralar pul pul Şapur şupur beni öp, Çıtır çıtır notlar ver Dayak acı ben tatlı Sen öğrenci olmadın mı?
Perihan Dirican
Bu şiir; ’Şapur Şuğur Beni Öp’ şarkısından uyarlama. ( şarkıya anlam kattık mı dersiniz? :)) öğretmen arkadaşlarım, sınıf ve okul gecelerinde uygulanabilir. ben denedim oldu. hem de güzel oldu
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şapur Şupur Beni Öp, şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şapur Şupur Beni Öp, şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hangimiz okul yıllarında dövülmedik sövülmedik ısyan etmedik bedenımıze hangimiz veliler toplantısından tedırgın olmadık kucuk yurekler buyurken savrulmadık hayata ..ah anam ah babm sen benı okut ben kacayım sınemaya ..hayat yolları dıkenlı eğitim şart tebrikler kalemınız daim olsun..
Bir hikaye bu kadar güzel şiirleştirilebilir,helâl olsun yüreğinize.
Tebriklerimle.
Saygılar efendim.