(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İnsanca Yaşama Hakkı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İnsanca Yaşama Hakkı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"insanca yaşam " sevdamızdı uğruna ölünesi halkımız ve tüm insanlık için tek isteğimizdi ötesi yoktu ne çok can verdik bu ugurda ne yazık ki hala hasretiz insanca yaşayama
bu sevda herkesin sevdası oluncaya dek ve tüm dünya insanca yaşayana dek...
İnsanca Yaşama Hakkı Ortak değerlerdi emek ekmek Hakça paylaşım ve tek karanfil Ruh ikiziydi… Son nefesini verdi
İnsanca yaşama Yaşama hakkı Hakkı. ------------------------ İNSANLAR EŞİT DOĞUP EŞİT ÖLÜYORDA YAŞARKEN MADDİ VE KABA GÜÇ BU HAKKI ELİMİZDEN GÖZGÖRE GÖRE ALIYORLAR... MALESEF BİLİYOR FAKAT SEYİRCİ KALIYORUZ. ELLERİNİZE SAĞLIK USTAM...
İnsanca yaşama Yaşama hakkı Hakkı. ******* insanca yaşama hakkımı kalmış hocam..."varsa pulun,herkes kulun;yoksa pulun hiç ötmez borun" olmuş haklarımız ..."büyük balık ,küçük balığı yutar "olmuş..Ayşe arkadaşımızın dediği gibi ruhuna fatiha... tebriklerim bu duyarlı yüreğe..saygılarımla hocam...
İnsanca Yaşama Hakkı Ortak değerlerdi emek ekmek Hakça paylaşım ve tek karanfil Ruh ikiziydi… Son nefesini verdi
İnsanca yaşama Yaşama hakkı Hakkı.
İnsanca yaşama hakkı haktır da bu bizim ülkemiz için ne kadar geçerlidir bilemiyorum üstadım ama yoksa o zaman hakımızı aramalıyız diyorum, hak verilmezse aranır ve alınır diyorum duyarlı sözlerinize ve haklı seslenişlerinize tşkler harikaydı hocam tebrikler saygımla.
İnsanca Yaşama Hakkı Rekabet değil dayanışma Renklerin Halkların kardeşliği Böyle öğrendi bildi şiar edindi
İnsanca Yaşama Hakkı Ortak değerlerdi emek ekmek Hakça paylaşım ve tek karanfil Ruh ikiziydi… Son nefesini verdi ................................................ USTA KALEMİN İNSANA DAİR OLAN SESİYDİ ŞİİR SAYGILARIMLA HOCAM HALKLARIN KARDEŞLİĞİNDE
dünya üzerinde ülke olarak sonuncu olduğumuzu söyleyemem bu konuda ama sonlara yakınız diyebilirim insan hayatının bu kadar ucuz olduğu başka bir coğrafya olduğunu düşünmüyorum sokak ortasında maganda silahı mı dersin..iki kişi kavaga ederken bir başkasının canını acıtmak mı dersin..hergün gelen sayısız tabutlara konan gencecik kefenler mi dersin..bir sürü oyuna menfaat duygusuna ,egoya tatmin için yapılan onca faili belli belirsiz cinayetlerimi dersin.. hortumlamalar..insanın göz göre göre hakkına tecavüz eden vampirleirmi dersin.
bu sayfayı bir ansiklopedi gibi dolsurabilirim ama hepsini duyarlı olan herkes bilir ve devamını getirebilir..
böyle bir konuyu işlediğin ve paylaştığın için tşk.ederim usta.. derin saygı ve hürmetlerimle...................aspendos
''Bütün insanlar hür, haysiyet ve haklar bakımından eşit doğarlar. Akıl ve vicdana sahiptirler ve birbirlerine karşı kardeşlik zihniyeti ile hareket etmelidirler.
Herkes, ırk, renk, cins, dil, din, siyasal ya da her hangi bir başka inanç, ulusal ya da toplumsal köken, varlıklılık, doğuş ya da herhangi bir başka ayrım gözetilmeksizin bu Bildirge'de açıklanan bütün haklardan ve bütün özgürlüklerden yararlanabilir. Bundan başka, ister bağımsız ülke uyruğu olsun, isterse bağımlı, özerk olmayan ya da başka bir egemenlik kısıtlamasına bağlı ülke uyruğu olsun, bir kişi hakkında, uyruğu bulunduğu devlet ya da ülkenin siyasal, adli ya da uluslararası durumu bakımından hiçbir ayrım gözetilmeyecektir(madde 2). Ayrıca bu haklar hiçbir şekilde başkalarına ya da kurumlara aktarılamaz.
En başta yaşam ve özgürlük olmak üzere sağlık, eğitim, yiyecek, barınma ve toplumsal hizmetler de içinde olmak üzere sağlığına ve esenliğine uygun bir yaşam düzeyine kavuşma; yasanın koruyuculuğundan eşit olarak yararlanma; Barışçıl amaçlar için toplanma ve dernek kurma; evlenme, mal ve mülk edinme; çalışma, işini seçme özgürlüğü; din, vicdan düşünce ve anlatma özgürlüğü hakları İnsan Hakları Evrensel Bildirgesinin temellerini oluşturur
Bu Bildirge'nin hiçbir unsuru, içinde açıklanan hak ve özgürlüklerin bir devlet, topluluk ya da bireyce ortadan kaldırılmasını amaçlayan bir etkinlik ya da girişime hak verir biçimde yorumlanamaz'' (madde 30)
Diyor kısaca İnsan Hakları Bildirgesinde ....
Ve senin de dediğin gibi ve ne acıdırki insanların İnsanca Yaşama Hakkı elinden alınmıştır . İçerisinde yaşadığımız Kapitalist sistemlerde insan hakları malesef işlememekte hatta bir çoğu ihlal edilmekte ve,
yok İnsanca Yaşama Hakkı otur oturduğun yerde ne demek kardeşilk, barış ve özgürlük Hakkı !
Deniyor olsa da ben yine de yaşasın insan hakları diyorum ve insanların bir arada ve kardeşçe ve barış içinde kendi kimlikleri ile el ele ve özgürce yaşamasından yanayım ...
Çok güzel bir şiirdi insanlık adına Müjdat, kutluyorum arkadaşımı , seviyorum seni okumayı .........
ah hocam yitirilen her değer gibi yok olsun,marjinalleşsin diye uğraşanlar çok ama sizin gibi aydınlık yüreklerle biz bu değerleri yaşatmaya kararlıyız,yoksa insanlığımızı nasıl iddia edebiliriz saygılarımla hocam
Allah rahmet eylesin...Gülsuyu döktüm sayfaya ve bendenizde yüzüme sürdüm... Şeref ekmek olmuş, insan insanlıktan çıkmış ne olmuş adını bilemem ama şiir çok hoş olmuş üstad... yüreğinize sağlık, saygımla... TEBRİKLER....
Ortak değerlerdi emek ekmek
Hakça paylaşım ve tek karanfil
Ruh ikiziydi… Son nefesini verdi
Güldanenin tüm dediklerine katılıyorum.
Enternasyoneldi dizeler.
İnsan hakları yönetenlerin hakkı olmamalı.
Çok güzeldi...Tebrik eder, selamlar, saygılar sunarım.