TedirginŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Ülkem insanı adına tedirginim.Sesim alabildiğine kısık.Bunca tecrübeden ve yaşanılandan sonra hala koca koca adamlar birbirlerinden öteki üretip hain ilan ediyorlar..Filistin’de,ırak’da birbirini öldürenler gibi..Tedirginim..Ülkemde kardeşliğin yerini bu hain edebiyatı, düşmanlığa taşır diye tedirginim..Çünkü gerçek düşmanı ve onun nasıl çalıştığını biliyorum..Benim insanlarım ise bir birine benzer..Aynı ağlar,aynı güler..aynı sever..lanet olsun bu çirkin tezgaha...kimse hain değil..bin yıllık devlet..bin yıllık halk...eyy..! güneşlerde uyuyan soylu çocuklar,Dursunlar, Denizler, Mehmetler kalkın ve sesime ses verin..biz aynı adamlardık ama soylu,keskin vicdanlı bir kavgamız vardı..o vicdanımızı kışkırtıp kardeşi kardeşe vurdurdular...gelin ve anlatın bu kan kokan havaya,bu sisli havaya halkımız üzerinde oynanan bu oyuna dur deyin..
kaç bin genç vurulmadık ki vatan dedik, bayrak dedik, halk dedik, emek dedik, ekmek dedik...kaç bin genç fidanı soldurmadık ki zindanlar da.. Eyyyy...! güneşlerde uyuyan soylu çocuklar..kalkın ve anlatın bir daha...kardeştik aslında...kardeştik deyin |
başlığı görünce bir şarkı geldi aklıma.. sanırım şiirle de uyumlu
"Gözlerim dolar, kan sanırım
Betonlar boğar, nefessiz kalırım
Şahidim yoktur Perdeler örtük
İnanamassın ağlarsın
Geceler mi sen, benmi yorgunum
Mermiler mi sen, benmi yangınım
Düşlerim tutsak Yüreğim sürgün
İçimde bir çocuk tedirgin"
ne garip.. düşününce herkesin için elbet tedirgin bir çocuk var..
zaman geçtikçe bazı değerler unutuldu.
bunlara dostluk kardeşlikte dahil..
nedense insan özellkle bir fikri savunduğunda ve zor duruma düştüğünde terkedilir oldu..
oldukça düşündürücü bir şiirdi..