Duvarlarına aşk, intikam, spor dolu sözler çalınmış Kimi badanasız, kimi en çirkin renklerle donanmış Beni içi yakan Seni dışı yakar yani İnsanı boğan şehirlerinde yaşarız memleketin Her gelişmeyi büyütür şark tarafımız Haykırsa da birileri Elli yıl, yüz yıl Hesap soracak bütün varlıklar bizden Hesap soracak torunlarınız Çoğunluk susuyoruz.
Nehirleri, kaynakları, ormanları, Yer altı ve yer üstü zenginlikleriyle kuşatılmış Kimi köyleri Kimi beldeleri Kimi şehirleri sahipleniyoruz yani Diğerlerinde nelerin yaşandığını Duymuyor, görmüyor, bilmiyoruz Haykırsa da birileri Kör, sağır ve dilsizi oynuyor Çoğunluk susuyoruz.
Dün bir gazetede makale Kocaman bir liste Hepsi memleketin büyük şirketi Daha birkaç yıl öncesi Hepsi yüzde yüz Türk sermayesi El değiştirmiş yabancının olmuş hepsi Hesaplamış yazar götürüyorlarmış Yılda dolar cinsinden elli milyarı Amma da geri kafalıyım ben Servetin dini, imanı, milliyeti mi olur Ne güzel köyleşiriyoruz hep birlikte Çoğunluk susuyoruz.
Sadece belli zamanlarda Sahibi olmak yetmez memleketin Vergi verirken, askere giderken Şehit cenazesi kaldırırken, milli maç seyrederken Aynı zamanda günceli de takip etmek lazım Mesela dünyada olup bitenler Savaş tamtamları gibi, küresel ısınma İklim değişimleri, kuraklık, muhtemel su darlığı Ne kadar susayacağız tatlı suya Çoğunluk susuyoruz.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇOĞUNLUK SUSUYORUZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇOĞUNLUK SUSUYORUZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
anlatma kaygınız şiirin önüne geçmiş.bunu eleştirmek için demiyorum benimde en çok yaptığım şeydir..düz yazıya çok yaklaşıyor..ahenk ve ses zarar görüyor bu durumda.haddim olmayarak düşüncelerimi paylaşmak ve şiirden konuşmak istedim..içeriğe ise sözüm yok saygılarımla
Birgün gelecek Tamamen susturacak küresel sermaye bizi. Şimdilik biraz kazansınlar da, Sermayeyi kurtarınca, Rüyamızda kendimizi darı anbarında görmeye başlarız. Saygılarımla.
DOĞRUYA DOĞRU. ASLINDA SÖYLLENECEK BİR ÇOK ŞEYİ AÇIKLAMIŞ ŞİİRİNİZ TEBRİKLER ŞAİR. Sadece belli zamanlarda Sahibi olmak yetmez memleketin Vergi verirken, askere giderken Şehit cenazesi kaldırırken, milli maç seyrederken Aynı zamanda günceli de takip etmek lazım Mesela dünyada olup bitenler Savaş tamtamları gibi, küresel ısınma İklim değişimleri, kuraklık, muhtemel su darlığı Ne kadar susayacağız tatlı suya Çoğunluk susuyoruz.
hep susmadıkmı yada susturulmadıkmı ben size fazla bişey yazmayacağım budur işte şairin verdiği mesaj bu olmalı affınıza sığınarak benim sayfamda bir şiirim var onu okumanızı ve oradaki bazı gerçekleri anlamanızı ve yorumlamanızı istesem ayıp etmiş olmam sanırım benim sayfama gidin ve orada DENNİZDEN GELEN MEKTUP isimli bir şiirim var ister sesli ister okuyun ama mutlaka bakın bunu neden diyorum okuyunca anlayacaksınız bu şiiri tam 1 yılda yazdım yüreğiniz hep şiiirle ve doğrularla dolu olup yaşasın selam ve sevgilerimle adıyaman gölbaşından mehmet girişit
Ne kadar susayacağız tatlı suya Çoğunluk susuyoruz. ********************************** Sorunlara sahip çıkmak. Sorumluluk sahibi olmak... Duygusal,duyarlı olmak... Şİir bu minval üzerinde, uyarıcı etkisiyle çok etkiliydi efendim. Kutlamalıyım bütün yüreğimle ve saygıyla...
Sadece belli zamanlarda Sahibi olmak yetmez memleketin Vergi verirken, askere giderken Şehit cenazesi kaldırırken, milli maç seyrederken Aynı zamanda günceli de takip etmek lazım Mesela dünyada olup bitenler Savaş tamtamları gibi, küresel ısınma İklim değişimleri, kuraklık, muhtemel su darlığı Ne kadar susayacağız tatlı suya Çoğunluk susuyoruz.
evey genelde hüücreler yers çalışıor susmamız gereken tersde konuşuyor konuşmamız gereken terde susuyoruzz tebrikler selamlarımla
Teşekkür ediyorum hepimiz adına .Yazar ve aydın kesimin asli vazifelerinden olmalı toplumun içinde bulunduğu durumu ince bir uslupla bildirmek.Şiirlerimizin konusuna sosyal içerikli mesajlarla bilgi ve duyarlılığımızın ölçülmesi güzel olur.Susmak bazen güzel ama ,milli ve manevi değerlerimizin korunması ,su gibi hayati kaynaklarımızın ,güvenliğimizin tehlikede olduğu zamanlar sesimiz her zamankinden yüksek bir frekasta ve kararlı çıkmalı. İçimde ,haksızlığa karşı,kabarmış denizin azgın dalgaları gibi sarp kayaları döverken susmak, dilsiz şeytana benzemenin ta kendisidir. Söz gümüşse ,sükût altındır.Huzurumuzu bozmamak kaydıyla sesimizi susturmayalım.Yüreğimiz sevgiye ve aydınlık geleceğe açık olsun..saygıyla.
O kadar alışmışız ki susturulmaya. Kabullenmişiz malesef artık. Susmamaya cesaretsizliğimizden mi, yoksa susamayışlarımızın geri dönüşünün olmayışından mı meçhul artık. Sevgiyle...
Demişlerki, “Bana dokunmayan yılan bin yaşasın” Olur mu kardeşim böyle atasözü be!... Yılan bu dokunacak yarın sana belki de!... Bir devleti, bir milleti yok etmeye yeter bir sözcük; Sakın ha!... Sakın deme BANANE!...
Milletçe bir banane'cilik aldı başını gidiyor şair. Çoğunluk susuyoruz. Ne kadar doğru.
saygılarımla