Hoyratlığı çok gördü Zihinle-yürek Her akıl kendi gücüne yüklendi Kimi inkârda Kimi ihyada karakter kaptı andan
Var olana isyan etmesi kolaydı, kolay olmasına da Yok olanda sükût arayanın izzeti vardı Her güne uzanan nefesle Bir bahar içinde erenler Meçhule doğru yüzendi gemiler
Hayat ne tuhaf Kutsalı elinde sımsıkı tutanda Rövanş Ya şevk ya da harap d’olacaktı gönül Kiminde saltanat Kimine bir tekmelik hınç kaldı....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Rövanş şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Rövanş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne üzücüdür ki her geçen gün insanlığından ve manevi değerlerinden uzaklaşan bir toplum oluşmakta. Hal böyle olunca da her gün insanlık adına yeni vakalar görmekteyiz. Ahlak ve inanç yoksunluğuna dayanan bu gidişe bir dur diyen güzel şiirinizi beğeniyle okudum. Duyarlı yüreğinizi gönülden kutlarım var olunuz...Selamlarımla saygılar...Ziya VAR
Öncelikle hassas ve duyarlı kalbinizi tebrik ederim. Gitgide vurdumduymaz, duyarsız bir toplum olma yönünde hızla ilerlerken, birilerinin çıkıp yürekleri sızlatan sözlerle toplumun vicdanına seslenmesi hala bir ümit, bir ışık olduğunun göstergesidir. Dindar bir nesil yerine, vicdanlı bir nesil yetiştirmeyi tercih etseydik, bu tür içimizi yakan görüntülere şahit olmayacaktık. Bence bu olayda çocuklara işlem yapılacağına, bu çocukları bu hale getiren sisteme, milli eğitime ceza verilmesi daha uygun olurdu. Yazık. Kışı, toplumun aynasıdır. Hepimiz suçluyuz aslında. Ama biz ne ara bu hale geldik yaa. Bir yüreğim muhteşem sözlerle dile getirdiği harikulâde bir iç sesini okudum sayfanızda sayın şair. Tebrik, takdir ve saygılarımla. Sağlıcakla kalınız vesselam...
değerli şair eğitim sistemine 20 yılda 7 veya 8 kez tekme atmanın sonucudur bunlar.
sevmek diye bir yazım var sayfada umarım okumuşunuzdur. çözümü bu defterde yıllardır yazdım çizdim, lakin insanlar egolarından burun uçlarını görmüyorlar.
bu vahim hadisede o çocukları kimse suçlamamalıdır her şeyin bir başlangıcı ve nihayetinde sonucu olur.
Bu haberden bi haberdim. Bakmadan, konuya hakim olmadan şiirinize cevap vermek doğru olmaz diye düşündüm acizane. Acı ve acınacak haldeler. Allah kelamına yapılan saygısızlığa öfke bir yana, bu kadar aciz hale gelen durumumuza acımak daha bir ayrı...
---Ey çocuk! Mevla'm öyle yücedir ki çarpılmayacaksınız. Bundan yana endişeniz de yok belli... Lakin her yapılan eylemin bir ederi ve de sonucu vardır unutmayasınız. Allah sabredendir. O en yücedir ki mühlet verir lakin boynuzsuz koçun hakkını da boynuzlu koçtan almasını bilir...
Sevmeyi öğretemedik çocuklarımıza. İnsanlığın ne olduğunu, inancın, inanmasan da inanca saygı duymanın ne olduğunu. Saygı aslında evvela kendinedir, kendi inandıklarına saygı duyulmasını istiyorsan saygı duymanın bu durumda mecburiyet olduğunu bilmemiz gerektiğini.
Eskiden bir iki üç tıp oynanırdı, evcilik oynanırdı evlerde hem oyalanırdık, hem aile olmanın ne olduğunu içselleştirirdik ve bu sayede sabretmeyi de öğrenirdik. Hayvanlar nasıl oynayarak aslında avlanmayı veya avından kaçmayı küçük yaşlarda öğreniyorsa çocukçular da bu öğretileri en güzel küçük yaşlarda oynadığı oyunlarla öğrenir.
Ya şimdi? Çocuğumuz sussun diye ya eline canavar telefonları verip oynamaması gereken oyunlar oynatıyoruz ya da sübminal çizgi filmler izletip oyalansınlar diyoruz. Eh ileriki yaşlarda da şikayet ederken kendimize bir soralım, sosyalleşen çocuklarımız bizden öğrenmesi gerekenleri nereden öğrendi, öğrenmesi gerekenleri mi öğrendi?
Sevgi saygıyı besler, nefret nefreti. Sevmedikçe İman ettiğimizi saymayan bir dinin mensubuyuz... Ne desem ki nutkum tutuldu, nevrim döndü ve Allah sonlarını hayretsin!!!
Yüreğinize sağlık... Selam dua ve saygıyla GülRa kardeşim... Allah yar olsun duyarlı yüreğinize...
"Hayat ne tuhaf Kutsalı elinde sımsıkı tutanda Rövanş Ya şevk ya da harap d’olacaktı gönül Kiminde saltanat Kimine bir tekmelik hınç kaldı...."
Öncelikle bu duyarlılığınız için teşekkür ederim.
Son zamanlarda bu türden, toplumun sinir uçlarına dokunan, tahrik edici vakalarda artış gözlenmekte.
Böyle değildik. Bize bir şeyler oldu maalesef.
İkinci teşekkürüm ise, pasiflediğim şiirime bıraktığınız isabetli yorumunuz için.
Mükemmel ses ve yorumu ile dizelerime renk katan değerli dostum, Erbil Edil Kardeşime teşekkürümün ifadesi olarak, arada bir paylaştığım şiirlerin ömrü Nisan yağmuru kadar olabiliyor.
Bunda ilk sıradaki bu şiirin "tebliğ" niteliği taşımasının da önemi var tabi.
Muhtemelen hep bu şekilde kalacak.
Anlamlı, düşündürücü ve güzel dizeleriniz için tebrik eder; sağlık, huzur ve mutluluklar dilerim Kardeşim.
Bugün benim de okuduğum ve çok sinirlendiğim bir haberdi sizde bu düşünceyle ne güzel kaleme alarak dile getirmişsiniz sevgili Gülra. Bu tür cahil insanlar türedikçe saygıyı da, değerleri de unutur olduk dilerim bu tür bağnaz insanların toplumdan birer birer ayıklanıp yerini daha medeni saygın insanlara bırakarak çoğalması... Bu meyanda toplumsal düşünen yürek sesinizi gönülden kutluyorum ve şiir yüreğinizden sevgiyle öpüyorum... 💖🌹🌺😘
Eskiler dolmayan boşluk oldugunda devreye girerek var gücüyle boşluğu kapatırdı. Iman zayıflarsa kutsalımız elimizden düşer. Sıkı tutalım bir kez düşerse bunun rövanş olmaz diyor şair. Saygılarımla
Hesaplaşacağız demiş şair. Güzel demiş eyvallah. Keskin sirkenin zararı küpüneyi unutmadan, aklı mantığı bir tarafa atmadan tırnak ile diş ile direnmeli . Bence de
Dosteli_ tarafından 6/7/2022 10:02:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ahhh ne diyeceğimi şu an bilemedim. Aklımdan geçenler keşke mucizeye tanıklık etseydi. Çıplak duvarlara asılan resimler gelinlik gibi kırmızı kurdelalı kalsaydı.
Bakmaya doyamadığımız sağa sola koşturan çocuklar duvara yaslanmış… Duvarları süsleyen gelinlikler neden kirlendi.
Hayırlı akşamlar değerli şairem yüreğine emeğine ellerine sağlık, Yazıp bizlerle paylaşmış olduğunuz sözlerinizi büyük bir zevk ile okudum, Kaleminiz kavi ilhamınız daim olması temennisi ile esenlikler dilerim.
Çok güzel'di şiir.
Kutlarım,esenlik dilerim.