Bir yıl aynı okulda beraber okuduğumuz sevgili kayınbiraderim, öğretmen A. Aydın’a selam ve sevgilerimle..
.
Gençtik; Zaman üstümüze hücum edince Yaşamın kavgası sardı be Hocam Yürüdük yolumuz inceden ince Felek her köşede vurdu be Hocam - Vakitsiz toprağa düştü nice can Sokaklar barut kokar akardı al kan Gençtik hepimizde aynı heyecan Davamızdan dönmek ar’dı be Hocam - Şehrin varoşları uyurdu erken Akşam olur yarı kararır derken Yazılar yazardık gelip giderken Sloganlar bizde sırdı be hocam - Ahh hocam Meşhurdu tespih Meşhurdu ceket Hatırla hoca Aynı anda berber Aynı anda Kafalar ustura Sonrasında şapka Ayna gibi parlardı keller - Okula gidip gelirdik Kelle koltukça Her gün her gün Bizleri taşlardı birileri Nasıl tipti O tipler Kimin elindeydi acep İpler İşin garibi Esnaf da katılırdı onlara Hepsinin nedense vardı payı On beş kişiydik hatırla hoca Yılmazdık Yıkılmazdık Bizler de verirdik taşı Sopayı Nedense bize değmezdi o taşlar Kaçmazdık hiç Okulda kavga Sokakta kavga Sahi biz neyi paylaşamazdık be hocam Can güvenliği yoktu Sokak sokak bölünmüştü şehirler - Derken Gün geldi Kan kusan silahlara gem vurdu düdük Her şey sus pus oldu kısa yoldan “TIP” dedi her şey durdu Düdük geldi Astı astı Bir sağdan Bir soldan
Ahh ahh Ne çok çektik be hocam .. Bizim güneşimiz hep geç doğardı Ağustosta başa karlar yağardı Belimiz büküldü saçlar ağardı Yaşamın girdabı zordu be Hocam - Farkında olmadık geçti bir fasıl İnsan olup insan kalmakmış asıl Sonuçta bugüne geldik velhasıl Yıllar hepimizi yordu be Hocam - yordu be hocam..
Suat Zobu
DOSTLARDAN / Sonsuz Teşekkürlerimle
Şartlarımız zordu kimse gülmedi İstekler yerine hemen gelmedi Zaman asır gibi geçmek bilmedi Bozuk saat gibi durdu be hocam
Canımızı takıp yaşadık dişe Tehlike doluydu sanki her köşe Gidemedik bazen okula, işe Çakala yem etti kurdu be hocam .... Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ahh be Hocam şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ahh be Hocam şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzel bir şiir ellerinize yüreğinize emeğinize sağlık hocam can-ı gönülden kutlarım bu güzel şiirinizi ve sizi nice böylesi güzel şiirler de buluşmak dileklerimle kaleminiz kavi ilhamınız bol her şey gönlünüzce olsun sağlıkla kalın iyi geceler diler sonsuz saygılar sunarım...
o günler ve bu günler hep oyuncağı olduk feleğin kimileri işini yürütsün diye vatan millet bayrak ezan doğru da ötekileştirmek niye hep karşı olmuştum ayrımcılığa hatta kendi ülküdaşlarım bile bana kızıp ta duruyordu oysaki kardeş kardeşi vuruyordu kimse gerçeği göremiyordu ki gözler kan dolmuştu bir kere dost... duygu ve anlam ile vurgular yüklü çok nefis bir şiirdi dost kutlar esenlikler dilerim...
Aynen öyle. Her iki taraftan da aşırı uçlar vardı. İşleri güçleri vurmak kırmak.
Çok teşekkürler sevgili ülküdaşım, kıymetli ağabeyim, değerli meslektaşım. Her zaman onur verdin sağ ol. Ziyaretinle yorumunla hep mutlu oldum. Sağlıklı günler dilerim.
İş buraya gelene kadar ne bedeller ödeniyor. Birileri de kalkıp yapmayın, etmeyin, kardeş kanı döküyorsunuz demedi. Kim neye inanıyorsa, kendisi gibi düşünmeyeni hain ilan etti. Aynı şeyleri farklı sözlerle ifade eden insanlar birbirine düşman kesildi. Ne olursa garibanın uşağına oldu.
Ne güzel bir şiir. Harikulâde bir emeğin ve yüreğin ürünü. Tebrik, takdir ve saygılarımla sayın Hoca m. Sağlıcakla kalınız vesselam...
Mavi için çoook teşekkür ediyorum sayın Hoca m. Onurlandırdınız beni. Hayatınızın tüm renkleri hep böyle canlı, hep böyle cıvıl cıvıl olması dileklerimle. Sağolun varolun. Saygılarımla...
Bir zaman böyle geçerken solmayan hayatlar kalmadı Üstat.Zemini kaydırdı birileri..Uyuyanlar zaten pasifti..Pasifize etmek için dirileri..Hayal kurabilen deli dolu gençlik tehlikeliydi zorbalar için..Saf dışı bırakmak için birbirine düşürdü..Sonra kırdı geçirdi..Dinozorlar yol kesti..Rüzgar zuladan esti..O zamanları andıkça içim yanar..Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla..Saygıyla..
Şartlarımız zordu kimse gülmedi İstekler yerine hemen gelmedi Zaman asır gibi geçmek bilmedi Bozuk saat gibi durdu be hocam
Canımızı takıp yaşadık dişe Tehlike doluydu sanki her köşe Gidemedik bazen okula, işe Çakala yem etti kurdu be hocam ... Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
Hislerimize tercüman olan harika yazılmış muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Ne günlerdi o günler ..... Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum. Sonsuz selam, saygı ve hürmetlerimle.
ŞÜKRÜ ATAY tarafından 5/31/2022 4:53:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok teşekkürler hocam var olun. Eşsiz dörtlükleriniz şiirime değer kattı. Her zaman onur verdiniz sağ olun. Ziyaretinizle yorumunuzla hep mutlu oldum. Sağlıklı günler dilerim.