(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Günce şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Günce şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Edebiyat defterinin değerli şairesi anlamlı ve manidar bir şiir okudum. Gönlüne yüreğine sağlık. Sizi yürekten kutluyorum başarılarınızın devamı dileğimle selam ve saygılar.
İnsanı kader mi yönetir Yoksa seçtikleri mi kaderdir
Demişsin ya canım ablam. Çok büyük iş açtın başına... Ucu bucağı yok bu konunun.
Bana sorar mısın bilmem ama sorarsan ben derim ki bizim kaderimizi biz doğmadan önce yaşayanlar çizdi. Doğduğun, yaşadığın yere ilk gelen akranlarına kadar uzar bu mevzu ve benim kafam iyi gibi ve anlatmaya halim yok.
Bence ne ne kader yönetir ne seçtiğimiz... Çünkü baktığın zaman, seni seçme noktasına getiren de hayat akışındaki silsiledir... Uzar da uzar bu konu...
Her şey sen ve senden öncekilerin senin hayatının o anına kadar sundukları ile de alakalı olabilir. Varsın olsun. Onlar sebepti tercihin sonuç. Ama sonuç kısmının sonu da yok. Yaşam boyunca tıkandığı yerde netleşir çünkü sonuç.
Bu noktada önemli olan ise vicdandır. Ki benim kutsal mabedimdir vicdan....
Yani vicdanın rahatsa boş ver... Öncesi veya sonrası ya da seçim konusu Nerede ne şekilde sonuçlanırsa sonuçlansın hiç önemli değil. Çünkü birçok şey elimizde değil...
Anlamlı ve manidar ve bir o kadar da dopdolu şiir.
Hayret yahu bu sefer şımarmadım haaa bak gördün mü:)))
Günaydın ablam, yeniden okudum ne yazmışım diye. Kusura bakma çok ukalaca olmuş sanki. Sanki akıl verir gibi yazmışım. Affını rica ederim. Sarhoştum hatırlamıyorum:)
Hakikaten iş açacak bir konu bunu yazarken de aklıma geldi şimdi herkes kafasına göre birşeyler diyecekler dedim Ah dilek hiç bu konu burda dile getirilir mi ama sözüm geçmedi içimdeki cadıya yazmak kolay.
Bugüne kadar TV lerde bu konu da uzmanlar bile aynı noktada birleşememiş kime sorsan kendi aklı ile cevap verdiği bazılarının da aman kader konusunu sorma her konuya cevap veririm ama kader konusu çok zor konu dediği bir olay . Sen de bir şeyi de bilme kardeşim bu konu da da yazmışsın ilahiyat profesörü gibi:)
Bu noktada önemli olan ise vicdandır. Ki benim kutsal mabedimdir vicdan....
İşte burda çok haklısın vicdan terazisi iyi çalışırsa çok şey düzelir ama kimde vicdan var bilinmez. Şımaramadın:) konu biraz ağırdı tabi. Ben de şiirleri yazarken bazen çok ciddi oluyorum bazen de gülmekten ölüyorum kendi kendime . Çok teşekkürler kardeşim ziyaretine Selam saygı ve sevgilerimle
Neden kahramansız olesiniz işte kahraman sizsiniz..şiirin içinde bir hayat yer alıyor ve bu hayatta her zaman vicdanının izinden yürümüş bir insan görüyorum..bundan daha büyük bir kahramanlık olabilir mi..ve modernize edilmiş şiiriyle o resimdeki sizsiniz galiba güzel dostumu seyrediyorum..
Çok güzel bir şiirdi kaleminizden.. Hayatın içinden aktık ve yoğrulmuş bir yaşamın dudaklarından dökülen hecelerde kendimizden onlarca iz bulduk..
Dilerim hayatınızın kalan kısmı geçen kısmından çok daha güzel olur.. Gününüz aydın olsun değerli dost.. En içten kutluyorum
Rica ederim 🙏 Aşamadığınız konu ile ilgili şunları söyleyebilirim samimi gördüğüm için değerli dostum; içinizden nasıl geliyorsa öyle yapmanız güzel ama geçmiş uhdelerini yaşamak isterken ayağı kaymış ( içsel babta) bir çok insan tanıyorum! O sebeple aşırıya kaçmadan, kendini bilerek ve insanların dikkatini çekmeyecek şekilde dış görünüş tarzını yeğliyorum..bana göre; tesettür insanın içinde olmalıdır.. fakat şu da önemli dıştaki durum içteki durumu tehlikeye atabilir çünkü bizim toplumumuzda malum biraz tihniyet zorlayıcı..
Fakat siz nasıl görünürseniz görünün benim için çok degerlisiniz..çünkü ben sizin cesurca taktir eden yüreğinizi sevdim.. ayrıca çok hoş görünüyorsunuz..💐💐
Ne kadar kahraman olmaya çalışsakta insan bazen zayıf hisseder kendini ve çocukluğumuzdan bu yana hep bir kahraman hayali vardır içimizde asla gelmeyen ve gelmeyecek diye düşündüğüm artık beklemediğim sadece şiirlerde dile getirdiğim.
Evet çok iyi analiz ettiniz yine can dostum hep vicdanımın izinden yürümeye çalıştım hayatım boyunca bu bana ne getirdi neler götürdü muamma ama en azından hiç bir zaman kötülük ya da hata ilk önce benden çıkmasın diye çaba ettim.
Resimdeki benim ve gördüğünüz gibi her modele giriyorum bu konu da aşamadığım şeyler var bildiğim yoldan gidiyorum.
Her zaman onure eden yanımda hissettiğim dostum yine size bolca teşekkür ediyorum.
Bilmukabele ile hayat size de arzu ettiğiniz ne varsa getirsin dileklerimle Daim sevgilerimle💐
İnsanı kader mi yönetir Yoksa seçtiklerimi kaderdi? Evet her güne, güncemiz var yaşam içinde. Gözlemlerimiz ve gördüklerimizle iç içe bir yaşamı paylaşırız. Ama herkesin hayatı, yaşamı kendisine aittir.Kişinin iç huzuru gerçekten gönlünün ve düşüncesinin iyilik, insanlık algılamasıdır, ve kişisel analızdir. Fotoğrafta günlük yaşantımızı resmetmektedir. Hava su insan ortak bir yaşam paylaşımı. Güzel bir aktarımdı. Tebrikler, Kutluyorum.