(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Zor meslek ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Zor meslek ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsan olup, insan doğmak, insan doğurmak ve onu insan olarak yetiştirmek. Ne kadar zor bir zanaat sanat, ne kadar ince ve inanılmaz. Düşündükçe, Allah(c.c) kadına nasıl bir özellikle donanmış ve nasıl bir yük yüklemiş demekten kendimi alamıyorum.
Güzel ve anlam dolu siirinizi okurken düşünmek derinlere dalmak gerçekten güzeldi tebrikler
Bütün annelerin kaderi midir bu dedim okudukça. Okudukça kendi annemle karşılaştım. Muhtemelen bütün annelerin hayatından da kesitler vardır. İşte ben diyen anneler de vardır bu şiiri okuyan...
Ömrünün bazı dönemlerinde şiddet gören, aldatılan, bu yüzden intiharı düşünen, ablam ve benim engellemelerimiz, ağlamalarımız yüzünden vazgeçen, bir dönem bizi yanına alarak evi terk edip dedemin evine sığındığımız sonra çaresizlikten geri dönen annem geldi aklıma...
Bir erkek olarak utandım, bir evlat olarak incindim şiiri okudukça...
Çok şey yazılır, söylenir ama hepsi yetersiz kalır analık için.
Kadın olmanın zor olduğu bu coğrafyada buna bir de annelik eklenince daha da zordur onlar için hayat ama ne mutlu onlara ki hem analık yüreği hem de evlat sevgisi bağlar hayata her birini...
Her biri iyilik Dileği ile çağlayan Pınar'dır analar. Tıpkı Dilek Pınar'ı ablam gibi...
Herkesin bir yerde bir anne görebileceği bir şiir olsun istedim ancak acele yazılmış olduğu bellidir sanırım .
Ailenden örnekler ayrıca içimi sızlattı Eminim şimdi olsa annenize daha çok yardımcı olurdunuz insan yaşamadan tecrübe edemiyor bazı şeyleri ama utanmak onu anlamakta çok insanı bir erdemdir. Ablanız ona keza nasıl muhtaçtı kimbilir aile desteğine.
Evet kadın olmak zor bu coğrafyada daha önce şiirlerimde hep dile getirmişimdir erkek olmak isterdim diye.( erkek olmak kolay demiyorum kesinlikle o ayrı bir konu)
Ana yüreği evlat sevgisi bağlar hayata ama her zaman sıcak bir desteğe ihtiyacı vardır kadının. En yakınları bunu çok görmese azcık bir mutluluk yaşasa ne olurdu sanki. Son mısra ise nerdeyse ağlatacaktı beni zor tuttum kendimi.
Sağolasın uykusuz beni ablan gibi görüp anladığın ve destekler yorumlarınla güç verdiğin için çok teşekkür ederim . En derin selam saygı ve sevgiler kardeşim.
Anne demek nefes demek, hayat demek, can demek. Anne demek dünyanın en tatlı, en kutsal şeyi demek.. Siz de anne olmanın faziletini ve kutsallığını harika duygularla betimlemişsiniz can şairem. ''Anneler Günü'nüz'' kutlu olsun... Şiir üreğinizden sevgiyle öpüyorum...
Anneler özel ,ilahi emirin lütfu... Rabbim tüm annelerimizin ellerinden hürmetle öpüyorum . Çok sevdiğim bir şarkıyla fon ve şiir harika olmuş . Gerçekten gözlerim dolu dolu okudum .. Harikasınız Dilek hanım Sevgilerimle
Teşekkür ederim Meryem hanım Beğenmenize sevindim Kadınlar anne olmak için yaratılmış anne olsun ya da olmasın o duyguyu bilirler diye düşünerek Anneler gününüzü kutluyorum. Selam ve sevgiyle
Helal olsun şaireme, şiirinizi tekrar tekrar okudum, gözyaşlarımı tutamadım, ağladım, ağladım, hemde içimi çeke çeke ağladım... '' Güleni şöyle dursun, ağlayanı bahtiyar... Şiiriniz bam telime öyle bir dokundu ki hislerimi anlatmam çok zor. Hislerime tercunan oldunuz... Anacığım 20 yaşında gelin olmuş. 2 yıl sonra gözleri görmez olmuş. 80 yıllık ömrünün 60 yılını karanlıkta yaşamış. En büyük ablamın 2 yaşındaki çocukluğunu biliyor. 8 çocuk doğurmuş ikisi ölmüş, 4 kız 2 erkek 6 evladını ama gözlerle yakmadan yıkmadan büyütmüş. Ben en küçük evladıyım. Anam çocuklarını seslerinden tanırdı... Başka anaların bir hakkı varsa, benim anamın bizim üzerimizde bin hakkı vardır. Anaların hakkı ödenmez... İçte bunlar için Cennet anaların ayakları altında... Yüreğinize sağlık olsun şairem... Allah 'a emmanet olunuz...
Çok teşekkür ederim şairim Okuyunca yorumunuzu ben de çok etkilendim annenizden. Off of ne kadar zordur görmeyen gözlerle analık yapmak. Bu anneye ne ödül verilse az gelir ve utandım bazen kızdığım şeylere ne kadar tahammülsüz olduğumu düşündüm bana iyi bir dersti bu yorum. Mekanı cennettir mutlaka Allah rahmet eylesin. Sağolun çok teşekkür ederim Saygılar sunarım...
Söylediğiniz gibi " Ne bir güne ne de mısralara sığar anne olmak..." Günün anlamını en güzel şekilde ifade eden yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Tüm ANNELERİN GÜNÜ KUTLU OLSUN 💐 ahirete göçen annelerin mekânları cennet olsun🙏 En içten selam ve saygılarımla.
Bu kadar zor olmamalıydı Kadın olmak Anne olmak Kız çocuğu olmak
Çektik dünyanın türlü cefasını Şimdi güneş üstümüze doğsa Yıldızlar başımıza taç olsa Kuş tüyü yataklarda yatırsalar Bilinç altında uyuyan acıları dindirir mi?
Sabah anneler günü paylaşımı yaparken bayağı ağladım..şimdi sizin şiirinizi görünce yine ağlamaya başladım..annelik sanatı o kadar büyük bir sanattır ki o kutsal vazifenin karşısında tüm kainat saygı ile eğilir..her dönemi ayrı bir sorumluluk gerektiriyor, sadece çocuk ile alma verme dengesi kurmak başlı başına büyük bir olay..anne olduğununda insan ölmeye bile hakkı olmadığını düşünüyor..
Bana göre anneliğin cinsiyeti yoktur.. iyiliği,doğruluğu büyüten herkes bu ender sıfata muhataptır! Bir gün Allah Hz.Musa'ya toparlan gidiyoruz artık vaden doldu diye haber salmış..Musa'da en küçük çocuğuna bakıp iç geçirmiş, bunu gören Allah "ey Musa ırmağa git "demiş..Musa ırmağa gitmiş " şu ırmağın içindeki taşı al ve kır"demiş..Musa almış ve kırmış..taşın içinde küçük bir kurt ot yiyormuş.."gördün mü ben bu taşın içindeki küçük kurdu bile unutmam senin yavrunu mu unutacağım " demiş..bu kıssayı çok seviyorum paylaşmak istedim sizinle..
Tüm vasfı fazlasıyla şiirsel bir dil ile anlatmışsınız.. harika yüreğinize sağlık değerli dost.. herşey ama herşey güzel gönlünüzce olsun..
Şimdi bir traktör 🌹'ü yüreğinize döküyorum.. Anneler gününüz kutlu olsun..daim sevgimlesiniz..
Selamlar dost şairem Öncelikle anneler gününüzü en içten duygularla kutluyorum. 🤍🌹🌹🌹 Allah evlatlarınızın sağlıklı başarılı güzel günlerini göstersin inşaallah.
Hem anne olup hem de şair olunca ağlamak bizlere an meselesi zaten. Ağıtlarımız sevinçten olsun dilerim
Kurdun kuşun rızkını temin eden Allah Seninkini unutur mu.. Allaha tevekkül eden insanın hali kuş misali Ben de böyle bilirim değerli dost şairem .
Beğeniniz yorumunuz her daim çok kıymetli Sizin de herşey gönlünüzce olsun Bilin ki gönül köşkümün başköşesindesiniz. Selam ve sevgilerimle...
Zaman zaman evlat saygısını bozarak Sabrını zorlasa da Onun özgüveni gitmesin diye Söylenecek çok şeyi dizip boğazına Yutkunmaktır anne olmak
Anneliği ve kutsallığı o kadar güzel anlatmış ki şair bu sefer hece meceyöe uğraşmadan Tebrik edeceğim ve tabii ki anneler gününü de kutlayarak.
Ama ve lakin şu yukarıdaki beş dize beni mahvetti. Hatta mutlu da etti bir baba olarak.
Sadece ben yutkunuyor sanıyordum kendimi. Maşallah çocukların özgüveni gitmesin diye bizde bırakın özgüveni ithal güven bile kalmadı. Çocuklar eve kedi almak istedi. Valla dedim ben kediden değersiz olma gerçeğinle her an yüzleşmek istemiyorum, evde...
İşin ilginci bizim nesil anne/babamızın özgüveni gitmesin diye attıkları terliklere kafamızı uzatırdık...
Yaşasın yalnız olmadığımı anlatan şiire
Tebrik ve saygılarımla kalemdaşım
Anneler gününüz kutlu olsun.
Sizde alın elinize terlik ve kolonyalı mendille silin terliğin altını... Temizlik günlerinde biz öyle yapıyoruz. Tertemiz oluyor...
Şiirde benimde yaşayıp can alıcı bulduğum noktaya değinmişsiniz şairim.
Bugüne kadar eve hayvan sokma konusunda hep direndim diğer çocuklarda asla demiştim ama şimdi sağolsun son numara kızım sayesinde evim hayvanat bahçesi oluyor gittikçe .
Öyle zamanlar oluyor ki gerçekten bir çok söylenecek şeyleri boğazımızda bekletip yutuyoruz biz görmedik bu anlayışı ama göstermeye çalışıyoruz elimizden geldiğince.
Nerdee bizde o anne ve baba konuşamadık bile dilediğimizce belki terlik dayak yemedim ama bir sözleri bir bakışları ile otururduk yerimize kizmasınlar diye kusur etmemeye nasıl özen gösterirdik.
Napalım canları sağolsun artik zaman böyle öte git diyemiyoruz şimdiki nesle kuşak farkı işte . Hep diyorum erken gelmişim dünya ya.
Anneler günümü kutladığımız için ayrıca çok teşekkür ederim size. Eşinizin de anneler gününü kutlarım değerli dost. Saygı ve selamlar ile...
sığar anne olmak...''
aslında tüm söylenecekler şu iki cümlede söylenmiş
şiir se zirve yapmış zaten
tebrikler değerli şairim
her daim saygılarımla