Bu maniler, her yıl devam ederek yazdığı manileriyle ilham kaynağımız olan Edebiyat Defteri değerli şairlerinden OZAN RESULİ (RESUL CİVCİK) üstâdıma ithâfen yazılmıştır.
MARULLU MANİLER 🥗
Üstâdım Ozan Resul Bugünkü konu marul Ramazan’ın hayrolsun Duanız olsun kabul
Ramazan’ın davulu Nenem sorar oğulu Bahşiş için geldiler Görmesinler marulu
Gümüşhane’de Torul Her gün toplanır kurul Tavuk kaptı götürdü Yiyemeden biz marul
Ne zayıf ne de tombul İşini sevmez hımbıl Belki enerji verir İki yapraklı marul
Hepimiz Allah’a kul Evli, bekar belki dul Sıra gelmez marula Cepte bitti para pul
Kimisine çok da tın Dişine bakmaz atın Bir marul fiyatına Alırdık çeyrek altın
Birazcık çalış, yorul Uyuma horul horul Her şey parayla olmaz Balkonuna ek marul
Koyduysan ara da bul Bilinmiyor kim mesul Pazarda marul gören Kaçıyor usul usul
Bayrama gelir oğul İçi boş kaldı bavul Hediye diye alsam Olur mu acep marul
Erdirmek zordur akıl Fiyatlar olsa makul Türkmenoğlu diyor ki Sadece misal marul
Şükrü Atay (Türkmenoğlu) 17 Nisan 2022 - İzmit
DOST YÜREĞİNDEN SÜZÜLENLER (Sonsuz teşekkürlerimle)
Salatamda marul yok Fiyatlarda makul yok Sordum kim mesul diye Bu hususta mesul yok…………..Seğmenoğlu
Marul,maydanoz ,tere. Çay,oralet, terere. Pazardan çıkışı var. Göğsünü gere gere.…………..neneh.
Cadde sokak sektim ben Maaşımı çektim ben Saksıda çiçekleri Söküp marul ektim ben.
Fazlasını satarım Bir’i, on’a katarım Kazandığım parayla En az bir yıl yatarım.
Gök- naneyi yemişsin Büyük laflar demişsin Dün yüzüne bakmazdım Marul sen ne imişsin...Gökhan KAVCI
GÖKHAN KAVCI ÜSTÂDIMA
Bırak bütün maviler sende kalsın üstâdım Maviler yüreğine neşe salsın üstâdım Deniz ile gökteki mavilerle birlikte Gönlümün mavisi de senin olsun üstâdım
Çiğköfte yardan aştı Marul peşine düştü Ben marulsuz nideyim Acı içime düştü.....deniz_tayanç
Marul aldıysan pazardan Allah korusun nazardan Dillere düşersin sonra Kolla kendini yazardan...Ömürlü Aksoy
"TÜRKMENOĞLU"ŞÜKRÜ ATAY Üstad’a Nazireler. __________________________________________ 🥬 Yağıyor zam efendi Yakıyor gam efendi Türkmenoğlu feryatta; Çöküyor dam efendi 🥬 Marul bile taşladı Yıllar yılı haşladı Dört poşetle bir ekmek; Çalma ile başladı 🥬 İster küs ister darıl Taş pekini ye durul Helâl kazanç kalmadı; Sosyete oldu Marul 🥬 Marul idi kuş yemi Batıyor ülen gemi Garipleri görmeyen; Gözler kör olsun emi 🥬 Çabaladık çalıştık Kazıklara alıştık O her şeye Maydonos; Marul’la da dalaştık 🥬 Gece bıkmıştır aydan Marul da çıktı raydan Okuyanlar anlasın; Alsın dersini paydan 🥬 Resul da aş kalmadı Marul bile almadı Paşazade keyfinde; Bin’e file dolmadı.... OZAN RESULİ (resulcivcik)
Marul su kaldırmıyor Yanına varılmıyor Beş liraya alırken Yirmiye aldırmıyor
Biraz dinlenip durul Geç baş köşeye kurul Sen muteber adamsın Torbanda varsa marul
Marulun son deminde Selam durduk önünde Yakında seyrederiz Kuyumcu vitrininde..... AYDINK
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Marullu maniler 🥗 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Marullu maniler 🥗 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Marul,marul olalı böylesine iltifat ve itibar görmemiştir. Tezgahlarda nasıl da Kasım kasım kasılıyor,sanırsın gelinlik kız... Çok güzel bir şiirdi ve dostların harika katkıları...Kutlarım gönül sesinizi.Esenlik dilerim.
Genelde normal fiyatı olurdu özellikle de kuş 🐦 besleyenler marulla beslerlerdi şimdi 20 lirayı bulan fiyatıyla zorlaştı tabi ki hem fiyatı artıyor hem de demeti küçülüyor her şeyde olduğu gibi. Harika yorumunuz için sonsuz teşekkürler üstâdım. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. En içten selam ve saygı ve hürmetlerimle.
Saygıdeğer üstâdım, Harika yorumunuz ve eşliğiniz için sonsuz teşekkürler. Eklemekten mutluluk duydum. Bu güzel yorumunuzu GÖNLÜMÜN EN MAVİSİNE BOYADIM. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Sonsuz selam ve saygılarımla.
Değerli Dost,saygı değer Büyüğüm, Kıymetli Şairimiz, Onur duydum Efendim.
"TÜRKMENOĞLU"ŞÜKRÜ ATAY Üstad'a Nazireler. __________________________________________ 🥬 Yağıyor zam efendi Yakıyor gam efendi Türkmenoğlu feryatta; Çöküyor dam efendi 🥬 Marul bile taşladı Yıllar yılı haşladı Dört poşetle bir ekmek; Çalma ile başladı 🥬 İster küs ister darıl Taş pekini ye durul Helâl kazanç kalmadı; Sosyete oldu Marul 🥬 Marul idi kuş yemi Batıyor ülen gemi Garipleri görmeyen; Gözler kör olsun emi 🥬 Çabaladık çalıştık Kazıklara alıştık O her şeye Maydonos; Marul'la da dalaştık 🥬 Gece bıkmıştır aydan Marul da çıktı raydan Okuyanlar anlasın; Alsın dersini paydan 🥬 Resul da aş kalmadı Marul bile almadı Paşazade keyfinde; Bin'e file dolmadı ______________________________ Şairlerin görevleri vardır. Cenabı Allah Mazlumların,madurların, Kısacası toplumların hislerine tercüman olsunlar diye kalem vermiş. Şairler bir toplumun,gözü kulağı hissi hissiyatidir. O yüzden toplumlardan çok,şairler madur edilmiştir. Şairler Toplumun aynasıdır. "Kâinatın aynasıyım Madem ki ben bir insanım Hakkın varlık deryasıyım Madem ki ben bir insanım" demiş Daha dün Düşler Dünyası Kültür Sanat Grubu ve Mesam olarak andığımız,AŞIK DAİMİ yıllar öncesinden, bu öneme dikkat çekmiş.
Saygı Sevgi Hürmetlerimi yolluyorum. Sosyal yaralara mürekkep akıtmayan, kalemim ve hatta kalemler kırılsın emi. Kalemin yüreğin var olsun.
resulcivcik tarafından 4/18/2022 7:12:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
resulcivcik tarafından 4/18/2022 7:15:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Rabbim Sizin gibi Mahir kalemlerin sayısını artırsın. Yolunuz İstanbula düşerse Baş tacısınız Burada bir Eviniz var unutmayın. Hayırlı Ramazanlar iftarlar,Bereketli sofralar dilerim.
Not Üstadım İlk Dörtlükte Hece fazlalığı var Askıya almışsınız düzeltiniz Lütfen.
Saygıdeğer üstâdım, Allah râzı olsun inşallah sayenizde ilham alarak yazmaya çalıştım siz de sayfaya bereket getirdiniz, inşallah ekonomiye de bereket gelir 🙏 Harika yorumunuz ve eşliğiniz için sonsuz teşekkürler. Eklemekten mutluluk duydum. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Sonsuz selam ve saygılarımla. Hayırlı Ramazanlar diliyorum. Allah'a emanet olun.
"Bayrama gelir oğul İçi boş kaldı bavul Hediye diye alsam Olur mu acep marul
Erdirmek zordur akıl Fiyatlar olsa makul Türkmenoğlu diyor ki Sadece misal marul"
Üstadım ne güzel bir hizmet .Allah razı olsun sizden .Mani geleneğini sayfanıza taşıdığınız için. Halk mûsikîmizin sözlü eserlerinin hemen hemen tamamına yakın bir bölümünün sözlerini maniler teşkil eder. Bu eserleri yaşamak ve yaşatmak lazım.
Ayakta alkışlıyorum bu muhteşem eseri ve sizleri. Daha nicelerine
Şükrü hocam... emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık.. değeri bu kadar artıyorsa,.. yakında bu marul İstanbul borsasında yerini bulur.. selam ve saygılar..
Sivaslı Remzi tarafından 4/18/2022 10:00:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
Marul aldıysan pazardan Allah korusun nazardan Dillere düşersin sonra Kolla kendini yazardan
Manilerinizi tebessüm ederek okudum üsdadım. Eski ramazan gecelerini hatırladım. TV karşısında izlediğimiz ramazan programları geldi gözlerimin önüne. Keyif alarak okudum. Kutluyorum Selam ve saygılarımla..
Değerli şairim sayfanda yayınlanan güzel eserlerinden birini daha beğeniyle okudum emeğine ve yüreğine sağlık kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Cadde sokak sektim ben Maaşımı çektim ben Saksıda çiçekleri Söküp marul ektim ben.
Fazlasını satarım Bir'i, on'a katarım Kazandığım parayla En az bir yıl yatarım.
Gök- nameyi yemişsin Büyük laflar demişsin Dün yüzüne bakmazdım Marul sen ne imişsin...
Bi güzellik olunca, başka bir güzelliğe vesile oluyor. Resul CİVCİK ile başlayan bu hoşluğun devamında kaleme aldığınız, yer yer yüzümü güldüren bu harika manilere eşlik etmek ne güzel. Her iki ustayı da saygıyla selamlıyorum. Tebrik, takdir ve saygılarımla sayın Hoca m. Sağlıcakla kalınız, vesselam...
Kıymetli Hoca m. İnanın çok değerli hissettim kendimi sizin sayenizde. Şu mübarek gün ve saatler hürmetine Rabb im ne muradınız varsa versin. Sağlık, huzur, mutluluk kapınızdan hiç ayrılmasın. Adıma yazılan muhteşem dörtlüğünüz için çoook çoook çoook teşekkür ediyorum. İnanın bi beklenti içine girmeden, tamamen içimden gelerek yazmıştım sizin için o iki kıtayı. Allah için bizzat tanımasam da kanım çok ısındı size. Ve gerçekten çok sevdim sizi. Saygılarımla. Sağlıcakla kalınız
Bu dörtlükte benden sana gelsin üstâdım o kadar eşliğiniz mahçup etti beni :)) üste de ekledim.
GÖKHAN KAVCI ÜSTÂDIMA
Bırak bütün maviler sende kalsın üstâdım Maviler yüreğine neşe salsın üstâdım Deniz ile gökteki mavilerle birlikte Gönlümün mavisi de senin olsun üstâdım
Yine mavilere gelmişim😊 çoook teşekkür ederim sayın Hoca m, değerli üstadım. Onurlandırdınız beni. Sağolun varolun. Bi yerde gözümden kaçmış. Ee ihtiyarlıkta var haliyle Gök naneyi yemişsin olacaktı, ben nameyi yazmışım. Uygun bir zamanda düzeltirseniz sevinirim. Saygılarımla. Sağlıcakla kalınız vesselam
Allah sonumuzu hayr eyleye bu gidişle çoğu insanlar çok sıkıntı çekecekler görünen o.Çoğu yeşillikleri çiçek yetiştirir gibi saksılarda büyütmek gerek toprağı olanlarda sebze meyvesini kısmen üretebilse ne güzel olur.. Burada marul 1 marul 6 au dolarıydı yani 64 90 Tl... Herşey eskisine göre her yerde artış gösteriyor.. Hayırlı ramazanlar selam ve dua ile..
Harika yorumunuz ve dörtlüğünüz için sonsuz teşekkürler efendim. Eklemekten mutluluk duydum. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. En içten selam ve saygılarımla.
Harika yorumunuz ve dörtlüğünüz için sonsuz teşekkürler üstâdım. Eklemekten mutluluk duydum. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. En içten selam ve saygılarımla.
Ona bile şiir yazıldı da bir bana yazılmadı Şimdi marulu kıskandım:) Marulda nimetten sayılır oldu demek hocam Gerçi artık hersey nimet oldu da.. Kutlarım emeğinize Çok saygımla
20 liraya çıkınca değere bindi, eskiden çeyrek altın alındığını hatırlıyorum da 😂 Harika yorumunuz için sonsuz teşekkürler efendim. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. En içten selam ve saygılarımla.
Ramazan'ın davulu Nenem sorar oğulu Bahşiş için geldiler Görmesinler marulu 🥬 Ne zayıf ne de tombul İşini sevmez hımbıl Belki enerji verir İki yapraklı marul 🥬 Hepimiz Allah'a kul Evli, bekar belki dul Sıra gelmez marula Cepte bitti para pul 🥬 Erdirmek zordur akıl Fiyatlar olsa makul Türkmenoğlu diyor ki Sadece misal marul