(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir garip pir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir garip pir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne mutlu bir nebze düşünmeye sevkedebildi ise şiirim mutlu etti beni bu yorumunuz değerli şair. Elbette içimizdendi, en az bir kez hepimizin yaşadığı ya da şahit olduğumuz bir durumdur mutlak. Çok teşekkür ederim kıymetli yorumunuz için. Selam ve saygı ile efendim...
Evimiz dört beş evin bulunduğu küçük bir çıkmaz sokaktaydı o zamanlar. Biz de rahat rahat oyunlar oynardık arkadaşlarla. 9 veya 10 yaşlarındayım. Biz oynarken birden annemin sesini duydum: "Amca karnın aç mı? Diyordu birisine. Döndüm baktım, takım elbiseli, kasketli ak sakallı bir amca dikiliyor binanın dibinde. Ne ara geldi, kimdir? Bilmiyoruz. Biz oyunu bıraktık tabi meraktan. Amca; "Kızım varsa bir iki lokma bir şeyin yerim." Dedi. Annem beklemesini söyleyip balkondan içeri girdi. Biz oyuna döndük yine. Bir süre sonra annem elinde tepsiyle geldi. Çay demlemiş, yumurta pişirmiş, zeytin, peynir, ekmek koymuş tepsiye... Amca bir tane odunun üstüne oturdu. Sessiz sessiz yemeğini yedi. Anneme dualar edip geldiği gibi sessiz sedasız gitti... 80'li yıllar. O çocuk halimle anneme bir kere daha hayran olmuştum...
Şiiriniz o günü hatırlattı bana...
Böyledir bizim milletimiz, yemez yedirir yeri geldiğinde...
Ve nice hikayeler vardır şiirdeki pirin ki gibi, kapımıza gelen dedenin ki gibi... Kimse bilmez, belki de hatalı olan kendisidir demez pay eder azığını...
Benim de çocuklar küçüktü onlara tavuk pişimiştim öğle yemeği yiyeceğiz. Evimizin yan tarafında boş bir arazi ve çöp vidonu var pencereden dışarısı çok net görünüyor. Bir baktılar ki yine böyle bir ihtiyar gelmiş o arazide çöpten mi aldı bilmiyorum çocuklardan duyduğum kadarıyla kuru ekmeği suyla ıslatıp yiyor. Tabi boğazından geçmedi çocukların anne o amca orda kuru ekmeği ıslatıp yerken biz nasıl tavuk yiyeceğiz dediler. Bende o zaman hazırlayayım götürün dedim bir tepsiye koydum götürdüler o amca da böyle dua etmişti. Bazen küçük gibi görünen şeyler belki de çok büyük olur bilemeyiz ecrini. Belki de o küçük iyilikler büyük belaları savmıştır başımızdan kimbilir. Sizin hikayeniz de bana bu anıyı çağrışım yaptı . Allah kimseyi muhtaç etmesin dileriz elbet Anneniz de yaşıyorsa Allah razı olsun ondan. Bunlar çocukların merhamet duygusunu geliştiren kutsal anılar. Çok teşekkür ederim uykusuz değerli bir yorumdu...
Anlam dolu harika yazılmış muhteşem güzellikteki şiiriniz ve yorumunuz için gönülden kutluyorum tebrikler efendim. Gönlünüze ve kaleminize sağlık diliyorum. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler dileğiyle.
Geçen gün denk geldim Hayati İnanç 'ın bir sohbetine diyor ki; deli ağlamaz veli ağlar ikisinin arasındaki fark budur. Düşündüm söylediğini evet doğruydu. Deli düşünemez o olduğunca akıldan muaftır.. yalnız veli düşünebilir ama o da akıldan muaftır. İkisinin olduğu akıl birbirinden farklıdır..birisi aklını dünya ile kaybetmiş iken bir diğeri aklını Allah ile kaybetmiştir.. böyle bir sonucu gördüm aklımda..bu beni çok etkiledi.
Çok güzel bir şiirdi.. manası ile aktarımı ile usta işiydi değerli dost.. yüreğiniz dert görmesin..
Hani bir laf vardır kimin veli kimin deli olduğu belli olmaz diye. Bizim önyargısız bakmak insanı görevimizdir Allah çeşit çeşit yaratmıştır kalpleri de sadece O bilir..
Yorumunuz için çok teşekkür ederim dost şairem hep kalitesiniz Selam ve sevgiler sunuyorum...
çok güzelmiş gerçekten
alkışlarımı tebriklerimi bıraktım
saygımla