Maneviyatın semaya kadar dolduğu ay Ramazan. Hakkıyla tutulan oruçların sevabını doğrudan, Kuluna bol bol vererek ödüllendirecek Yaradan. Hadi o zaman sen de hakkıyla tut orucu Müslüman!
Oruç öyle bir ibadet ki, vardır onda türlü hikmet. Açlığı hisseden Müslüman eder başkasına himmet. Rabbin, kuluna şükrünü eda için verdiği nimet. Hadi o zaman sen de hakkıyla tut orucu Şükür et!
Oruç, her oruçluya bir koruyucu bir kalkan olur. Hakkıyla oruç tutan her Müslüman mutlaka korunur. Tüm uzuvlara tutturulan oruçla melek olunur. Hadi o zaman sen de hakkıyla tut orucu ne olur!
Oruç, nefsi terbiye edip ruhları olgunlaştırır. Bedenle ruhumuzu biri birleriyle kaynaştırır. Rabbin emriyle tutulan oruç cennete ulaştırır. Hadi o zaman sen de hakkıyla tut orucu sevaptır!
Oruç, büyük bir amel, sabır ve tahammülü öğreten, Sahip olduklarına dokunmama iradesi veren, Tüm uzuvlarına hakim olarak onları eğiten. Hadi o zaman sen de hakkıyla tut orucu harbiden!
Oruç, güzelleştirir ahlakı, kötülüğü defeder. Dosdoğru tutulan oruç şeytanla mücadele eder. Oruçlu olan kişiden heva heves, şehvette gider. Hadi o zaman sen de hakkıyla tut orucu birader!
Oruç, sağlığını korur olsan da elli, altmışbeş yaş, Ramazan da tamam tut orucunu sağlığına ulaş. Bu ayın hakkını ver, müminleri selamla, yardımlaş! Hadi o zaman sen de hakkıyla tut orucu arkadaş!
Orucu ruhu, bedeni, zikri ve fikriyle tam tutmak; Kötü söz söylememek, dinlememek, harama bakmamak. Yanlış anlama Müslüman, değildir aç ve susuz kalmak, Bütün kötülüklerden uzak kalmaktır oruçlu olmak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAKKIYLA TUT ORUCU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAKKIYLA TUT ORUCU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
K...U...T...L..U...Y...O...R..U..M
U..U........................................
T.......T...................................
L............L..............................
U.................U.........................
Y.....................Y.....................
O.........................O.................
R.............................R.............
U..................................U........
M......................................M...
Kaleminize sağlık.
Nice şiirlere.
Esen kalın.
Saygılarımla.