Kendime geldim, O’na giderken O, dönüyordu kendinden İnsanın kendine gelmesi ne zor ya Kendinden dönmesi kop-kolay,ama
Çeki; Dışa açılma!
Bitirmiş o işini, Başlayacağım bense yeni, İlkin kendime geleceğim Sonra döneceğim kendimden
Düzen; İçe kaçınma!
Kendime geldim, O’na giderken Bitirmiş o işini O, dönüyordu kendinden Başlayacağım bense yeni İnsanın kendine gelmesi ne zor ya İlkin kendime geleceğim Kendinden dönmesi kop-kolay,ama Sonra döneceğim kendimden Çeki; Dışa açılma Düzen; İçe kaçınma
Ben dönerken kendimden Sen yine gelirsen kendine Ben senin hangi halinden Döneyim kendime Sen benim hangi halimden Gelirsin kendine ve ne diye?!
Dönerim dememişken, beklerim demedindi Ya, biz nerede, neyi bulacağız, de ki? Bir batında kesildik dinlemedin ki Yahu, Takvim ve saat beklemez ki?
Çeki; Dışa açılma Düzen; İçe kaçınma Çekidüzen; Ben, ve Öbür Ben Özetle; Den den, ve İkinci Ben!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bu düzenin dümeninin bozulmasından kaynaklı haller Kimi o güzelim yüzüyle başkısını yüzüne dönüyor. Kimi yaşama hakkı için başka yüze dönüyor, Kimide paraya para dememek için dönüyor. Bu arada insanlık arap saçına dönüyor.
Çok güzeldi...Tebrik eder, Selamlar, saygılar sunarım.
İnsan her gün yepyeni bir benliğe kavuşur, zamanla değişir(fizyolojik, biyolojik, zihindel, tinsel v.s.) Yaşadığımız koşullar ve etkinliklerimiz bunun en tabii belirleyicisidri.Saygımla kutlarım düşündüren şiirinizi.
Ne zaman sessiz bir beyin fırtınasına ihtiyaç duysam şiir'lerine koşuyorum bir geri-iki ileri-iki ileri-bir geri içe açıldım-dışa açıldım çeki düzen verdim kendime bilgeliğinden Sevgiyle Eraslan usta-iyi ki varsın..
Çeki; Dışa açılma Düzen; İçe kaçınma Çekidüzen; Ben, ve Öbür Ben Özetle; Den den, ve İkinci Ben!
Beni ben yapan bir ben var içimde dışımda kileri hiç sorma onlarda eklenirse bana, bir ben daha olurum bende sığmam bendime taşarım ben/ce... Tebrikler güzeldi Üstadım manidardı harikaydı saygımla.
kardelenim tarafından 8/24/2008 10:50:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aslında bir çok şey döner mesela ; herkese aslına döner, semah döner, işine giden evine geri döner, tatile giden döner, rüzgarlar mevsimler döner, gece gündüze gündüz geceye döner, çok içersin başın döner, karnın açıkır yersin döner,seni terkeden alçak geri sana döner ama senin de kafan döner o sırada elinin terside döner ve o zaman da adam yerde fırıl fırıl döner , arabada başın döner, döner sermaye, köşe döner, attığın tokat geri sana döner, hayat döner, dünya döndüğü için üzerinde kısaca her şey döner, dönmeyen bir şey varsa öbür dünyaya gidenin bir daha geri dönmemesidir..Şaka bir tarafa ,
Pir Sultan Abdal da şöyle der ;
Koyun beni hak aşkına yanayım Dönen dönsün ben dönmezem yolumdan Yolumdan dönüp mahrum mu kalayım Dönen dönsün ben dönmezem yolumdan
Uzundu aslında da ben sadece bir kıtasını eklemek istedim..
Siz kelimeyi kelime olmaktan çıkarıp onu adeta devleştiriyorsunuz ama içine bir çok anlamlar ve güzellikler katarak, sizin bu yazım şeklinizi çok beğeniyorum ve takdir ediyorum, iyiki yazıyorsunuz ve bizlerede bunu okuma fırsatı veriyorsunuz , sayenizde bilgi dağarcığımız bayağı bir zenginleşiyor ve bundan dolayı size teşekkür ediyorum sevgili arkadaşım, çok güzeldi şiirin, sevgilerimle ...
Guldane Dal tarafından 8/24/2008 12:06:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Çeki; Dışa açılma Düzen; İçe kaçınma Çekidüzen; Ben, ve Öbür Ben Özetle; Den den, ve İkinci Ben!
Sevgili dostum ve bir ülkenin sosyo-ekonomik-politiğini 6 kıtalık şiirle anlatan ve hatta okuyucuyu buna ikna eden değerli şairim Düzen evet kaltılıyorum bir döngü-iç döngü-kısır döngü bunun içinde kendimize gelmek de var ama dediğin gibi dönemiyoruz nereye dönsek bir boşluk sırtı sağlamların sağlam değirmenleri var ve dönüyor kanatları bize çarptığı için donkişot gibi maceraperestliğe bile başladık
sonra da dışa açılma kendimizden vazgeçmek içeriden umudu kesip dışarıya bel bağlamak Desene değerli dostum bahar çok geç gelecek yine
sevgilerimi hayranlığımı ve alkışlarımı bırakıyorum tam şiirin altına
sevgimle
kardanadam tarafından 8/23/2008 11:54:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
girdim mi şiirinin içine zor oluyor çıkması düşün de düşün şimdi ben nasıl döneceğim kendime kendimden çıktım sana geldim şimdi senden kendime dönme sırası döne döne
Sevgim ve tebriğimle dost kalem...işini bilen kalem
Koca Yunus ne der "bir ben var bende,bir de benden içeri"...İçimizde,eğilmekten korktuğumuz gölgeler çok...Kimlik dediğimiz arayışlarımızda,nedense çok örselenip,metezori ile ıskalandırılıp,kapaklanıyor iç dünyamız...Ya,ham meyve gibi koparılıp dalımızdan,dışımız sanıyoruz tüm dünyamızı,ya da,eğilmek için ıskalıyoruz kendimizi....yaşamın tüm karelerinde,bilhassa da,sevgilerimizde,çatışmalar yaşıyoruz...Aşk,aynı yürekte olmak değil mi?Kimliklerimize saygı gösterek...İç alemlerimize seyahat ederken,yol çatlarında karşılaştığımız sevgilimizin kimliğini,aynı yola girmeye zorlayışlarımız,hüsranları getiriyor beraberinde...Özgür doğan insan,özgür düşünmeli ve hareket etmeli ki,kendine dönerken,ve ya kendinden gelirken,yol başlarında karşılaştığı insana el sallasa yeter...
tebriklerim,ıskaladığımız içimize dönme ve eğilme gerçeğimizi ustaca tasvir edişlerinize,ve de,kimliklerimize saygı denen o ıskalama lüksümüz olmayan realiteyi ,hatırlatmalarınızdaki şeffaflığa ve paylaşımınızadır...selamlarımla...
Dönerim dememişken, beklerim demedindi Ya, biz nerede, neyi bulacağız, de ki? Bir batında kesildik dinlemedin ki Yahu, Takvim ve saat beklemez ki?
Çeki; Dışa açılma Düzen; İçe kaçınma Çekidüzen; Ben, ve Öbür Ben Özetle; Den den, ve İkinci Ben! ********************* usta işi böyle olur ya!! kendine gelişleri,içine yolçuluk,iç dünyayı ile çatışma...med* cezirler..öyle ustaca işlenmişki.. "ilkin kendime gelceğim sonra döneceğim kendimden...""süper usta...saygılar...
Ya, biz nerede, neyi bulacağız, de ki?
Bir batında kesildik dinlemedin ki
Yahu, Takvim ve saat beklemez ki?
Çeki; Dışa açılma
Düzen; İçe kaçınma
Çekidüzen; Ben, ve Öbür Ben
Özetle; Den den, ve İkinci Ben!
Geniş felsefi konuları küçük satırlara sığdırmaktır şairlik. Siz bunu başarıyorsunuz üstad. Selamlar.