Ey Sansürcü Şair Engelle Beni!-2/ TaşlamaŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Türk edebiyatının güçlü şairleri, şiirlerine yapılan eleştirilerden dolayı her zaman bu eleştiriyi yapanlara teşekkür etmişler, tenkidi yapan ve tenkit yapılan şairler arasında köklü dostluklar oluşmuştur. Usta şairler, şiirlerinde görülen bir noktalama veya yazım hatası, bir bilgi düzeltmesini bile çok ciddiye alırlar. Hatta bazı üstatların şiirlerinin altına sadece eleştiri yapılmasını istedikleri görülür. Ben de bugüne kadar şiirlerime yapılan tüm eleştirileri eğer tarafıma tanınan üç maviyi önceden bitirmemişsem hep maviye boyamışımdır. Eleştiri yapanın haklı olup olmadığının hiçbir önemi yoktur. Önemli olan emek verilip düşüncenin dürüstçe ifade edilmesidir. Eleştiriye katlanamayan, bu nedenle çözümü eleştiri yapanları engellemede bulan kişilere tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki şairlik yolunda bir ömür çaba sarf etseler bile bir arpa boyu ilerleyemeyeceklerini belirtmek isterim. Bugüne kadar hiçbir kişiyi asla engellemedim ve engellemeyi dahi düşünmedim. Sansürcü şair sayısındaki artış nedeniyle şiirimi 3 günde yayınlamayı düşünüyorum. Böylelikle bir şairin hem sayfasında şiir paylaşıp ardından da bazı kişiler tarafından şiirinin okunmasını engelleme tuhaflığından kurtulmasına vesile olabilirsem büyük kazanç sayarım.
II. BÖLÜM Yakışmaz yorumda hissi saklamak Tenkitler değildir şahsı haklamak Aksine yapılan nazmı paklamak Ey sansürcü şair engelle beni! Tenkit edilmeden istiyorsan yağ Köpek kuyruk sallar kur onunla bağ Nefsin bedeninde var oldukça sağ Ey sansürcü şair engelle beni! Şiir sanatında varken basaklar Münekkit olanı cahil yasaklar Sonra şiirini sarar pasaklar Ey sansürcü şair engelle beni! En büyük şairsin kendi aklınca Havaya girersin yalnız kalınca Heykelin yıkılmaz tenkit alınca Ey sansürcü şair engelle beni! Yapılan tenkitler sanma hırgürdür Tenkide uğrarsa şiir özgürdür Tenkitler şiirde mecbur figürdür Ey sansürcü şair engelle beni! Şairde olamaz katiyen kibir Tenkidi görünce bozulmaz sinir Etkili tenkitle güçlenir şiir Ey sansürcü şair engelle beni! Seğmenoğlu (Dr.Osman Akçay) Arkası yarın. |
Emeğini yüreğini kutluyorum
________________________________Selamlar