bir yıldız bir güneş bir ayŞiirin hikayesini görmek için tıklayın yıllar sonra yeniden ahmet kayayı dinlerken sakin bir gecenin getirdiği anılar karşıladı beni.her şiirin bestesi olabilir ama ahmet kaya gibi bir sanatçı olmalı anlaşılmayı bekleyen.şimdi acılarla giriyoruz mevsimlere düş büyütmek adına ölümlerde.kültür farklılığı bahanesi olmasın çatışmaların barış içinde yaşamak varken bu ülkede.nazan yınanç uçuk beyaz desenli bir yağmur şiirinde şehrin yazgısını konuşturur ifade gücüyle etkileyici bir şiir.gülüm çamlısoy ve zübeyde yalçınkaya bu tarz şiirin ustalarından.birde ’uzaklar’ bu listeye eklenebilir.bizde aşk ve şarap lirizmin sembolizmi olmuş.şairler zülf-i yare dokunmakla hicivdeki ustalığını gösterirdi.neşideler neşidesinde bu ses ve imgeleme yakındır kutsal bilgeliğin sınırlarında bağ ve bahçelere aksettiren güneşi.murathan mungan moderni gelenek görmüştü bize ait kültürün içinden gelen anlamla yoğururken şiirini.küçük iskender can yücel gibi şairler yükselen islamcılığın bir kültür taşımadığı görüşünde birleşirken faşizmin el değiştirdiği inancındaydı.can yücel kuran kursu değil güneş kursu derken güneşi doğuran kadınlara öncülük ediyordu.şimdi nasıl bir duruş var inanca karşı.bunu açıkça görüş belirten özdemir incede görmek mümkün.ne yazıkki kültürle sorunu var bu gibi yazarların.laiklik anlayışı inancı yaşamın dışında tutmuştur ne kadar şirazdan bahsetsede enis batur gibi şairler.fransız edebiyatı kimlik sorunu yaşamış halka karşı bir umut olabilmişmi sorusu yanıtlanıyor karşılaştırmalı edebiyatta.bejan matur mitolojik anlama yakın durmayla şiirleri dünya dillerine çevrilen bir şair olmakla türk edebiyatına duyulan ilginin habercisi.
toprağın kokusunda suyun sesinde
gurbetin eksikliği gibi çağıldar ışıktan varlık geceyi tanımaya hazır bir böcekti yıldız akasyalar bir arazinin kıyısızda toz içinde karınca duasıyla uyanmış güne annem asıl annemde itimat duymadığım bakış borç alınmış bir zamanın şafağını beklerken yalnızlıkta haraç mezat satılacak oyun kuralı bilgeliğin bu fanusla çöl geçilmez iki yalnızlık gibi toprakta hazır anlamlar güneşte tat vermiyor sığ bir ırmağın derinliğindeki kumlarda çocuk rüyalarıyla akan |