Esinim, yine uğradı dün “Merhaba Sahip!” dedi, çömeldi… “Bak, henüz son gelişinin Enkazınlayım üstüme sinen, Bu Sahip ne ki; nesi, neyin?!” “Niye öfkeleniyorsun Sahip, Çıkman gerekirken sahip! Ya Sahip, ya çık, ya da çıkma sahip!” “Tamam canım, koyma hemen sitem Sahiplenilmeyse, derdin buysa, dinle madem; Sen benim esinimsin, duygu telimi titretenim, Madem, dediğince bensem eğer Sahip’in Sen de –öyleyse- üretenimsin, en yaratıcı cinim, İkinci Ben’imsin sen, dokunamadığım Tinim, Beni varlayan, kimlik giydiren, kuşatan Dinim! Her şeyim!”
“Alışmak ve yerleşmek” dedi; “Bir şeye alışmak ve ona/oraya yerleşmek! Anan sana gebe Başucunda ebe Doğdun işte bebe Çak dünyana, sobe…!” “…Ebe - … Sobe; Alışmak ve Yerleşmek”
“Bugün gelişimin nedeni, İki olup taşıdığımız bedeni, Durmaksızın beslediğin Ben’i, Soru soranın, hocan olarak gör şimdi Sınıyorum; ‘ölene kadar öğrenciyim” Diyen felsefeni, öğretmenimi, seni… Sorularını bırakıp gidiyorum Sahip, Süre sensin, ne kadarsan o kadar süren; Belki, hemen yettiğince, yeterince Belki de, evren döndükçe, tüm ömrünce… Süre sensin, süreç sensin, yanıt sensin! Hazırsan, soruları bırakayım , ya Sahip” “Alışmak ve yerleşmek, ha, ne de hafif?! Hazırım, cinim- tinim- dinim, hey Sahip!”
“Kendini; Yıllardır taşırsın; Neden taşırsın? Bir; Niçin taşırsın? Bir Bir; Niye taşırsın? Birdir Bir!
Neyini taşırsın? Kimi, Nereye taşırsın? Kime, Ne kadar taşırsın? Kimi, Nereye kadar taşırsın? Kime, Kimi, Kime taşırsın?!”
“Dostçakal” dedi, gönül kapımdan içeri “Şimdilik son söz; buradan benden biçeri Eline, emeğinedir saygım, senden geçeni Sıkça konuksuyorsun, hoş oluyor da eğleşmek Yüreğimi kakıyor ama, Alışmak ve Yerleşmek! Görüşürüz yine!” dedi, çekti gitti!
Kendimi taşımak…- Kimi- kime taşımak? Sorularla didişip, sorunları kaşımak… Aynayla dertleşerek, gerçeklerle yüzleşmek! Yürekkakan mı Dostum? Alışmak ve Yerleşmek!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Öğrencim Öğretmenim’di!? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Öğrencim Öğretmenim’di!? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sen de –öyleyse- üretenimsin, en yaratıcı cinim, İkinci Ben’imsin sen, dokunamadığım Tinim, Beni varlayan, kimlik giydiren, kuşatan Dinim! Her şeyim!” ÖYLE TESADÜFEN GİRDİM SAYFAYA..OKUYACAKLARIMDAN OLACAK.. YÜREĞİNİZE SAĞLIK ..KUTLARIM
Bu Esin fazla karışırıyor gibi arkadaşımıza :)) Şiirinizde hayatın gerçeklerini kendi üslubunuzla dile getiriş biçiminiz ve mizahınız övgüye değer . İnsanın kendi kendisiyle yüzleşmesini sorgular biçimde aktarmanız ve bazı sorularıda okuyucuya bırakıp okuyanıda şiirinize çekiyor olmanız gerçekten de çok güzel ...Ben şöyle desem , geçenlerde bir yorumumada da yazmıştım hani taşımak deyince kimler taşımıyor ki o yükleri aslında doğduğumuzdan beri hammallık yapmıyor muyuz hepimizde bir şeylere , birileri şöyle demiş ;
Doğumum anama hammallıktı Yaşamam bana Ölümüm bile hammallık, Cenaze alayına ...
Sahiplenilmeyse, derdin buysa, dinle madem; Sen benim esinimsin, duygu telimi titretenim, Madem, dediğince bensem eğer Sahip’in Sen de –öyleyse- üretenimsin, en yaratıcı cinim, İkinci Ben’imsin sen, dokunamadığım Tinim, Beni varlayan, kimlik giydiren, kuşatan Dinim! Her şeyim!”
Şiirinin okurken duygularda kayboluyorum imgelerin manalarında dolanıp duruyorum ve bittiğinde huzur buluyorum. Şiir bu olsa gerek.Selamlar.
cosari tarafından 8/4/2008 12:51:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
ilk defa geldiğim sayfanızdan etkilenmiş bir şekilde çıkmadan önce üslubunuza hayran kaldığımı söylemeliyim bir şiirde hem anlatmak istediğinizi anlatıcaksınız hemde ince ince tekerlem tarzı şiirindevamını sağlıyacaksınız çok zor bir üslubu bu kadar rahat yapıcak ve okuyucuya sunacaksınız.dedim ya ilk defa geldim ve okumadığıma pişman olduğum ender kalemlerden biri olduğunuzu gördüm.kaleminiz ve yüreğiniz dert görmesin teşekkürler üstadım.saygılarımla
Padişah orduyu toplamış ve kızılelma'y gidiyoruz demiş kimse bilememiş neresidir. KOnsey toplanmış onlar da bilememiş sonunda cüret edip - Devletlûm neresidir bu kızılelma demişler Bi rivayete göre padişah der kİ; - Sakalım bıyığım bilse keserim
Esin kaynağı da zaman zaman bize buna benzer sorular soruyor biryere gittiğimiz kesin ve padişah kadar da şansımız yok üstelik çünkü gerçekten bilmiyoruz ve işin garibi uzun ince bir yolda gidiyoruz
Sevgilerimle dostum gevezelik yaptıysam affet! Şiirin öyle teatral ve samimi ki bunları bana sordurdu kendi kendime sevgimle
Evet esin yine dokundurup geçmiş size Hocam. Ve güzel bi tümceyle size sunmuş kendini. İnsan varlığınca Esin'ledir, olduğunca ve dolduğunca seninledir. Şiirinizdeki ikilik insanı çıkmaza sokuyor yer yer. Soruları alıp yüzleşiyoruz. Soru işaretleri çıkıyor bazen karşımıza. Gerçekten dalgacı bi deyişle yazılmış olan Ebe-Sobe ile sürüp gidiyo esin ile dünyanız ve dünyalarımız. Sen şair Hoca'nınsın ama Hoca da senin. Şiirleriniz eğitmen kendini tanıtmaya kendine insanı.
Elinize, Emeğinize, (Esin'ininize), Kaleminize sağlık Hocam.
meco tarafından 8/3/2008 9:56:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
etkileyici kelimeler üstadım şiirlerinizi yeni okumaya basladım gercekten güzel çalışma
yüreginize saglık