Hazreti AliŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Betûl: Namuslu, iyi ahlaklı kadın anlamında Hz Meryem ve Hz Fatma’ya atfedilen bir sıfat/
Çor: Hastalık/ Düldül: Hz. Peygamberin Hz. Ali’ye bağışladığı katır/ Ebû Turâb: ‘Toprağın babası, toprağa bulanmış kimse’ anlamında Hz. Peygamber tarafından Hz. Ali’ye verilen lakap/ Ehl-i Beyt: Hz Peygamberin ailesi ve soyu/ Emîru’l Mü’minîn: Müminlerin lideri, emiri/ Esedüllahi-l Gâlib: Allah’ın her zaman galip gelen kuvvetli arslanı/ Furkan: Kur’an-ı Kerim; hak ile batılı, helal ile haramı, iyi ile kötüyü, güzel ile çirkini, doğru ile yanlışı birbirinden ayırıp insanları kurtuluşa götüren kitap/ Gazve: İslam Ordusu’nun başında Hz. Peygamberin bizzat katıldığı askeri harekâtlar/ Haydar-ı Kerrâr: Hz. Ali’nin düşman askerlerinin arasına tıpkı ceylan sürüsüne dalan bir aslan gibi tek başına daldığı ve döne döne saldırdığını ifade eden lakabı/ Hulefâ-yi Râşidîn: Hz. Peygamberden sonra gelen ilk dört halife/ Kâtibü’l Vahy: Hz. Peygamber’in kendisine nazil olan ayetleri yazdırdığı sahabeler/ Kerremallâhu Vecheh: Çocukluğunda dahi hiç puta tapmadığı için ‘hep Allah yüzünü şereflendirsin’ şeklinde Hz. Ali’nin yâd edilmesi/ Muâhât: Hicretten sonra Hz. Peygamber’in Medine’de ensar ve muhacirlerden bazılarını birbirleriyle kardeş ilân ederken kendisi ile de Hz. Ali’yi kardeş ilan etmesi/ Mürtezâ: İlahi takdire tam rıza gösterdiği için Hz. Ali’ye verilen lakap/ Nebî: Kendisine kitap indirilmemiş peygamber/ Rasûl: Kendisine kitap indirilmiş peygamber/ Rasûl-i Kibriyâ: Büyüklük ve yücelik sahibi olan Hz. Peygamber/ Sırdaş: Vahiy meleği Cebrâil, Peygamberimize müşriklerin kendisini katletme planlarını bildirip gece Mekke’den hicret etmesini söylemesi üzerine Peygamberimizin Hz. Ali’yi çağırıp o gece yatağında kendi yerine yatmasını, böylelikle müşriklerin Peygamberimizin evde olduğunu zannedip onu takip etmemeleri hadisesi anlatılmak istenmiştir/ Sultân-ül Eshiyâ: Eline geçeni fakirlere dağıttığı için ‘cömertler sultanı’ anlamında Hz. Peygamber’in Hz. Ali’ye söylediği övgü/ Şah-ı Merdan: Mertlerin şahı/ Şecaat: Yiğitlik/ Tapı: Tanrı/ Tefrika: İkiye ayrılma/ Visal: Sevdiğine kavuşma/ Zevç: Eş, koca/ Zülfikâr: Hz. Peygamber tarafından Hz. Ali’ye hediye edilen kılıcının adı.
Not: Şiirde geçen konular şiirin hikayesinde açıklanmıştır.
Allah bir Muhammed Rasûl |
Yolu Kuran’ın yoludur
Ol Esedüllahi-l Gâlib
Peygamberin sağ koludur.
bizler de Hz. Ali gibi
dini islamı yaşarız inşallah
çok yüzeldi güzel yüreğinizi kutlarım
selam ve sevgiler...