Baba evinden çıkıp,atandım uzak yere. Sarp kayalık yolları,birleştiren bel oldum. İlim irfan peşinden hırsla çıktım sefere. Körpecik beyinleri,yıkayan bir sel oldum.
Aklımda tek şey vardı, bölücülükle savaş. Küçük büyük fark etmez,ihtiyar olsa da yaş. Söz vermiştim kendime,haydi bu engeli aş. Arapçayı kürtçeyi konuşan bir dil oldum.
Eğitim ve öğretim,bundan sonra gelirdi. Öğrenince doğruyu azığını bölerdi. Kafasında yer eden ayrılığı silerdi. Birbirine bağlayan,açılmayan kol oldum.
Türkçe bilen öğrencim,ne yazık ki çok azdı. Öğrettim yavaş yavaş,bu ne güzel bir hazdı Memo büyük uğraşla kompozisyonlar yazdı. Hasta olan Ayşe’ye, kalem tutan el oldum.
Zamanında gelmezdi, öğrenci kara kışta. Yollar çamur olunca zor yürürdü yokuşta. Perişandı halleri, anlardım ilk bakışta. Kollarımla sararak üşüyene şal oldum.
Kız çocuklar evlerde horlanıp cahil kalmış İrdelenmiş her yerde yanlış bilgiler almış. Okul çağı gelince, baba tarlaya salmış. Sevgi ile yaklaşıp onlarla hem hal oldum.
Birlik ve barış için çok güçlükleri aştım. Tonya’da laz uşağı,Erzurum’da dadaştım. Komşunun kürt kızıyla Hakkari’de adaştım. Yönünü şaşırana, ışık veren yol oldum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bugün her ne kadar biraz değer kaybetmiş olsa da Öğretmenler toplumun yüz akı bireylerdir. Çünkü, yeni nesil onların eseri olacaktır. Meşaleniz daim parlak olsun öğretmenim Selamlar, saygılar
Güzel yüreğinizi ve kaleminizi tüm saygımla selamlıyorum sevgili Ülkü Hocam. Bizlere örnek teşkil eden asil yüreğiniz ve o güzel kaleminiz hep çağlasın.
Birlik ve barış için çok güçlükleri aştım. Tonya’da laz uşağı,Erzurum’da dadaştım. Komşunun kürt kızıyla Hakkari’de adaştım. Yönünü şaşırana, ışık veren yol oldum.
Çok değerli eğitici ve öğretici bir şiir okudum gerçekte insan olmak Kolay değil eğitim öğretim çok önemli önce kendimizi tanımalıyız Sonra insanları tanımalıyız kendini bilen birisi karşısındakini de Anlar ve ne durumda olduğunu bilir ve ona göre davranır Kaleminize sağlık gönülden tebrik ederim saygılar sunarım
"Birlik ve barış için çok güçlükleri aştım. Tonya’da laz uşağı,Erzurum’da dadaştım. Komşunun kürt kızıyla Hakkari’de adaştım. Yönünü şaşırana, ışık veren yol oldum."
Ne güzel bir şiir, ne harika öğretmen. Tebrikler, selam ve saygılar...
İdealist öğretmenlerden çok kalmadı ne yazık ki, nasıl kalsın ki, her hevesli genci yıldırına kadar sınavdan sınava sokup umutlarını ve gözlerinde ki ışığı ağırlaştırılıyorlar. Şiirinizi okurken aklıma geldi, Allah selamet versin oğlumun öğretmeni gerçekten idealistti ve sizin ifade ettiğiniz gibi bir seldi.
Umarım halen göverdesinizdir gerçi aktif olarak bir okulda çalışmasanız da insan yetiştirmeye devam ettiğinize eminim çünkü; gördüğüm bütün eski öğretmenler öyle .
selam ve saygılarımı sunarım sağlıkla kalın
Filiz Şahin. tarafından 9/2/2020 2:01:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Komşunun kürt kızıyla Hakkari’de adaştım.
Yönünü şaşırana, ışık veren yol oldum.
Ülkü Ahıska
Çok Büyük emeklerin Minyatürünü gördüğümüze göre devasası dahada etkili olduğu kesindir...
Ülkü Hocam yüreğinize sağlıl Tebrik ederim.