109-Ömer Hayyam’a Cevap -13 Şiirine; Cevap Yazan Şaire, Cevaplar
1. Hayyam ölüp gitmişse ardından konuşulmaz
Kim bilir ki cennette eyliyor belki siftah Tanrı kime demiş ki yarattım öldürürüm Öldürsün de göreyim kendim gibi bir bedbaht / Dünyevi (1) Asırlar sonra Hayyam gibi düşünene sözüm Yoksa kimsenin şiirinde yoktur hiç gözüm Allah’ı; yok sayıp şirk koşup tenkit edene Borborunbekir olarak dayanamaz özüm /Borborunbekir 2. Ne Hayyam umurumda ne de ona laf eden Çoban istemem başa kurt ve koyun değilim Tanrı Allah’ı yener desem kim macı güden Bıktı gençler bu maçtan dinsizliğe eğilim / Dünyevi (2) Çobanı, kurdu koyunu da yaratan Allah Tanrı yerine kim derse Allah; bulur felah Dünyada bitmez maçlar, gençler olur yaşlı Ölmeden önce, akıl başa gelir inşallah /Borborunbekir 3. Ne farkeder insanın özünden çalmış ise Yaratan yaratmışsa olsun adı da Yanrı Felahı ve huzuru dinsizken bulmuş ise Ölmeden çoktan ölmüş inanmayan der sanrı / Dünyevi (3) Hiç bir insan dünyada dinsiz yaşayamaz İnanmamakta bir dindir; dinsiz olamaz Yaratılıştan özgürdür tüm insanlar Hür iradeyi verene hesap sorulmaz /Borborunbekir 4. Din özünde kötüdür iktidarı zorbadır Gel laf tıraşı yapma gel kandırma kendini Özgürüm diyen insan Tanrıyı inkar eder Boş ver hesap kitabı Tanrı bilmez kendini/ Dünyevi (4) Din insanı kendi içinde iktidar yapar Lafa pul yapışmaz, insan ise nefse kanar Hem kendine hem de topluma verir zarar Etsen Tanrıyı inkar, nedir söyle ettiğin kar? /Borborunbekir 5. Tanrı bizi düşünmez düşünse yaratmazdı Din; peygamberi ile ölmüştür görmek gerek Kârına zararına düşmek mahvedicidir Aydın insandan zarar gelmiş midir dünyaya /Dünyevi (5) Yaratılan; yaratan cinsinden değildir Sanat varsa, yapan mutlak bellidir Gördüğü halde, ederse bunu inkar Bu ne teknoloji ne bilim nede bir ilimdir /Borborunbekir 6.kendin ile çelişme ruhunu vermiş beter sanatı bine zulüm bire sağlıyor fayda bırak kabul inkarı ilimle düşün yeter insanı önceleyip böyle alalım kayda / Dünyevi (6) Bir harf katipsiz, bir köy hiç olurmu muhtarsız? Olmayınca din İnsanlar kendi arasında olur tutarsız Din ile ilim birbirini eder hep tastik Aklın yolu birdir dinle ilim asla olmaz kararsız /Borborunbekir Hayatı kim verdi ise ölümü de o verdi Bütün nimetleri bak nasıl önüne serdi Ölümde bir nimet, yaratılmasaydı eğer ölüm Dedemizin dedeleri acaba bizlere ne derdi/ Borborunbekir üstadım affediniz, yorulduk gibi.. hece sayısına bağlı kalmak şartıyla son kıta sizindir, eh bir de orta yolda insanlıkta buluşturan bir anlam yüklerseniz kıtanıza, sayfa sahibini zaten mesut ettiniz, daha çok mesut edersiniz.. Bu güzel ve düzeyli söyleşi, deyişme, atışma için çok çok teşekkür ederim. Tanrı Allah veya Yanrı ben isim konusunda diretmem, kabul buyursun.. Benim için sağır ve kördür çünkü.. lakin sizin gözlerinize, ellerinize ve zihninize ve ayırdınız değerli vaktiniz için kalpten teşekkürümü kabul buyurunuz lütfen. Hürmetlerimle üstadım. Eksik olmayın. /Dünyevi “dünyevi” kardeşimin hoşgörüsüne sığındım saygı sevgilerimi sundum Kabül buyursun bu dörtlüğü yazdım Dünyada; olur insan dünyevi Neticesi ise mutlak olur uhrevi Bakileştir dünyadaki işleri Ey! “Dünyevi” nam sahibi, “dünyevi” /Borborunbekir Bekir ÖZCAN-Borborunbekir Üstadım; haddimce son dörtlüğünüz için teşekkür ederim. değindiğimiz konulara Tanrı, din vb değinmeden öğütle övgüyle ve yine düşünmeye ve fikre davet eden bir dörtlükle çok güzel oldu. tüm muhabbet,düzeyliydi, seviyesi de oldukça hoşuma gitti bu muhabbetin. araya hiç bir" ben" girmedi diye de hisettirdi, sanki kalp ve zihindi her dörtlüğün özüne yerleşen.. eksik olmayın. İnsana hürmet saygı ve huzur dileklerimle../Dünyevi |
dörtlükler harici yapılan yorumların, yorum altı sohbet ve temennilerin de dörtlükler üzerinde yapılan bir deyişmede; yeri olmamalı..
sadece 6 şar dörtlük kafiydi bence..
yine de siz bilirsiniz..
saygılarımla efendim.
eksik olmayın.