(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aşk-ı Bâde şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aşk-ı Bâde şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tablo bir şiir kadar, hatta şiirler yazdıracak kadar naif ve güzel, ama derinden imbiğinden süzmek var bu işi, kaleme meylederek bu ise sizin kaleminde o denli çok ki hocam. Aşağıdaki yazmış olduğunuz durum için ise benim tam tamına 42 yılım gitti, ve hala da gitmekte :( Sanki gelmiş olsa, her şey yeniden mi başlayacak, ben denden gittikten sonra!!
Keşke söz verseydiniz "Bir gece geleceğim " diye Sonra, hiç gelmeseydiniz Her gece ölseydim Ölseydim gelmeyişinize
Dualarınız için çok teşekkür ederim, Allah cc ayağınızı taşa değdirmesin.. Dediğiniz gibi iyi ki şiirler var vede yazıyoruz.. İyi akşamlar dilerim, sevgilerimle Fikret abi..
Gülümsetti şiiriniz, beklemekle ölüm arası sancılı gelgitler ve hayalleri ütopik olsa da insanın, vazgeçemeyişi aşktan.... bedeli ölüm olsa da... O Yüzden şiiri seviyorum, sadece yolculuklar için... Hele de bekleyişle demini bulan aşk sevdalıları ve aşkın sevgi halleri hoşuma gidiyor... Tebrik ediyorum sizi.... Daha kimbilir daha nice şiirde buluşup, aynı istasyonda bekleyeceğiz, ayrı ayrı trenleri... İki kelam ederiz değil mi sahi... Sevgilerimle kutluyorum i şiirin muzip derinliğini.,. Sevgilerimle...
Sizi tekrar sayfamda görmek ne güzel. Çok sevindim.
Eksik kalışlarım çok buralarda. O yüzden bazı paylaşımcılar ben sayfalarına gitmediğim için benim yazılarıma, şiirlerime pek ilgili olmuyorlar. Yani bu nasıl bi şey anlamıyorum. Gruplaşmalar var. Bi bakıyorum off. O ona o ona yorumlar. Ne güzel dostluklarla paylaşımlar.
Ben sıfır çekiyorum. Umrumda değil. Kendimle alakalı bu. Yani okusam da suskun bi hallerdeyim.
Bu yüzden benim sayfama gelmeyecek olan varsa de gelmesin.
Hiçbir iddiası olmayan fakirin biri bu sayfaya karalamalar yapıyor kendince.
Şairler sizlersiniz. Ben buranın zerresiyim.
Şiirde bir kahraman olmalı. O bazen ölmeli de. Aşk ki ölümüne de yaşanır ya hani. Dağcılar da çağırdımı dağ ölümüne tırmanır zirvesine. Ne dağcılar ölüyor o hiç uğruna.
Nazım şöyle demiş " En güzel aşklarımı şiirlerimde yaşadım " Ki adam hani ne aşklar yaşamış. Kadınlarına kitaplar yazmış. Ama o sözü beni çok düşündürmüştü.
Şiir başka bir dünya. Ben de seviyorum böyle gelmeyene de yazarım da. Gelmeyen bir sevgiliye bin sene yazsa bitiremez o içindeki acıyı maşuk.
Leyla buldu çölde Kays' ı.
Buldu ama o tanıyamadı Leyla'sını.
Mecnun kaldı öyle adı.
Giden bir sevgilinin ardından perişan olur seven kişi. Lâkin bir kötü söz söylemez. Hiç söylemez. Hep onu andığında acısı içinde yaradır kan akar. Ama ona kötü bir söz söylemez. Gelme der. Gelmeee. Gelme. Ama bari geleceğim deseydin. Ben bir ömür gelmeyişine beklemekten ölseydim.
Bir sevgili rüyana geleceğim der. O aşık kişi öyle heyecanlanır ki. Bir daha gözüne uyku girmez.
İşte bakın espirisine, o muzipliğine sevgiler geldi sizden.
Bayıldım yazdıklarınıza. O treni bekliyoruz. O bazen biz hemzemin geçitlerdeyken geçiyor son sürat. Bizi al desek ee be adam burada nerede durayım. Sen istasyonda beklesen ya. Der tren bize. Eee ya tren... Kara şey. Aklım karışmış. Ben karşıya geçecektim. Seni görünce ah dursa da biniversem. Dedim. Şaşkınım işte. Hahahahaaa. Yaaa ne alaka şimdi bu. Dediniz. 😀
İstasyonda ayrı ayrı trenlere binsek de, güzel bir sohbette, bir şiir repliği.. Bir hoş seda kalır.
İyi ki varsınız şair dost.
Onlar gelmeyene giderler. Gülmeyene gülerler. Muhsin olanlardır. Karşılık beklemezler.
Size çok geçmiş olsun. Şifalar diliyorum. Yok ben Ressamı belirtmemişim gece geç vakit öyle uykulu bir vaziyetteydim. Şiirimi yayımladım. Sizin yorumunuzu okuyunca koydum. Bunu belirtmemişim öğlen. Ben özür dilerim.
Çok memnun oluyorum yazdıklarınızı okuyunca. Hep duyarlı ve paylaşımcı oluşunuz ne güzel. Bir kez daha teşekkür ediyorum.
Şaşırdım.Daha önce görmedim ben bu tabloyu, muazzam. Kesinlikle çok etkileyici, dün yorum yazarken yarı anestezi etkisi görmemişim kime aitliğini, (şimdi de dikkatli yazıyorum beş kere kontrolle çünkü sabah yine minik bi operasyonla anesteziye maruz kaldım) yazmışsınız oysa altına şimdi gördüm, pardon🤪 diğer çalışmalarını da araştıracağım sayenizde ressamın.🙏
Tablo şiirin önüne geçmemiş bence...bütünlemiş, tamamlamış da diyemiyorum çünkü hem tabloya hem şiire yarım demek olur bu. İki tam, tastamam olmuş diyeyim ben.😃👌🧿 gerçek aşk da bu şekilde olmalı bence; masum, öfkesiz ,taraflarca kirletilmesine izin verilmeyen; resimdeki kızın dik duruşunda ve bakışındaki doğallıkla gelişimine ve getirdiğine kederli de olsa razı olunan...
Özetle yazdığınız da seçtiğiniz resim de büyük öğreti her birimiz için
Çok teşekkürler. Şiirin önüne geçiyor bu tablo aslında.
O riski göze aldım ama. 😀
Beyaz leylaklı Türk kızı Jean-François Portaels - Çok ünlü bir tablo bu. Puzel olarak da satılıyor. Bilgisayarımda çok eskiden beri durur. Hayatımda gördüğüm en mâsum kız yüzü bu. Benim çok değer verdiğim biriyle benzerlik vardı biraz.
Ne değerlisiniz. Şairim çok gönlüm oldu. O yazdığınız " Zârafet ve asâlet " insanoğlu için çok önömli değerler. Ki ne kadar azdır maalesef. Benim bu birkaç satır karalamamda böyle yansıyorsa ne mutlu bana.
Şair- İnsan
Bir düet olmalı şiir. Hani en güzeli yansımalı. Bir mâsûm yüz melekleri kıskandırmalı. Cennet hani o şiirde olmalı. Hani öyle güzel olmalı. Olmalı olmalı. Hani öyle tam da bu vakit. İşte cennet olmalı. Kızın yüzünde asâlet olmalı. Aşık olmalı hani ona. Ve bir düğün olmalı. Düğün olmalı her gülüşü. Bin fersah derinlerde olmalı. Taaaa derinlerde. İşte o derinlere dalacak da dalgıç olmalı benim gibi. Benim gibi olmalı fırtınanın soluğunu çalıp dalmalı şâhikalardan. Taaa bulutlardan hatta. Çalmalı. Çalıp çalıp öyle dalmalı. Güneşin huzmeleri göstermeli zerrenin mücevherlerini. Hiç olmalı hiççç hiç olmalı saklanmalı havada. Havada saklanmalı. O havada zerrenin gözkırpmasını kimse görmez de melekler görür ama. Melekler görürrr... Görür amma. Amma da görürler hani. Uçuştuğunu havada. Havada sır vardır. Aynanın arkasında sır olmazsa ayna ayna olmaz.
İçine çekmeli havayı. Havayı içine çekmeli. Öyle taaa içine. Yankılanmasını dinlemeli. En içinde hücrelerin içinde çınlamalı yankılar. İnlemeli de hani. Dinlemeli.. İnlemeli... Şiir de şiir olmalı işte.
Şairini öldürmeli.
Sevgili gelmemeli. Hiç gelmemeli. Şair de ölmeli. Sadece şiir kalmalı.
Sanki gelmiş olsa, her şey yeniden mi başlayacak, ben denden gittikten sonra!!
Keşke söz verseydiniz
"Bir gece geleceğim " diye
Sonra, hiç gelmeseydiniz
Her gece ölseydim
Ölseydim gelmeyişinize