SIFIRŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Burnu Kaf Dağında dolaşan,
üstlendiği görevin rehavetine kapılarak benliğini yitiren adamın biri, Nasrettin Hoca’yı küçük düşürmek adına “Sen kimsin?”diye sorar. Hoca da Ona dönerek “Hiç.” Cevabını verir. Adam bir hayli keyiflenir.tabi… Bunu gören Hoca altta kalır mı, adama sorar: “Ya sen kimsin?” Adam böbürlenerek “Mutasarrıf” der. Hoca; “Sonra ne olacaksın?” Diye ekler. Adam biraz duraksar ve Vali olacağını söyler. Nasrettin Hoca bu durumu üsteler. “Hadi Vali oldun, Ya sonra?” Adam hiç hızını kesmeden ; “Vezir” Cevabını verir. Hoca; “ Ondan sonra ne olacaksın?” diye sorar. İyice keyiflenen adam bu kez, “Sadrazam” Der. Tırmandıkça tırmanan,hiç kimseye makam bırakmayan adamın cevaplarını hocanın soruları art arda takip eder. Gerçi, Mutasarrıf olan adamın yükseleceği makamlar belli, dünyaya hükümdar olacak değil ya,en sonunda pes ederek “Hiç.” Cevabını verir. Hoca, işte o an yapıştırır cevabı. “Bu kadar niye böbürleniyorsun be adam,ben şimdiden senin yıllar sonra geleceğin hiçlik makamdayım.” der. “…Seni hiçbir şey değilken yarattım!” (Meryem, 9) Hazret-i Mevlânâ buyurur: “Şu birbirimizden üstün olma dâvâsı, büyüklük iddiâsı da ne? Netîcede, hepimiz bir sarayın kapısında değil miyiz? Allah; «Ey insanlar! Hepiniz fakirsiniz, zengin olan yalnız Ben’im!..» buyurmuyor mu?” der. Bizim Yûnus Emre;mârifetin hakîkatini ne güzel ifâde eder: İlim, ilim bilmektir, İlim, kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsen, Bu nice okumaktır? der. 0;da bir nevi Hiçlik makamıdır. Eksi gibi görüksede Manâ içerisinde hep artıdır.
SIFIR
0 hiçlik-tir yokluk-tur her şeyin bitişi çok şeyin başlanğıcı-dır 0 Nokta’sı,MÜTAVAZİ-lik-tir Onun için ben hep Sıfırdayım .....19.11.2019 Şiir Resul Civcik - Ayrancı Karaman |