Tam yüz yıl öncesiydi Anadolu’m sefil aç Ayakları çarıksız insanları yoksuldu Düşmanlar üşüştüler Türk’ü yok etmek amaç Birinci cihan harbi yenilgiyle son buldu.. - Yüzyıllardır biriken kin ile saldırdılar Yedi düvel bir oldu geldiler dizi dizi Kandırarak dünyayı ayağa kaldırdılar Maksatları belliydi tümden yok etmek bizi.. - Çanakkale bir destan geçilmezdi geçtiler Osmanlı Sevr’e mahkum direnmedi bir daha Yedi düvel bir oldu Türk’e kefen biçtiler Hasta Adam ölmüştür ruhuna el Fatiha.. - Zayıf düştü Osmanlı içte dışta hain çok İsyan çıktı içerde düşman dıştan vururken Türkler yoksul yaşarken Ecnebinin karnı tok.. Habire savaşırdık onlar evde dururken.. - Gayri Müslim olanlar askerlikten muaftı Türk savaşır cephede gençlik bitince gelir Ticaret Ecnebinin her şey zaten tuhaftı Türk onların yanında en fazla hamal olur.. - Bizleri uyuttular Batı ise uyanık Ajanlarıyla nifak tohumları ekildi Türkler hepten fukara Türkün hep bağrı yanık Geriledi Osmanlı kabuğuna çekildi.. - Fatih’in döktürdüğü toplar ile kalmışken Uçak yapmış Fransız gemi yapmış İngiliz Sanayi devrimiyle herkes yolu almışken Karasaban devrinde kağnı ile kaldık biz.. - İplik fabrikasına “gavur icadı” deyip “Yakmak caiz” diyerek fetva veren dar kafa Toplu iğneyi bile kendisi üretmeyip İlimi ve bilimi çoktan koymuştu rafa.. - Kanuni sonrasında işler tersine gitti Yüzyıllar sürdü acı gözyaşımız dinmedi Hazineler tükendi dirlik düzenlik bitti Nihayet geldi vakit devran öyle dönmedi.. - Tam da yüz yıl önceydi; Otuz sekiz yaşında vatanının uğruna Bandırma Vapuruyla çıktı Karadeniz’e Son ümit Anadolu’m bastı hemen bağrına Hasta adam derlerdi kan yürüdü benize.. - Mustafa Kemal derler kocaman bir yiğitti Görevi müfettişlik yeri de Anadolu Vatandaki kapkara bulutları dağıttı Türk’ün kurtuluşuna doğru uzandı yolu - Mayısın On Dokuzu Samsuna ayak bastı Yokluklar karşıladı her şey açık ve sarih Bağımsızlık tuğunu yeniden burca astı.. Yoksul düşen halk ile sonrası şanlı tarih.. - Orduları dağılmış karalar var bahtında Ne uçak mermi tüfek ne de topumuz vardı Yatıp da uyumadı oturmadı tahtında Çalıştı çabaladı yurdumuzu kurtardı.. - Yüz yıl önce; Kurtuluş savaşını yaptı şanlı ordumuz Yunanı Akdeniz’e dökünce olay bitti Peşi sıra kurtuldu boydan boya yurdumuz Tasını tarağını hepsi toplayıp gitti..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-19 MAYIS- Yüz Yıl Önceydi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-19 MAYIS- Yüz Yıl Önceydi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şair dostu; Beğenerek ve haz alarak okudum mükemmel bir şiir olmuş… Şiirin sesi hiç susmasın... ............................................. Saygı ve selamlar..
Bu özel güne yakışır güzellikte bu güzel şiiri yazan kalemi ve yüreği kutluyorum. Ben de eşlik etmek için bir kıta yazmak isterdim ama lap topda sorun çıkması nedeniyle ancak kutlayabiliyorum. Kalemin ve yiğit yüreğin dert görmesin kardeşim. Sevgiler ve saygılar...
Mayısın On Dokuzu Samsuna ayak bastı Yokluklar karşıladı her şey açık ve sarih Bağımsızlık tuğunu yeniden burca astı.. Yoksul düşen halk ile sonrası şanlı tarih.. - Orduları dağılmış karalar var bahtında Ne uçak mermi tüfek ne de topumuz vardı Yatıp da uyumadı oturmadı tahtında Çalıştı çabaladı yurdumuzu kurtardı.
Tarih böyle anlatılır... Keşke daha çok kitlelere ulaştırabilsek bu destanı. Köhne zihinlere bir nebze ışık için. Kocaman yüreğin, kalemin dert görmesin abim. Vatanımız adına atılan her bir adımın yüzyılını birlikte kutlamak dileğiyle. Saygılarımla.
Vatan ve bayrak duyarlısı asil yüreğinizi yürekten kutluyorum...dopdolu ve de dolgun bir şiir okudum bu müstesna güne ithaf edilmiş. selam ve saygılarımla...
"Yüz yıl önce; Kurtuluş savaşını yaptı şanlı ordumuz Yunanı Akdeniz’e dökünce olay bitti Peşi sıra kurtuldu boydan boya yurdumuz Tasını tarağını hepsi toplayıp gitti.."
Yakıntarihimizin resmini çeken şiirinizi keyifle okudum ve çokça tebrik ediyorum ..
kutluyorum,Duyarlı o güzel yüreğine ve ellerine sağlık,
Dua ve selamlarımla.