(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VAR ETMEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VAR ETMEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kısa ve öz dizelere çok anlam yükleyen dizeleri çok seviyorum.
Bu da onlardan biriydi. Hayatı anlamlı kılan yapacaklarımız geliyor akla. Keşkelere yer vermemek için. Son nefeste huzurlu olmak için. Var olmak için, var edebilmek için.
Yoktan var edene nedir ki ; vardan var etmek ? Sanma ki , ölen canlı tekrar dirilmeyecek ... ******************************************************** **************************************************************** Elbette yoktan var oldu isek; yok olduğumuz andan itibaren var olmaya adayız demektir . Allahın yapamayacağı hiçbir şey olamaz . . İnancımız sonsuzdur ... Saygıyla efendim...
babidim tarafından 6/16/2008 8:19:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kısa , ama çok şey anlatan dizelerdi. Yüreğinize sağlık.
Bir şeyin benzeri ve örneği yok iken onu ilk defa yaratan, öldükten sonra tekrar benzerini meydana getirmeye elbette kadirdir. "Bütün varlıkları yoktan var eden ve sonra da tekrar diriltecek olan Allah'tır. Bu, O'na pek kolaydır. " Halef oğlu Ubey bir gün Hz. Peygamber (s.a.s.)'e geldi. Elinde bulunan çürümüş bir kemiği ufalayarak:
"Böyle çürüdükten sonra bunu tekrar kim diriltecek?" dedi. Bunun üzerine aşağıdaki ayetler indi: "İnsan kendisini bir damla sudan yarattığımızı görmez mi ki, hemen apaçık bir hasım kesilir. Yarattığımızı unutarak bize misal getirir ve "çürümüş kemikleri kim diriltecekmiş" der. De ki:
"Onları ilk defa yaratan diriltecektir. O, bütün yaratılanları çok iyi bilir. " Bu ve benzer ayet-i kerimelerde öldükten sonra dirilme ispat edilirken ilk yaratılıştan hareket edilmiş, örneği ve benzeri yok iken ilk defa yaratmanın güçlüğü yanında ikinci defa benzerini yaratmanın daha kolay olduğuna dikkat çekilmiş, âlemi ilk defa yoktan var eden yüce Allah'ın, ölüleri tekrar diriltmeye haydi haydi kadir olacağı vurgulanmıştır.
Yüreğine sağlık üstadım. Hayatı,yemek içmek gibi nefsi şeylerin muhtevası sanıp,öldükten sonra dirilmeye inanmıyan veya ihmal edenlere şiirce bir hatırlatma,
Sanma ki , ölen canlı tekrar dirilmeyecek ...
Çok derin manalar taşıyan kısa şiiriniz mükemmeldi...
Yürekten kutluyorum. Selam ve muhabbetlerimle...