Sakızlık Ağacı derdik Toroslarda çok Sıcak yaz günlerine Gövdesinde bir çentik Akmalar akar durur Kaynatılıp bir güzel Süzülünce püren dalından Ne de güzel sakız olur Çiğnemeye doyum olmaz Mis gibi kokar ağız; Sıkıldıkça canımız Dilimizin ucuyla şişirip Çat çat çatlatacağız!..
Tane tane meyvesi Önce kızıl pembedir Sonra meneviş mavisi Belki de rengi Menekşenin moruna Benzediğindendir Gevişin vişi Menekşenin mene’si; Menevişin isim ninesi
Dal dal yaprak yaprak Severek yer keçi Tazecik sürgünlerini Ye de bir tadına bak!
Karnı doyan davar Yazın sıcağında Sakızlık ağaçlarının Gölgesinde barınır Habire geviş getirir; İşte ge/vişin gelişi Menekşe moru Mene/vişe doğru:..
Meneviş, çitlenbik Her tanesi besin Kahvesi bile var ’Menengiç kahvesi’ diyorlar, Derde deva diye içiyorlar..
Ah, Hani benim keçilerim Antalya Döşemealtı, Rahmetli babamın Öğretmenllik yaptığı Killik köyü, Koyun keçi otlattığım Topkaralar Mahallesi Karaveliler’e yakın!
Bakın bakın Biraz daha geri bakın Karaveliler köyündeki Gök gürlediğinde -Gürgür baba geliyor deyip, okul kapısından Korkup içeri kaçtığım Günlerdeki yıldırımlar Çatlamasın sakın Gülerim güler; Turan abim,hey Bülent Çocukluk arkadaşım Kulaklarımda sesiniz Nerelerdesiniz?!
Çobanlık yaptığım Dağlar taşlar Kuş vurduğum Akmalı Sakızlık ağaçları Akma gibi yapışık Tenimde çocukluğum
Ne günlerden ne günlere Nereden nerelere gittik geldik?!
Elimde kuş sapanı Meneviş Çitlenbik Dallarında sarıkuşlar Bazıları minicik Yağlı kendir kuşu, Bir taş sıksam Düşer biri hemen Yolarım tüylerini, Bağırsam güttüğüm keçilere Yankılanır sesim; Dağlarda çocukluğum Anılarım bir bir Dönüp gelmez mi ?!
Bir avuç çitlenbik Çiğnedim tadım tadım Gezdim köyleri Dolandım dağlarda Çocukluğum adım adım.. ... Çiğnendikçe çitlenbik Dilde tatlanmaz mı hiç Çocukluğunu geç artık Üstüne bir yudum su iç!?!
-II-
Hey gidi günler hey Yaslanıp gövdesine Oturuyorum gölgesinde Bir sakızlık ağacının; Gözümde tütüyor ılgıt ılgıt Yaz sıcağı buram buram Unutur muyum hiç ’Sen rezillik görmeden Okuyup adam olmazsın!’ Biraz çobanlık yap Rezil ol, akıllan biraz!’diye Birkaç koyun Birkaç keçi almıştı babam, Yavruları emmesin, Süt kalsın yavrularıma diye Kese dikip takmıştı anam Keçilerin memelerine; Böyle adam olduk İşte biz anam babam?!
Şaban AKTAŞ 17.01.2019 - 21.49- 23.10
Fotoğraf: Şaban Aktaş
SALTAN AT?!
Yıl 2005, etin kilosu On, Yıl 2019 tam beş katına Üsküdar’ı aşan binmiş atına Almış başını gidiyor, Son veren yok mu Bu etin saltanatına?!
Şaban AKTAŞ 17.01.2019 - 21.09
KENDİ DUMANIMLA
Kendi dumanımla kendim boğuldum Kendi imanımla kendim doğruldum Eğilip de bükülemem gayrı ben Yandım piştim suyum aldım soğudum
Hayâlini gerçek eyledim düşte Ham demirdim kızardım kor ateşte Döğüldüm örsünde ağır çekiçle Gözünden aldım suyu yudum yudum
Bırak eda işve cilveyle nazı Yatmaz mı dizime yâr kuzu kuzu Gözden göze düştü yaş ile tuzu Gözüm ile yârin gözünü yudum
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR AVUÇ ÇİTLENBİK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR AVUÇ ÇİTLENBİK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.