Şayet kulağıma fısıldayan rüzgâr besteyse Hamuş bir edayla "sus" verdi yalnızlığım
Bir semaver önüne oturup, Durup durup iç çektim yalnızlığıma Boğazımdan kızılın en güzel tonu akıyordu karanlığıma. Eski radyoda bilinmez bir makamdan şarkılar çalıyordu bahtıma Gözlerimi çok yıldızlı geceleri andıran laciverde boyadıkça, Rüyamda aldığım kokunu düşünüyorum çayımı kokladığımda.
Bir taş üstünde ince belliye çay doldurup, Bakıp bakıp da çayın boşluğu artıkça seni bekledim. Senden sebeplenen boşluğa baktıkça çay kızılı gözlerini düşledim. Semaverin eteklerinden kül dökülüyordu Ateş-i aşkım ile harlandıkça Menzilsiz uçtukça semâya duman, Yudumladım çayımı muntazaman
Bir gelip de semaver önüne Dalıp dalıp gözlerine iki kelâm etsem saatlerce, Rüzgâr uğuldasa yeşil ağaçlar ardında Senin kızıllığına daldıkça Ara ara çay yudumlasam sesinde yok olmadan Dudağımdaki sevda şarkısını mırıldasam sen duymadan.
Bir an yine seni düşünüp Önce yok olup sonra var olup Çay doldurmaya yeltendim, demin bittiğini anlayınca da Kendimi mücrim eyledim, yollara sürgün ettim. Bir çay suyu koyup demini bir ömür boyu bekledim Bir ömür boyu seni bekledim Çay Gözlüm
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇAY GÖZLÜM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇAY GÖZLÜM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Zeytin gözlü, badem gözlü,ela gözlü, şehla bakışlı ve daha nice nice gözler biliyoruz da çay gözlü yâr ilkdefa bir şiirde böyle muntazam böyle harika anlatılamazdı.Şiirdeki imge ve semboller kendi eylemini tabiatla uydurduğu zaman şiirin gücüne görselliğine dahada bir güç katıyor.
"Şairler, söz sultanlarıdır; hekimler saltanatlarını vücut üzerinde kurarlar; şairlerin dil güzelliği ruha zevk verir" tanımına haiz bir şiir demlenmiş yürek semaverinde.Bin yıllık huzuru demlemiş sanki.Yudumladikca dinlendiriyor insanı.Kelimeler arası kurulan anlam bağında en ufak bir sapma yok.Zorlamasız, ağdasız ve akıcı.
İçtenlikle tebriklerimi bırakıyorum Saygı ve esenlikler ..
Teveccühünüz efendim. Bu değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Beni çok mutlu ettiniz . Çaya düşkünlüğüm onun yanında da doğayı da çok sevince böyle bir şiir ortaya çıktı. Tekrardan çok teşekkürler Saygılarımla.