Okuduğunuz şiir 22.12.2018 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Neyden...
Seyreyle gönül sinelerdeki nazlı gülden Her çiçeğin verir bahar tazeliği sevden Miski amber kokusu gelir taptatlı meyden Cenneti yaşattın sol yanımda çalar neyden
Nevbaharda sıralanan çiçek bahçelerin Esiyor nazdar yarenime gülüm nazenin Poyrazımdan yükseliyor asumana demin Her dönüşte zikirler dilleniyor an neyden
Gün batımı sararan tepelerden gülfidan Gönül toplantısında şimale iner yardan Esen kıymetli polenlerden oluşan grubdan İkmale kalmış yalnızlığı demliyor neyden
Aldırma gül candan aldığın şu çalımlara Nazdar belinden kırıldı çalım da ne ara Toz toprak tutuşup harcar nidaları hayra Karmakarışık tufanında dinlenmen neyden
Şenlikleri bitmez safta patos zamanımı Başaklar dillenmiş beyitlerin meydanımı Billuri suda paspak nazlıcan harmanımı Arasta kalan cümleler çıkar yine neyden
Uğurböceği, hafiflen serin de esmese Kaç gün sineye çek! meydana serili sene Ferhat gibi günlerce çalışıp dağı delse Aşkına ulaşıp meydana ses yolla neyden
Şarkılar bestelenmiş ilki harman yerinde Terki diyar etmiş beşer cümlesi derinde Mevzulara münhasır mı görünür şemsinde Zaptedilmiş serbest cümleler ağrılı neyden
Yalnızlık toplamış ağır mısralar çalınsa Son kalan nefes verir bittimi söz yalınsa Sohbeti candan olanın şerbetide cansa Muhabbet iliklerime işledi şu neyden
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Neyden... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Neyden... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gönül Dostu; Haz alarak okuduğum şiirde muhteşem bir kurgu mevcut... İlk emir OKU ile başlar… ......................................... Saygı ve selamlar..
İnsanlar serbest şiir olarak bir duygusal mektup da yazsalar okuyup etkisinde kalabiliyor, onda kendimizden parçalar da bulabiliyoruz. Ancak hece vezni ile yazılan kafiyeli şiirlerin bilindiği gibi belli kalıpları vardır. Yıllar önce Seçki Kuruluna şiirlerimiz edebiyat öğretmenleri tarafından incelensin. Kusurlarımızı görür ona göre kendimizi düzeltiriz diye öneride bulundum. Güzel olan her şey herkesin hoşuna gider; onu herkes takdir eder değil mi. Zaralı Eren, Edebiyat defterinde çoktan beri şiir yazmıyor. Adam haklı mı haklı. Kimsenin kalbini kırmak istemeyiz elbette. Ancak insanlarda önemli duyguların olması da lazım. Söyleyecek söz bulamıyorum.
Bu ne Aşkı endam,ey gönül, bu ne sevdayı gam His kokar,sevgi kokar,aşk kokar buram buram Ve dahi kahırlı bir sitem zülfü yare dokunan Dillerde aşkı kahraman,kalplerde sükutu dram
Güne düşen bu güzel şiiri Ve bu güzel şiiri yazan Usta ve dost Şairi Canı gönülden tebrik ediyoruz.
Kaleminiz susmasın ÜSTADIM Duygularınız daim Sözleriniz hakikat olur İNŞALLAH Başarılarınızın devamını dilerim
Şiir güzeldi, Akıcıydı da ama değerli kalem ''Aşkıluzumsuz'a'' katılmamak da mümkün değil. Serbest bir şiir olsaydu şiiriniz belki de üstünün üstünde bir düzeyde olabilirdi ama şiir hece şiiriyse, hece şiirini şiir yapan en büyük özelliklerini de göz ardı edemeyiz diye düşünüyorum. Daha doğru şiirlerde buluşmak dileğiyle diyorum ve kaleminizi gönülden kutluyorum şairim. Saygımla...
Şiirde duygu yoğunluğu akıp giderken hece tekniğine muhalif güzel bir örnek olmuş şairi bu manada tebrik ediyorum. Seçki kurulu sanıyorum zamanı yetmediğinden seçkiyi gözünü yummuş yapmış. Kıymetli şairim size daim başarılar diliyor sevgiler sunuyorum , galiba bizler şiir yazmayı unutmuş olmalıyız ki şiir kurallarına fazla dikkat etmiyor yada körü körüne şiir yazıyoruz. kuretli kalemlerin hakkınıa riayet edilmesi dileğiyle tekrar başarılar diliyorum
Kafkasi edebiyat sitesinin adını değiştirsek edebiyat defteri yerine (edebiyat deposu) olarak koysak ki ben bu maksatlakullanıyorum artık şiirlerim eskisi kadar böcekte almıyor şiir yazma aşkımda kalmadı aşıkmı olamıyom acaba :) ilham/iyi mi kızdırdık valla ben anlamadım gitti.
Yusuf mansız kardeşim sakın ola bizi yanlış anlama kimse şair doğmadı zira bu gibi tepkiler şairin gelişmesi için ciddi bir kamçıdan ibaret. kaldı ki herkes gönlünden geçeni kaleme alıyor şu yalan dünyada iltifat marifete tabidir sözünden yola çıkarsak , hak eden böcüklensin :) ama nerde . elimden gldiğince sizi takip edeceğim . selam ve dua ile
Merhaba değerli kalem Hiç bir zaman bir şairi ve şiirini eleştirme gibi bir derdim olmamıştır Ancak şiirde eğer HECE şiiri yazıyorsan kafiye örgüsü ve diğer kuralları doğru olmak zorundadır.
BİRİNCİ DÖRTLÜK
Seyreyle gönül sinelerdeki nazlı gülden Her çiçeğin verir bahar tazeliği sevden Miski amber kokusu gelir taptatlı meyden Cenneti yaşattın sol yanımda çalar neyden
BU DÖRTLÜK.....ABAB.....ABXB...YADA.....AAAB....örgüdünden hangidisir
AYAK sizesine baktığımızda ise: NEYDEN....kısımları KELİME REDİF Resif öncesi.....Çalar.....an....demliyor....dinlenmen....yine....yola....Ağrılı...şu kelimelerinin kafiye oluşturması mümkün değil.....
SONUÇ olarak....Şiirin tamamında HECE kurallarının hiç biri yok. Eğer biz HECE ŞİİRİ yazıyorsak yada yazdık diyorsak o zaman tüm kurallarına uymak zorundayız.
SEÇKİ KURULU : Seçki kurulu ve site yönetimi kendi açılarından bakarsak, bu sitede şiir asan herkesin şiirini (ayrım yapmadan) Bir defa da olsa GÜN BİRİNCİSİ seçerler. Eğer seçki kurulu...kafiye örgüsüne, ayak düzenine, anlam ve anlatımına, durağına, Es'ine şekil ve görünümüne bakarak karar verseydi iyi şiir yazan 10-15 kişi sürekli gün birincisi olurdu. Burası bir okul değil, Bir yarışma değil sadece şiir ditesidir. Bu durum da dikkate alınmalıdır. İlk bu GÜN BİRİNCİLİĞİ başlatıldığında ben, "benim şiirlerim, seçici kurul tarafından değerlendirmeye alnınmasın" dedim. Niçin bunu söyledim, şiire yeni başlayanların da şiirleri değerlendirmeye girebilsin diye. Sevgili Yusuf MANSIZ'ın da, HECE KURALLARINI öğrenerek, daha güzel şiirler yazması temenni ve dileklerimle, sevgi ve saygılarımı gönderiyorum....Bu sözlerim seni yıldırmasın...Çünkü bir zamanlar biz de sen gibi yazıyorduk.....Bu bilgi ve donanıma kolay gelmedik.....NİCE GÜZEL ŞİİRLERDE BULUŞMAK DİLEĞİMLE......
Çok teşekkür ederim değerli üstadım bu yorumunuz beni geliştirerek daha iyi seviyeye getirecektir. Yıllarca aldığım eğitim bana bunu öğretti. Bu benim İçin elzem. Çok teşekkür ederim değerli üstadım.
Heykeltraş ustası ve aynı zamanda hece şiirinde sanata yön veren biri olarak Bu şiiri ENTEL KÖY EFE KÖYE KARŞI Filminde Heykel sahnesinde iki EFE Köylünün Heykeli eleştirmesi olsun!. Yorumum.
Övgü dolu yorumları okuyunca şiire verilen emeklerin boşa olduğunu görüyorum. Millet olarak şak şak etmeyi yapmayı çok seviyoruz.. Yazık!
KAFKASİ tarafından 12/23/2018 8:08:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Haz alarak okuduğum şiirde muhteşem bir kurgu mevcut...
İlk emir OKU ile başlar…
......................................... Saygı ve selamlar..