ENFLASYONU BİZMİ ÇIKARDIK YAHUŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Türkiye Büyük Millet Meclisi Üyelerinin Ödenek,
Yolluk ve Emekliliklerine Dair Kanun hükümlerine göre Türkiye Büyük Millet Meclisi üyelerinin yani milletvekillerinin aylık ödeneklerinin tutarı, en yüksek devlet memurunun aldığı miktardır. En yüksek devlet memuruna ödenenlerden gelir vergisine tabi olmayanlar bu kanuna göre de gelir vergisine tabi tutulmaz. Milletvekilleri en yüksek devlet memurunun almakta olduğu mali ve sosyal haklardan yararlanırlar. ------------------------------------- 2018 MİLLETVEKİLİ MAAŞLARI Türkiye’de net milletvekili maaşı: 20 bin 646 TL. Kişi başı milli gelir: 38 bin 660 TL. Türkiye’de en düşük emekli maaşı: 2 bin 75 TL. En düşük öğretmen maaşı: 3 bin 927 TL. Türkiyede Asgari ücretten emekli olan işçi maaşı 1300 tl. ------------------------------------- NORVEÇ: Kişi başı milli geliri: 98.000 $. Milletvekili maaşı: 7.500 $. Yan ödeme: Yok. Emeklilik: 65’ten sonra. Maaşın milli gelire oranı: % 7.6. -------------------------------------------- İSVEÇ: Kişi başı milli geliri: 65.000 $.. Milletvekili maaşı: 4.200 $. Yan ödeme: Yok. Emeklilik: Yok. Maaşın milli gelire oranı: % 6.4. ----------------------------------------------- DANİMARKA: Kişi başı milli geliri: 64.000 $. Milletvekili maaşı: 5.000 $. Yan ödeme: Yok. Emeklilik: Yok. Maaşın milli gelire oranı: % 7.8. ----------------------------------------------- FİNLANDİYA: Kişi başı milli geliri: 52.000 $. Milletvekili maaşı: 4.000 $. Yan ödeme: Yok. Emeklilik: Memur gibi. Maaşın milli gelire oranı: % 7.6. ----------------------------------------------- HOLLANDA Kişi başı milli geliri: 52.000 $. Milletvekili maaşı: 5.660 $. Yan ödeme: 150 $. Emeklilik: Memur gibi. Maaşın milli gelire oranı: % 10.8. ----------------------------------------------- AVUSTURYA: Kişi başı milli geliri: 50.500 $. Milletvekili maaşı: 8.100 $. Yan Ödeme: Yok. Emeklilik: Yok. Maaşın milli gelire oranı: % 16. ----------------------------------------------- BELÇİKA : Kişi başı milli geliri: 47.000 $. Milletvekili maaşı: 5.064 $. Yan ödeme: 1.423 $. Emeklilik: Yok. Maaşın milli gelire oranı: % 10.6. ----------------------------------------------- İNGİLTERE: Milli geliri: 46.500 $. Milletvekili maaşı: 6.200 $. Yan ödeme: Londra kenti 9 gidiş-geliş bileti. Emeklilik: Memur gibi. Maaşın milli gelire oranı: % 13.3. ----------------------------------------------- FRANSA: Kişi başı milli geliri: 46.000 $. Milletvekili maaşı: 4.648 $.. Yan ödeme: Yok. Emeklilik: 55 yaş sonrası. Maaşın milli gelire oranı: % 10. ----------------------------------------------- İTALYA: Kişi başı milli geliri: 40.000 $. Milletvekili maaşı: 9.150 $. Yan ödeme: Yok. Emeklilik: Memur gibi. Maaşın milli gelire oranı: % 22,8. ----------------------------------------------- İSPANYA: Kişi başı milli geliri: 37.000 $. Milletvekili maaşı: 2.312 $. Yan ödeme: 1.500 $. Emeklilik: Memur gibi. Maaşın milli gelire oranı: % 4. ----------------------------------------------- ÇEK CUMHURİYETİ: Kişi başı milli geliri: 21.000 $. Milletvekili maaşı: 1.900 $. Yan Ödeme: Yok. Emeklilik: Yok. Maaşın milli gelire oranı: % 9. ----------------------------------------------- LİTVANYA: Kişi başı milli geliri: 15.000 $. Milletvekili maaşı: 820 $. Yan ödeme: Yok. Emeklilik: Yok. Maaşın milli gelire oranı: % 5.4. ----------------------------------------------- POLONYA: Kişi başı milli geliri: 14.000 $. Milletvekili maaşı: 1.893 $. Yan ödeme: Yok. Emeklilik: Yok. Maaşın milli gelire oranı: % 13.5. ----------------------------------------------- ERMENİSTAN: Kişi başı milli geliri: 4.000 $. Milletvekili maaşı: 200 $. Yan ödeme: Yok. Emeklilik: Yok. Maaşın milli gelire oranı: % 5. ----------------------------------------------- Bu veriler 1018 yılı verileridir durum bu.! Aşağı tükürseg sakal! Yukarı tükürseg bıyık.!
_ ENFLASYONU BİZMİ ÇIKARDIK YAHU _
İt iti ısırmaz boşa havlama Enflasyonu bizmi çıkardık yahu Her seçim zamanı bizi tavlama Enflasyonu bizmi çıkardık yahu Pahalılık aldı başın gidiyor Ay sonu gelmeden para bitiyor Ömür denilen şey yoğa yitiyor Enflasyonu bizmi çıkardık yahu Terimiz mi dondu maaşlar bayat Elettirik suya zamları dayat Geçim derdi heşey zorlaştı hayat Enflasyonu bizmi çıkardık yahu Vekiller alıyor yirmibin gayma Emekli öğretmen memurum duyma Bu adalet değil vatandaş bayma Enflasyonu bizmi çıkardık yahu Yanıldık belkide hakkı çekmektir Yediğimiz guru yavan ekmektir Ölmeden diriye toprak dökmektir Enflasyonu bizmi çıkardık yahu Resul’un asabı bozuldu koşun Kanadı yolunmuş ölmeden kuşun Ekonomi battı dibinde yosun Enflasyonu bizmi çıkardık yahu ......... 19 / 10 / 2018 Şiir Resul Civcik - Ayrancı Karaman Fotoğraf Alıntıdır Fotoshop:Resul Civcik |
Kocaman yüreğiniz hiç susmasın...
Yetkin kaleminiz daim olsun...
............................................... Saygı ve selamlar..