(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MARİFET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MARİFET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Marifet ; nefisin her istediğini yapmamakta ... Bekler ; şeytansa fırsat , düşürmek için pusuya .
----------------------------------------------------------------- Yine sayın üstadımın gönül incelerinden değerli bir beyit daha dökülmüş sayfaya. Çok haklısınız efendim.Nefis en büyük düşmanımız marifet ona uymamakta. Niceleri olmamışmıdır nefislerinin kurbanı olup yok olup gitmişlerdir.Acılar denizinde. Canı gönülden kutlarım .En derin saygılarımla.Esen kalın.
Marifet ; nefisin her istediğini yapmamakta ... Bekler ; şeytansa fırsat , düşürmek için pusuya .
"Rahmetten uzaklaştı, hak'dan uzak oldu" yani Allaha karşı gelmekten dolayı Allah tarafından cezalandırıldı ve cennetinden uzaklaştırıldı, dilerim bizlerden de uzak olur ve onun şeytani nefislerine kanmayız kutluyorum hocam güzel dizelerdi islamiyet adına öğüt vericiydi saygıyla...
kardelenim tarafından 6/2/2008 9:12:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Marifet ; nefisin her istediğini yapmamakta ... Bekler ; şeytansa fırsat , düşürmek için pusuya
Güzel bir konuya değişmişsin abi İnsanın en büyük düşmanı nefsidir Şeytan nefsi tetikleyerek insana zarar vermek ister. Dediğiniz gibi marifet şeytana fırsat vermemekten geçer.
Marifet ; nefisin her istediğini yapmamakta ... Bekler ; şeytansa fırsat , düşürmek için pusuya .
İnsan bu dünyada emniyetle yaşamamalı. Hiçbir zaman kendine güvenip kendinden emin olmamalı. İnsan dünyada hep havf ile yaşamalı. Akibeti hususunda hep tir tir titremeli. Onu Allah'a vermeli. "Ben kafirim, ben münafığım" demek caiz değil ancak içinde hep bir endişe olmalı, ben de münafıklık alâmeti var mı diye... Bu endişeyi koca Hazreti Ömer bile taşıyor ki biz neden taşımayalım. Namazını kıldığı zaman makbul olduğuna inanmalı ancak "Bunda bir eksiklik var mı, yüzüme çarpılır mı?" diye endişe etmeli. İnsan yaşarken hep havf galip olmalı. Reca ise ölürken insana yoldaş olur. Bunu İmam Gazzali dahil muhakkikin ifade eder. İnsan ölürken reca duyguları içinde der ki: "Artık yapabileceğim bir şey kalmadı. Şu an kendimi tamamen Allah'ın rahmetine teslim ediyorum." İmam Şafii de vefat ederken diyordu ki: "Cealtür recâ li avfike süllemâ-Allahım, recayı affına merdiven yaptım."
*************TEBRİKLERİM VE SAYGILARIMLA ÜSTADIM**************