Bir deli poyraz uğuldar kerpiç evin boş odalarında. Ayazdan bir dil yalayıp geçer içimi Birbirine vurur dişlerim kuru dallar gibi titrer bedenim. Söner gaz lambası karanlığa açılırken o anda kalbim olur gözlerim. Yol gösterir ateş böceğine g/izlenen ışığım. Alışık olmadığım sesler sürükler beni uzaklara. İncirin dalları uzanır akasyaya Canım olanların gölgeleri oynar duvarlarda. Dualar dolanır dilime izbe noktaya sığınmış bir kaç kelime dökülür dudaklarımdan. Aminleri hapsederim avuçlarımın içine. Bölünür yüreğim ikiye Yaramdan akan acı kanatır içimi. Gülümseyerek baktığım evde yalnızlıklar cirit atar tüm çıplaklığı ile. Yüreğimle konuşup yüreğimle nefes aldıkça Dal gibi kırılırım heybetli dağ gibi görünsem de mazinin ağırlığında. Dikenler batar ayaklarıma. Sonraki günlerden dem aldıkça dakikalar ağır ağır. Gömülürüm sessizce bir mezara. Dört nala koşarken rüzgar arşın arşın geceye uzandıkça..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KERPİÇ EV şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KERPİÇ EV şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gönül dostu; Cok hoş… Şiirin bir damlası bir bütünün, bütün özelliklerini taşır... Şiir iyiliğin anasıdır… ............................................... Saygı ve selamlar..
Duygu boyutu oldukça yüksek... Sözcükler iyi seçilmiş, imgeler yerinde.. Okuru da kendi melankolik ortamına iyi çekiyor... Kerpiç ev, gece ve yalnızlık... Hafiften üşüme nöbeti..
Daha ne olsun... Şiir, yaşamaktır diyor, kutluyorum Ferda Hanım...
duygunun harmanı vardı...60 yıllardaki ön gençliğime kadar gittim, çünkü aynı yaşamı tatmış biriydim. tebriklerim sonsuz...selam ve saygılar sunuyorum...
Teşekkür ederim hocam değer katan yüreğinize.Evet o yıllar sanırım dünya tarihinin en güzel yıllarıydı.Genci yaşlısı mertti,sevgiye aşka arkadaşa akrabaya saygı vardı.Güzel yıllardı iyi ki yaşadık dediğimiz..
kerpiçten yapılmış bir evde dogdum duvarları beyaz kireç ile boyalı birde kuzineli soba üzerinde çay sımsıcacık olurdu bazen şiir anıları canlandırır tıpkıbu şiir gibi kutlarım şaire
Valla yalan söylemeyi hiç beceremem ben sokak köpeği gibi asla eve girmezdim.Kaç kez annemden dayak yedim çağırdığında gitmedim diye.O zamandan asi bir ruhum vardı:)) Bir de herkesi gözlemlerdim konuşmazdım fazla.Yengelerimin ananemin evini karıştırmak en büyük merakımdı.O sedir altlarında ne arıyorsam artık:) Uslu gibi görünen yaramaz bi çocuktum ama çok büyük sevgiyle büyüdüm ailemin arasında.Ben teşekkür ediyorum değer katan yüreğinize saygım ile şair.
anılar canlanıverdi gözümde komşuların içten sevgi saygı hürmetle birbirine baglı oldugu zamanlardı siyah beyaz televizyon seyreder radyo dinlerdik telden araba uçurtmalar yapardık sokakta oynarken acıktınmı en yakın komşuya koş ekmegine biraz yag biraz reçel çalsın evet yoksulduk ama dolu dolu mutluyduk çok teşekkürler şaire
Evet ananemin evi vardı nasıl sıcak gelirdi bana.Yerleri çamurla sıvalı,duvarları çivit mavisiydi.Pala kilimleri patiska perdeleri eliyle ütülenirdi sanki.Kuzine sobada el açması pirinçli ve lorlu böreği unutmam mümkün değil.Fakirlik o zamanlar,insanlar üretirlerdi kendiliklerinden.Nasıl becerikliydiler.Kendi yemese de misafirleri için turşu yapardı.Bahçenin meyvelerinden reçel.Sundurmada bütün aile toplanır kahvaltı yapardık.Yengelerim,dayılarım,kuzenlerim...Geçmişi olmayanın geleceği olmaz derler ya...Geçmişimiz de olmasa ne yapardık bilmiyorum şair.
..Allah'tan rahmet dilerim. Ama duygulu güzel bir şiir olmuş. Eski toprak insanlarımızın taş evlerde bulduğu huzurun yanında bizlerde oldukça o güzel eskileri görmek her şeye değer. Demek ki nasipmiş. Üzülmeyesiniz.
Teşekkür ederim Afyon şehitliğine gittiğimde köy evinde çekilmişti resim.O zaman bir şiir yazmalıyım demiştim.Ananemin de böyle bir evi vardı ama şimdi hiç biri yoklar :( Saygılarımla şair çok sağ olun.