Tarih, tekerrür ediyorsa, şiir de tekerrür eder, etmelidir, zirâ; artık şiir yazmıyorum. Görülen lüzum üzerine yeniden...
Kim, neyin müşterisi ise onu alır!
Gel burada kayıt düşelim tarihe
De ki onlar en kutsalıyla yıkandılar suların ve aşkın en keskin haliyle dilimlenip tek kelime sevişmeden öldüler
Bir lahza duraksamadan uzunca bir kelimenin sonuna kuralım darağacımızı çelik parıltıları ışığında sözlerimiz ayaklarımızdan çekilsin bırak Akdeniz taşsın karşı yakadan bakan ateşimizi görsün de durmasın O ovayı geçip divanımıza koşsun yazıcıları çağırın ses edin de susmasın o ala kargalar onlar ki bizden de çok yaşadılar tanık yazılsın her biri kimleri bilirler kimleri gördüler kimlere göründüler bildikleriyle kalmayıp şahittiler
garbın afakında el ovuşturanları desinler desinler susturmayın fiştekçilerin elinde havlayan kelpin olgörüpte ısıramadıklarından haber versinler
utanır mısınız usanır mısınız
varmola yorgun fahişenin son sözüne itibarınız O ki ayin başlamadan uyumaya meyilli bir tanrı eksik, bir adam -oooy tanrıdan bol ne var, diyeni dinle “adam arıyorum adam “ Nikbin acuze, durma sür atını Buralar kan tarlasıdır Kaldırılan her hasat boğazına durur Yutamazsın babalarında yutamamıştı Burada gece olunca yıldızlar ve ay yere iner Müjdelenmişlere secde eder al üstünde Onlar bilirler süpürge tohumu da yenebilir
Diyor ki Yaktığınız kâğıtlarda saklıydım görmediniz Gördüklerinizle ateşe odunsunuz Yer yarılıp gök sarsıldığı gün benim düğünüm Senin bağlı basiretinse ilelebet kördüğüm Şimdi sarsın bizi aşkın alevi Al bu meşale bu da çizdiğim daire Hangi er kişi kurtarır bizi bu ölümden
Kayıt düşelim tarihe gel burada böylece Desinler ki Onlar en kutsalıyla yıkandılar suların ve aşkın en keskin haliyle dilimlenip Tek kelime sevişemeden öldüler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kelp Gölgesinde Ritüel şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kelp Gölgesinde Ritüel şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
GÖNÜL DOSTU; Haz alarak okuduğum şiirde iyi bir kurgu ve anlatım mevcut… Şiir güzellikler sunar… ............................................ Saygı ve selamlar..
aklım durdu şaire ne kadar müthiş ve güzel bir şir bu böyle tüylerim diken diken oldu okurken bir daha bir daha okudum tekraren doyamadım içindeki esrarına ilhamın bol kalemin var olsu
Kayıt düşelim tarihe gel burada böylece Desinler ki Onlar en kutsalıyla yıkandılar suların ve aşkın en keskin haliyle dilimlenip Tek kelime sevişemeden öldüler
Dilerim güne düşer bu güzel emeğiniz hocam. Saygılar
2013 yılında güne gelmişti sonra mavi kurdele aldı artık sadece onu çok sevdiğim için paylaşıyorum ödüllendirilmesi önem arz etmiyor, çünkü o özel bir şiir güzel dilediğiniz için çok teşekkür eder, saygı sunarım :-)
Kaç yaşındasın bilmiyorum Filiz, belki benden oldukça küçüksün ama olsun uzat o ellerini öpeceğim.
''Buralar kan tarlasıdır Kaldırılan her hasat boğazına durur Yutamazsın babalarında yutamamıştı Burada gece olunca yıldızlar ve ay yere iner Müjdelenmişlere secde eder al üstünde''
Tam burada gözlerimden değil yüreğimden aktı iki damla yaş tutamadım inan.
''Bastığın yerleri «toprak! » diyerek geçme, tanı! Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı. Sen şehîd oğlusun, incitme, yazıktır, atanı: Verme, dünyâları alsan da, bu cennet vatanı.''
Bu ülkenin, bu cumhuriyetin nasıl kurulduğunu bilenlerdir, nasıl korunup nasıl savunulacağını da bilenler. Tarih tekerrürden ibaretse o gün geldiğinde elbette bizlerin bedeninde yeniden dirilecektir Nene Hatunlar, Kara Fatmalar, Elifler, Halimeler, Şerifeler, Haticeler, Rahmiyeler, Ayşeler. Fiştekçilerin ellerinde havlayan köpekler işte o zaman kaçacak delik arayacaklar.
"Türk Genci, devrimlerin ve cumhuriyetin sahibi ve bekçisidir. Bunların gereğine, doğruluğuna herkesten çok inanmıştır. Yönetim biçimini ve devrimleri benimsemiştir. Bunları güçsüz düşürecek en küçük ya da en büyük bir kıpırtı ve bir davranış duydu mu, "Bu ülkenin polisi vardır, jandarması vardır, ordusu vardır, adalet örgütü vardır" demeyecektir. Elle, taşla, sopa ve silahla; nesi varsa onunla kendi yapıtını koruyacaktır.
Polis gelecek, asıl suçluları bırakıp, suçlu diye onu yakalayacaktır. Genç, "Polis henüz devrim ve cumhuriyetin polisi değildir" diye düşünecek, ama hiç bir zaman yalvarmayacaktır. Mahkeme onu yargılayacaktır. Yine düşünecek; 'Demek adliyeyi ıslah etmek, rejime göre düzenlemek lazım.' diyecek.
Onu hapse atacaklar. Yasal yollarla karşı çıkışlarda bulunmakla birlikte bana, başbakana ve meclise telgraflar yağdırıp, haksız ve suçsuz olduğu için salıverilmesine çalışılmasını, kayrılmasını istemeyecek. Diyecek ki, "ben inanç ve kanaatimin gereğini yaptım. Araya girişimde ve eylemimde haklıyım. Eğer buraya haksız olarak gelmişsem, bu haksızlığı ortaya koyan neden ve etkenleri düzeltmek de benim görevimdir."
rahmetli babamın anlattıklarını hissettirdi tam 6 yıl askerlik, 4 yılı ATATÜRKÜN muhafız alayında açlık sefalet içerisinde, çarık çok çok lüks derdi, tarlalarda buğday tanesi bulup yemek boğazda rakı balık o kadar sefaletler içerisinde kazanılan bu kutsal topraklar kanla yoğrulmuş kimin için neden şiirin öfkesini anlıyorum
Ya neden üstünüze alınıyorsunuz ben geneleme yaptım, sizi beğenmiyen için söylemiştim benmi ifade edemiyorum kendim ne !... siz neden her şeyi ters algılıyorsunuz filiz hanım buda banamı deng geliyor nedir..
Sizin eleştiri dilinizden cidden anlamıyorum birileri sürekli yargılar gibi yorum yapıyorsunuz art niyet arıyorsanız engeleyin lütfen... ve siz kendinize şari demiyorsanız ayrı her yorumun altında taşlama .. eleştirmede tartışmaktan korkmayın lüğtfen... hamur yoğrulmadıkca ekmek tadı vermez...
dün şairliğime hükmedenler bugün utanacakları şiirleri kalem alıyorlarsa bu ümmetin derdi köseledir ne usanır ne utanırlar ha millet olsaydılar utanmaları da utanmaları da mümkündü...
Bu yüzden... Sevişmeyi hiç bilmeden... Kargalara güldürmeden kendilerini.. Öylece çekip gittiler! Gölgeleri kaldı... "Kelp miydiler" yoksa! Ne bileyim? Bu dünyanın kaçıncı halini yaşıyoruz, Filiz Hanım.. Bir bilen dese de...
Haz alarak okuduğum şiirde iyi bir kurgu ve anlatım mevcut…
Şiir güzellikler sunar…
............................................ Saygı ve selamlar..