Okuduğunuz şiir 1.9.2018 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
* Oğluma * 6
Güneşin rengi sönse, al eline kalemi Boya bildiğin gibi, parlasın yine, oğul! Dersen"Surlarımı tut, yıkmasınlar kalemi" Senin için siperdir bil ki bu sine, oğul!
Kah masallar diyarı ayağına serilir Kah nice gonca güller senin için derilir Uğruna sevda çekip belki canlar verilir Hakk’ı bilmeyen kalbin düşme peşine,oğul!
Aç var iken tok yatıp uyumayasın sakın Zengin isen fakirle olmalısın hep yakın Rabbinin rızasını düşünüp tavır takın Neyin varsa cömertçe böl kardeşine,oğul!
Anne sözü dinlemek candır cana can parçam Her harfimi kokunla sarmalayıp da yazsam İyiliğin içindir duam hep sabah akşam Kıyamam gözündeki damla yaşına,oğul!
Güneşin rengi sönse gözlerin ışık olur Uzak diyarda olsan gölgem izini bulur Eksilmesin kalbinden, neşe, afiyet, huzur Hep güzellikler gelsin senin başına, oğul!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* Oğluma * 6 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* Oğluma * 6 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ünlü İngiliz şair Rudyard Kipling'in 'İF' adlı şiirini Türkçeye Bülent Ecevit 'Adam Olmak' adıyla çevirmiştir... Temaları birbirine çok benzeyen bu iki şiirde anlatım benzerliği çok hoşuma gitti...
Bu da bize hangi kültürde olursa olsun, evlat için hep benzer şeylerin yürekten geçtiğini gösteriyor... 'insan her yerde insandır'...
Bir oğlu olan anne yüreğiyle şiirinizi birkaç kez okudum... Teknik yönden de kusursuz şiirinizin duru anlatım diline hayran oldum gerçekten....
Günün Şiiri seçkisinde hakkıyla yerini aldığını düşündüğüm şiirinizi ve bilge yüreğinizin dizelere yansımasını içtenlikle kutlarım...
Çevrende herkes kendini kaybeder Bunun da suçunu sana yüklerken Sen kendine hâkim olursan eğer, Bütün âlem senden şüphe ederken Hem yer bırakır o şüphelere Hem kendine inanabilirsen; Bekliyebilirsen usanmadan, Yalanla karşılamazsan yalanları, Kendini evliya sanmadan Affedebilirsen kin tutanları;
Hayale kapılmadan hayal kurabilir, Kendini aldatmadan düşünebilirsen eğer; Zafer ve bozgun, bu iki yalancı, İkisi de gözünde bulmazsa değer; Sözlerini evirip çevirenler Sana tuzak kurarken aklınca Gülüp geçebilirsen bunlara sen; Ömür verdiğin işler yıkılınca İşlere yeniden koyulabilirsen;
Döküp ortaya varını yoğunu Bir yazı-turada kaybetsen bile, Kayıplarını dolamaksızın dile Baştan tutabilirsen yolunu; Yüreğine «dayan» diyecek Azimden başka şeyin olmasa da sen Takıp dişini tırnağına Sonuna kadar dayanabilirsen;
Halkla kaynaşıp asil kalabilir, Kırallarla dolaşıp alçak gönüllü olabilirsen; Ne düşman ne dost incitemezse seni, Ne küçümser ne büyültürsen hemcinsini; Ve bilirsen her dakkanın değeri Ne kadar yol, ne kadar emektir, Senindir bütün dünya ve nimetleri, Üstelik, oğlum, adam oldun demektir.
Son zamanlarda keşfettiğim sağlam bir kalemin şiirinin güne gelmesi beni şaşırtmadı. Gün içerisinde okumuş ve güne gelebileceğini de düşünmüştüm. Seçki kurulu da sanırım güne seçerken fazla zorlanmamıştır. Tebrikler...
etkilendim heleki para ve mal hırsı yüzünden kardeşlerin bile birbirine düşman oldugu şu dünyada gerçek değerlerin unutulmasına güzel bir vurgulama yüreğinize saglık
Anlamı ve anlatımı güzel şiirdi .......Senin için siperdir bil ki bu sine oğullllll eyvallah usta Kalemin susmasın ________________________________Selamlar
Bu da bize hangi kültürde olursa olsun, evlat için hep benzer şeylerin yürekten geçtiğini gösteriyor... 'insan her yerde insandır'...
Bir oğlu olan anne yüreğiyle şiirinizi birkaç kez okudum... Teknik yönden de kusursuz şiirinizin duru anlatım diline hayran oldum gerçekten....
Günün Şiiri seçkisinde hakkıyla yerini aldığını düşündüğüm şiirinizi ve bilge yüreğinizin dizelere yansımasını içtenlikle kutlarım...
Daha nicelerine... Saygılarımla...