Okuduğunuz şiir 25.8.2018 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
FON
GELİNCİK
Yeşil gözlü kırların efsunkâr nazlı kızı Utandın mı doğmaktan yanakların kırmızı? Bulutları gözlersin düştü içine sızı Daha yeni yetiştin korkma sakın gelincik İnce narin boynuna eda takın gelincik.
Toprak ana besledi kucaklardın sarardın Güçlü göğsünden nemi ak süt gibi arardın Olmadı mı önceden, azmin ile yarardın Toprak senin de anan güven ona gelincik Umutla bekliyordun dona dona gelincik.
Al duvakla kırlarda salınmaktır mizacın Yakutlara benziyor başında duran tacın Yüksel haydi göklere kalmasın daha acın Raks edelim beraber neden durdun gelincik O mahzun bakışınla beni vurdun gelincik.
Tül kanatlı kelebek eşlik edecek sana Güzel yüzün hüzünlü biraz mutlu olsana Gülmek haram mı oldu yazılırken yasana Biraz sonra esecek ılık rüzgâr gelincik Bilir misin kanun bu, sana zarar gelincik.
Acele et gülümse ömrün uzun mu sandın Ateşli gelinlikle sadece sen mi yandın Delikanlı baharın cilvesine aldandın Yaşa artık gönlünce eğlenerek gelincik Bu kısacık ömründe gülmek gerek gelincik.
Kırkayaklı canlılar bedenini saracak Meftun kaldığın rüzgâr dalını koparacak Yazın kızgın güneşi toprağınla karacak İnan senin kaderin terk- i candır gelincik Bu gelişler gidişler imtihandır gelincik.
Cenin gibi rahminde hissederek ayazı Duyulacak korkutan kışın güçlü avazı Özlemle anacaksın daha sonraki yazı Son bir defa salın da dünya yansın gelincik Titreyen duvağınla zevke kansın gelincik.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GELİNCİK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GELİNCİK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O kadar naif o kadar zarif bir şiir ki başından sonuna kadar o güzel nazlı gelinciği muhteşem bir sunumla anlatmış gönül sesiniz.Güne ziyadesiyle yakışan eserinizi yazdıran ve hisseden yüreğinizi canı gönülden kutluyorum sevgili şairem. Nicelerine inşallah.
Gün seçkisinde nazlı bir gelincik salınmakta. İyi ki de gelmişim şiirinize ve iyi ki okudum. Ne kadar narindir gelincikler, onları severken hiç incitmemek lazım yoksa ölüverirler. İnsanlar gibi. Nedense şiiri okurken özellikle baba evinden telli duvaklı çıkan ama sonradan üzülen gencecik gelinler geldi aklıma. Anne ve babasının üzmeye incitmeye kıyamadığı ama gelin gittiği yerde kıymeti bilinmeyen gelincikler.
Güne gelmeyi fazlası ile hak eden bir şiirdi. Emeğinize sağlık. Kutlarım.
çok güzel şiir... aslında yansımalarımız benziyor birbirine kırılgan hayatlarımızın ışığı gibi gelincik anlatım da su gibi aktı gitti yüreklerimize tebrikler sevgimle
Aslında şiir bildiğimiz gelinciğin dışında da kırılgan gönüllere yazılmıştı, kelimeler arasına saklamaya çalıştığım için çok anlaşılmadı dikkatinize teşekkürler. Sevgiler.
Çiçeklerin en narini, en ince ve mahzun bakışlı güzeli, kısacık ömürlü naif gelinciğe yazılmış en güzel şiirlerden biriydi değerli heceniz. Yürekten kutlarım. Selam ve sevgilerimle.
Olur mu öyle şey site sürekli hata veriyor yazmıştım ama kaydolmadan site hata vermiş olmalı, yanlış anlamanıza üzüldüm. Ancak söylediğiniz için de memnun oldum. Her türlü yanlışımı söyleyin lütfen. Yorumunuz ve ilginiz için teşekkürler. Biliyorum ki her şiirimi okuyorsunuz hele size böyle birşey yapar mıyım isteyerek. Sevgiler.
mükemmel bir şiiri okudum iyi bayramlar geçen ömrümden bir bahar çal al al gönlümden beni sen al goncalar içinde gül al yar elinden içtim aşkın şerbeti bana bal celal Topbaş
Hakikaten çok nazlı bir çiçek gelincik. Okurken kırlardaki hali geldi gözümün önüne.. Öyle güzel yansıtmış ki dizeler gelinciği ,fon müziğiyle ahenkle dans ettiğini düşündüm bir an..
Harika bir şiirdi Afet hanımcım Kutlarım mahir kaleminizi.. Sevgilerimle
Hisli duyguların canlı kalışı haz verici... Tebrik ederim... Beğendim... Şiir sev, şiir yaz, şiir oku... ...................................... Saygı ve selamla.