Yine demini almış güneşi çalmış gece Yine beşer alçalmış, adalet esir güce Belli ki asra ayar murat etmiş O Yüce; Göklerin nazlı süsü hilalde kılmış karar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Suriye, Irak, Yemen, Afganistan, Arakan Harabe onca diyar, yüreklerde yara, kan Kabil’le kardeş çıktı ardında kan bırakan Doğranırken müslüman yetişen aynı ensar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Nasıl derim "bana ne", yanan komşum ev benim Ecri büyük bu dava bu çetin ödev benim Merhamet mümessili "Türk" denen o dev benim Dünya sükût ederken haykırmak! Budur şiar! Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Tarihi tahrif ile, sorulmazsa arife Eksik kalır her tanım mefkûremi tarife Gönlüm Hakk’a nazargâh, naçara açık büfe Nice yürek tarumar, mü’mine düşen imar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ne zaman çakal girse muhacirin yurduna Bir nesl-i Âsım düşer davasının ardına. Yükü dağ olsa ne ki, ağır gelmez sırtına Sert esse de fırtına asla diz çökmez Çınar! Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Hayatta sanıyordum, özde leşmiş milletler İnsanlık onuruna mezar eşmiş milletler İnleyen müslümansa kör Birleşmiş Milletler Kaldı mı anlamayan kim medeni, kim barbar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ahmak suçu bulsa da bu demde bu asırda Gafletin gölgesi var her hatada, kusurda Nöbet sende ve bende vahdet denen bu surda Tüm dünya birlik olup kursa dahi Türk’e dâr Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Saplandıkça bağrına hançeri siyonistin Gözleri ufku tarar beni bekler Filistin Geldik, yine geliriz üstesinden her testin Kışlar ayak diretsin varsın naz etsin bahar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ben ki zalimin hasmı; öfkeli, şedit, yavuz Ben ki mahzuna müşfik; öncü, rehber, kılavuz Ben ki dostuna eşik, ağır yüküne omuz Yaşayamam onursuz; vahşet açık, aşikâr Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Yaradanın lutfudur "ben"i "biz" yapan o gen O yüzden, Türk olmasa k/öksüz kalır gezegen Gülü için nimettir hakir görülen diken Bir nizamın cüzüdür bozuk sanılan ayar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
"Lâ gâlibe İllallah"; dua et hayır olsun Ne çıkar hava puslu, yol zifir, bayır olsun İsterse yükün ağır tüm dünya sağır olsun El-Mucîb’dir O duyar, kimsesize O’dur yâr Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ben ki Şimal Yıldızı, güne gebe asuman Ben ki hırçın denizde mazlum için tek liman Ben ki yese düşerken son umuda ek güman "Yetiş!" dendiği anda kında kalmaz zülfikar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ne hikmeti araştır ne kaderi sorgula Rabbim "darda kalana yardım et" diyor kula Bir sanık arıyorsan git nefsini yargıla Âlemde ne gam diner, ne savaşlar, ne de zâr Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Nemrut dirilsin varsın, Lehep’ler olsun Eset Gömülsün denizlere onlarca minik ceset Devran böyle sürecek sansa da hain, haset Tarih okuyan bilir tekin değil bu civar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Ahdimiz var ezelden, tez elden haber salın Sonu yakındır artık hak namına masalın Aylan’ları getiren dalgaların, kumsalın Yas tuttuğu sahilde o gün verildi karar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Madem ki her musibet imtihanın bir cüzü Beşerin vazifesi heba etmemek özü Kul nice sırrı sezer kör değilse kalp gözü "Ölüm" mazluma paye, "ibret" alana ihtar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var
Kardelendi hayalim, pempesi düşten büyük Çığ düştü üzerine en ağır leşten büyük Bir dünya kurmak gerek, yeniden, beşten büyük Say ki bir tek biz kaldık; tuzak kahpe, vakit dar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Asra ayar verse de zalim nesl-i Nemrut’un İntikamı gün sayar müntakîm o Mabut’un "Kır!" emri geldiğinde yüceltilen her putun Yer ile yeksan olur Çin seddi olsa duvar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
Yaklaşsa da bu dünya sonuna yavaş yavaş Mütevekkil mümine uzaktır korku, telaş Kötüler ile uğraş aslâ bitmez arkadaş Hak-batıl savaşıdır, sürer son âna kadar Yardımla emrolunduk, mazlumun Sahibi var.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR DÜNYA...BEŞTEN BÜYÜK! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR DÜNYA...BEŞTEN BÜYÜK! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gönül dostu; Duyguların anlatımı ve anlamı güzel şiirde... Kutlarım... Şiir iyiliğin anasıdır… ............................................... Saygı ve selamlar..
Duyguların anlatımı ve anlamı güzel şiirde...
Kutlarım...
Şiir iyiliğin anasıdır…
............................................... Saygı ve selamlar..