Satanın dediğine bakma Kendi yediğine bak; Domates domates değil Karpuzlar kabak, Almadan pazardan Kokla sebzeyi meyveyi Yoksa eski kokusu Bozulur yiyenin dokusu; Genetik bozukluk Çağın ölümcül korkusu!
Şaban AKTAŞ 12.04.2018
DÖNÜM NOKTALARI
Her insan ayrı bir hayat Senden benden farklıdır Ömrünün her evresi İnsanlık hali bu Bir bakmışsın mutlu Bir de bakmışsın Tümüyle karamsar Yalnızlık hakim Sahiplenmeyince çevresi Ruhunu afakanlar basar
Acılar da günler aylar gibi Üstüste birikir birikir, Gündönümü yıldönümü gibi Dönüm noktaları var hayatın Mevsimler gibi Ruhsal iklim de değişiverir...
Bence belkisi yok Dönüşüm ve değişim Tümüyle evrenimizden Hem en yakın Hem de en uzak Gezegenlerimizden Çevremizden kaynaklı; Günden, aydan Yıldızlardan Sevmemize karşın Bağlanıp çözüldüğümüz Biraraya gelemeyip Üzümü üzüm üzüldüğümüz Günyüzlü kızlardan ... Az mı çektik, naz mı çektik Karakış ortası yaz Ağustosta ayaz mı çektik?!’
iki bin yıl önce birisi iki harf yazdırmış mezarına Biri Alfa, diğeri Omega Antik Yunan’da, Roma’da Alfabenin birinci ve son harfi Bu demek ki onun için, ’Her şey benim ile başlar, benim ile biter’ İki harf düşündürüyor Hem de ne çok; Ben yok isem kainat da yok!
Uyuyup uyanma lâhti Uyanıp uyuma vakti, Bazı horozlar erken öter Kesilip atılır başı, Bazısı hiç ötmez ikibin yıl sonra sessizce Dile gelir mezar taşı...
Şaban AKTAŞ 12.04.2018
Bitmedi... 13.25
Fotoğraf:Şaban AKTAŞ
12 Nisan 2017 ·
KINALI KAYALAR
Şimşir kaşıktan çorba içtim Yaylalarda karılmış Buğul buğul tarhananın lezzeti Damağım ile dimağımda Silinmemiştir hâlâ bulaşığı Kim öptü ise dudağımdan Öpüşümün aşığı...
Dilimdeki tat arapaşı Tavşan, keklik etinden Ki, ne dağları gezmişti Kayadan kayaya kınalı Kanatlarını süzmüştür...
Ey yanakları yabangülü kokan Dilinden bal kaymak Gözünden aşk akan sevgili Nasıl vazgeçerim senden; Senden geçmek değil mi Geçmek öz memleketinden?!
Vatan sağlık gibiymiş Yitirilmeden bilinmezmiş değeri Sılam imişsin sen benim Özlemini düğüm düğüm Boğazıma düğümlediğim Yakamdaki kırmızıgül Yaşamadan gurbetini bilemediğim...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GENETİK BOZUKLUK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GENETİK BOZUKLUK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.