Akasyanın, nergisin Sümbülün, Bir de gülün kokusuyla Rengine hayranım Mis gibi doyumsuz..
Portakal çiçeği, yasemin Gökyüzünde Yıldızlar gibi geceleyin Gözlerini aratmaz!
Göğün en güzel kızı Gecenin ilk yıldızı Sen bir Venüs’sün, Sen var iken Tanrı B/aşka güzel yaratmaz!
Aşk bir ışık oyunu Demet demet hüzmesi Çağla çiçek gözlerin Badem şeker ezmesi...
Güzel kokular içinde esrik Tanrı selâmını kestik; Ben deli, ben Mecnun Cennetten cehenneme geçtik Çekilmez oldu acın?!
Yarın doğum günüm 12 Nisan Bakma artık gözlerime Doğar iken gökte Venüs, 12’den vurulur mu insan?!
Şaban AKTAŞ 11.04.2018 - 20.06
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
TEK YÖN!
tüm seçenekleri bir bir feleğin çarkında eledim dönmemek üzere düştüm bu yola yanacaktım sonsuza değin buna ister yangın, ister ateş deyin kararlıydım kesin, biliyorum, bu benim seni cismen ihmalim yoktu başkaca, yalnızca sendin aşktı biricik ihtimalim...
onun için sevgilim derinliklerinde uzayın ne güneşler var daha karadelikler, gökadalar yana yana sönmüş, küle dönmüş yıldızlar...
bazısı bakır bazısı demir altın, gümüş, elmas kurşun kalay onları görebilmek, gönülden sevebilene has; elenip içinde eleğin erebilmek sırrına feleğin; güvercinler gibi uçup giderken alay alay sonsuza değin...
ben sevdim, aşık oldum diyorsan tek yön; mecburi istikamet dönüşü yok, yolun sonunda yolun başı; ışıktır insanı var eden, aşk; yokluğun can yoldaşı...
geceler kara, yıldızlar parlak düşünce kâlbine evren bütünüyle yusyuvarlak, ara, bul özünü, özün içinde közünü, ulaşıp O’na, görünce yüzünü yalvaracaksın; iki elinle kapatıp iki gözünü secdeye varacaksın ’Aman Tanrı’m; bu kadar aşk yeter cana daha fazla ışık gösterme bana!’
anla beni biricik aşkım, aşk yana yana kül olmak değil, kül içinde güneşgülü olmak tüm cihana!..
yüzünü görenin gönlünde silinir kir ile pas o güzellik sana, bu özellik bana has; yüzünü gördüm binlerce şükran benle seni Yaratan’a!
Şaban AKTAŞ 11.04.2018
Şaban Aktaş 11 Nisan 2014 ·
YİTİRİŞ
Çocukça düşlerimizde Yıldızlar dokunur, Umutsuz bakışlarımın Dipsiz kuyuları, Bilinmeyen inlerin Issız köşelerinde Yiterdi gözlerin; Eğince başını yerlere Saçların süpürge, Çıplak dallar arasında Bahçelerden geçer, Tane tane kar Yüreğimize yağar, Acımasız makas Sonbahar, Kırpık kırpık Yıldız yapar, Asarken gözbebeklerimize Erirdi ellerimizde Ilıklığında akan, Üşümekten korkan Sevgimiz, Ölümsüz düşlerimiz…
Şaban AKTAŞ 26.11.1996
Yayınlanmıştır. Aralık – 1996 / Poetik’us – Sayı: 2
10 Nisan 2017 ·
İYİLER VE KÖTÜLER
Kimi insan vardır silip atarsın Sende zerre kadar bir iz bırakmaz Kimisine döner döner bakarsın Gözünden taşmadık deniz bırakmaz!
İyi yol üstünde pınar gibidir Kaç yüzyıllık meşe pıynar gibidir, Canın o insana kaynar gibidir, Kötü sırf sis duman; geniz bırakmaz!
Eşini sağlam seç, dert görmez başın Kaya gibi dursun arkanda taşın Çürükse bağlanma; dinmez gözyaşın Kötüler maziyi temiz bırakmaz!..
Kötüler kupkuru, boş su sarnıcı Vurur umarsızca boşluğu acı İyiler her zaman başımın tacı Aktaş iyilere kem gözle bakmaz...
Şaban Aktaş 12.04.2017 - 18.17
11 Nisan 2017 ·
SİSLER İÇİNDE
Ay sisler içinde hüzünlü bugün Sanırım sevdiğim üzüldü bugün Acep gözyaşını silen oldu mu, Benim de gözlerim süzüldü bugün
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AKASYA BAHARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AKASYA BAHARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yüreğine ellerine saglık hep böyle
değerli vede güzel paylaşımlar buluşalım
nice şiirlere