Padişahın birisi En tembel adama ödül verecekmiş Emretmiş zabitlerine Ne kadar tembel varsa ülkede Toplayıp getirmişler; -Buyrunuz haşmetli Sultanım Tüm tembelleri topladık Huzurunuzda hazır Emrinizde nazır! - Kapatın bunların hepsini bir hana Gazyağı döküp kibrit çakın; Bakalım seyrine yana yana Kim kalır, kim sağ çıkar meydana?! -Derhal efendimiz, emriniz başım üstüne! demiş nazır
Han ateşe verilip yakılmış Hepsi kaçmış tembellerin Kala kala bir kişi kalmış köşesinde hanın İsitifini bozmadan olduğu yere çakılmış Sessiz derin miskin bir huşu içinde Elinde bir sigara, bekle babam bekle!
Gidip sormuş görevli merakla -Herkes kaçtı sen niye hâlâ buradasın?! işaret parmağıyla ’Bak!’ demiş tavana eklemiş ardından; - Şu yanan merteği görüyor musun? Başını döndürüp zabitan Bakmış işaret edilen yana; -Evet görüyorum! -Az kaldı bak, işte o mertek yana yana biraz sonra Közünü düşürecek bana Ben de sigaramı yakacağım Tüttüre tüttüre bakıp dumana Biraz keyif çatacağım Yanarsa yansın, göçerse göçsün han Batsın yerin dibine böyle cihan bana ne ya?! deyince Tembellik ödülü kazanmış adam!
-Böyle işe de ödül mü olur?! demeyin dostlar aman Olmaz olmazı yok, Koskoca bir haşmetli sultan Astığı astık kestiği kestik Padişah varsa başımızda Çalışana üretene değil En tembele verilir en büyük ödül agam?!
Ekmek bedava, su bedava Yesin içsin yatsın tembel adam Namı yürüsün padişahın; Onun için önemli bu dava!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TEMBELLİK ÖDÜLÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TEMBELLİK ÖDÜLÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
-Böyle işe de ödül mü olur?! demeyin dostlar aman Olmaz olmazı yok, Koskoca bir haşmetli sultan Astığı astık kestiği kestik Padişah varsa başımızda Çalışana üretene değil En tembele verilir en büyük ödül agam?! .Emeğine saygılar.Güzel bir çalışma.Kutladım
Yesin içsin yatsın tembel adam
Namı yürüsün padişahın;
Onun için önemli bu dava!..