Hakkı yenmiş demek ki Daha aybaşı, ilk gün Alır almaz maaşı Sıfıra çıktı emekli?!
Ne ek işi var Ne de dükkan kirası, Hastalandı, bitti adam Gitti bütün parası!
Az uz değil Hakkı çok yenmiş Çok emek vermiş ki Adına emekli denmiş?!
Bir de ona sor; Muhtaç bir iraya Eller arabayla gider, O kaldırımda yaya!
Şaban AKTAŞ 25.12.2017 - 21.12
BU GÜNKÜ AKLIM O GÜN OLSA?!
Bu günkü aklım o gün olsa, gelmez miydim hiç peşinden Tam yirmi yıl geçti oysa, vazgeçemedim düşünden
Gerçek aşk bu, gerçek meyil, unutmak hiç mümkün değil, Sensiz geçen gün gün değil, sen yok isen bir hiçim ben
Sensin benim tüm umudum, aşk ülkemsin anayurdum, Seni içtim yudum yudum dağlarda çeşme başından
Ayrı düşen kar tanesi, senle yağar her tanesi Bir Afrodit efsanesi, inci mercan gül düşünden
Bak kışın açan şu güle, uzatmış boynunu yola Ne el ele ne kol kola, yandım aşkın ateşinden
Şaban Aktaş 25.12.2017
YANLIŞ ANLAMAK?!
Evrensel bütünsellik içinde Yaşamsal döngü Tıpkı yıldızlar gibi Biri yanarken diğeri söndü, Biri açtı biri soldu Dağlarda ovalarda Dallarda açan çiçeklerin de...
Çiçekler de böcekler de İnsanlar gibi türlü türlü, Sarı, beyaz, siyah Ne çiçekler ne böcekler Sen neden karasın o ak Benim niye morum var Birbirine sormuyorlar?!
Türler daha türlü oluyor Bugün başka Yarın başka türlü, İnsan ise çok garip Gerçekleşen evrim Gerçeği söyleyen Darwin Dokuz köyden kovuluyor?!
Galiba haklı diyen ’Bilmek lânetlenmektir!’ Cehalet ise baş tacı (!) Gerçeği bilirken susmak İçine atıp kan kusmak, Evreni anlamamak; Ne kadar acı?!
Şaban Aktaş 24.12.2017
KARDA KIŞTA
Kar yağıyor dağlara Son kurtlar Kuşlar da dökülür Açlıktan ovalara...
Kurt bulanık havayı sever Avcılar dumanlı; Sen hayatı sev Kurda kuşa yem ver, su ver!..
Bir gün uçup giden can Kuş olup dönse geri Vursa seni acımasız biri Acaba ruhun ne derdi?!
Doğayı sevmeyen zalim Ne insan, olur ne âlim; Sor bakalım karda kışta Kuş olsam ne olur halim?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAKKI YENMİŞ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAKKI YENMİŞ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.