Ortaokul çağlarındaydm Çok iyi anımsıyorum Mahalle aralarında Sapanla, kapanla Tüfekle avlanmak Yasak değildi Emektar tekkırma’yla Aha şu andızın başında Bir kumru vurmuştum Közleyip yemiştik Mahalleden arkadaşlarla...
Nerede şimdi o Damları kırmızı kiremitli Gecekondu evleri, Zeytin, portakakal, Dut, incir, ceviz, selvi Dikenli Frenkyemişleri Muşmula ağaçları vardı, Daha evveline gidelim Bizim evden Bokludere’ye kadar Çalı çırpı, taş kaya Makiliklerde keçiler, Koyunlar, develer otlardı, Nereden nereye Şimdi ayıp olmasın diye Büklüdere diyorlar O eski Bokludere’ye!..
Nasıl değişiyor günden güne Hiç farkında olmadan Çehresi kentin, İnsan gibi zamanla Belleğimde eski sokaklar Kaybolup gitmiş avurtlarımca Çökmüş içine şakaklar...
Alışkanlık bu ya Genellikle insanlar Evden işe, işten eve Hep aynı sokaklardan geçer Çarşı pazar gelip giderken; Farketmeyiz değişeni, Nasıl akıl ettiysem dün Değişiklik olsun diye Eskinin içinde kendimce Yeni bir sokağa daldım Aman Allahım, hale bak Ne olmuş öyle ortalık?! .. Yeni yeni dükkanlar Yeni yeni binalar Yeni yeni insanlar Cadde cadde Bulvar bulvar Sokak sokak Her türlü insan Cins cins kul/var Nasıl da kalabalık Bambaşka bir kent Her yer betonlaşmış Başa dert Antalya!..
Nerede o eski bahçeler Asma dallarında Cıvıl cıvıl serçeler Evlerin önünde şırıl şırı Arıktan akan su Efil efil esen meltem Gönüllere ferahlık veren Portakal limon Turunç çiçeği kokusu?!
Şaban AKTAŞ 18.12.2017 - 09.50
SENSİZ HER TÜRLÜ DERT GELDİ BAŞIMA
Gülümdün tomurcuk yanağı dolgun Sen de mi ben gibi sarardın soldun Ben solmaz idim sen ellerin oldun Sensiz her türlü dert geldi başıma
Sen benden, ben senden düşünce ayrı Düşünce dert oldu yok bize hayrı Kavuşmak imkânsız, mahşere gayrı Hayâlin dikildi geldi karşıma
Unutmadım seni hep aklımdasın Kâlbimin içinde hep saklımdasın Akasya dalında, mor salkımdasın Her ilkbahar dallar geldi karşıma
Bahtım olsa yârim ellerin olmaz Sert vurmasa poyraz güllerim solmaz Dert olmasa gülüm günlerim dolmaz Sensiz her türlü dert geldi başıma!
Şaban AKTAŞ 18.12.2017 - 07.27
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
ERKEK KAZAĞI
Hatun kişi böyle olacak Emek emek, ilmek ilmek Örülüyor yünlü yelek Saracak sımsıcak On parmakta on hüner Karda kışta Bedenim üşümeyecek, Çok yaşa hatun Allah senden razı olsun Sen de olmasan Kim var beni düşünecek?!
Şaban AKTAŞ 17.12.2017 - 12.04
17 ARALIK 2017
Ne geçtiyse gözümden Onlar düştü özümden Ne kalır benden geri Yağmura bak, Şimşek çak Fırtınayı gör, Depremi yaşa Göğe çık Altı üstü yedi kat İn aşşa, Bitti hayat...
Biraz karalama Biraz yaralama Hayat biraz da Zaman aralama defteri Sayfa sayfa açılır Gün doğar Gün batar Gün biter, Kalem kalem dertleri Birazı yere Birazı da göğe saçılır...
Yer ile göğün Düğünü var bugün Su yüzeyi gerilecek Ay, güneş, yıldızlar Suların aynasına serilecek...
Altın gümüş işlemeli Bir Nisan tasında Hava, toprak, su Ve ateşin sesinde Dervişlerin dansıyla Ölü bedenler dirilecek...
Yer döner, gök döner Yel eser sevdalı Başım döner, taşım döner Döner bir yeldeğirmeni Rüzgârı felekten Eler geçer elekten Un ufak eder Her önüne geleni...
Şaban AKTAŞ 17.12.2017 - 10.10
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
TEŞEKKÜR EDERİM EY HAYAT SANA!..
Teşekkür ederim ey hayat sana İyiyi kötüyü senden öğrendim Beni de el gibi aldın dünyana Güzeli çirkini senden öğrendim
Neyimize yetmez bu dünya bizim Geldim gidiyorum ardımda izim Gide gide yorgun düşecek dizim Geceyi gündüzü senden öğrendim
Doğru yanlış bir çok hatam var elbet Hataya bir sınır kotam var elbet Hak diyen eli bir tutan var elbet Enel Hak sırrını senden öğrendim
Aktaş canı sevdi, canana saydı Aşkı ateş ile yanana saydı Açmaz gönül gözü kor olmasaydı Kör idim görmeyi senden öğrendim
Şaban Aktaş 20.12.2017 - 14.53
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
Şaban Aktaş 19 Aralık 2016 · Cana kıyan cani ise Azrail neden melektir Her insan bir fani ise Ölüm ergeç gelecektir
Seveceksen ölmeden sev Hak yolundan dönmeden sev Öldürmeden dövmeden sev Hak gerçeği bilecektir
Bahar tutarken yazıyı Otlatır çoban kuzuyu Yanında taşır tazıyı Sürüye kurt gelecektir
Zalimlerin kanı kalır Alimlerin şanı kalır Hak verdiği canı alır Can bedene gelecektir...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANDIZ AĞACI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANDIZ AĞACI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.