Geldi geçti ömrün yazı baharı Kala kala kışın güzüne kaldım Ay geceden aşıp gitti dağları Maziyi düşündüm yüzüne daldım
Çekik gözlü Ceylan esmer bir güzel Gelir Batık Kent’te koyları gezer Suda yedi renkli bir balık yüzer Gittim o denizin tuzuna daldım
Kıyıdan bir gemi aldı götürdü Simena’dan bindik Kaş’a getirdi Kaş’la göz arası yedi bitirdi Suya düşen gülün yüzüne daldım
El ele diz dize hep göz gözeydik Gece boyunca hep sahilde gezdik Sevdalı yellerin nefesindeydik Uzak denizlerin gizine daldım
Yıllar geçti unutmadım ben seni Ozanım deyip de sevmiştin beni Elim hâlâ okşar durur enseni Yaş düştü gözümden gözüne daldım
Hatıralar gelip bizi yokluyor Ellerim saçından yıldız topluyor Seviyor okşuyor tenim kokluyor Tuttum hayâlleri izine saldım
Gece gözlerinde akşamsefası Söz ile dilinde sevgi vefası Kayan yıldız gibi aşkın cefası Sen gittin ben aşkın közünde kaldım
Mektuplar yazmıştın kalem dokundu Bağrıma bir hançer gibi sokuldu Gel gör ki Sonbahar yaprak döküldü Sensiz hayâllerin güzünde kaldım
Çizen ayrı çizdi bizim yolları Ayrı dalda soldu hasretgülleri Gelmez artık ömrün geçen yılları Tatlı dilin ile sözüne daldım
Gezdiğim denizler bindiğim yatlar Sessizlik içimde; fırtına patlar Aşkla doludizgin koşan o atlar Andıkça maziyi hüzüne daldım Aşkların en derin özüne daldım...
Suyu esir ettiler; Bendine beton Kaynağına zincir Kilit vurdular!
Susuz yaşam durdu Vadilerde kelebekler Böcekler öldü! Her yer kupkuru Memleket çöle döndü!
Ne çiçek kaldı ne dal Yok ki olsun Arı ile bal Allah cezasını versin, Bunu yapan hangi aptal?!
Anasını sattığımın HES’i Perişan etti herkesi!
Şaban AKTAŞ 02. 10. 2017
SEN KENDİNİ TANIMIYORSUN
Sen aşk nedir henüz tanımıyorsun Aşk kâlpte tutuşan ateşe benzer Sevdim diye beni yanılıyorsun Aşk yâr gözündeki güneşe benzer
Düşmeyen ateşi suyu ne bilir Ruh bedenden uçar göğe yükselir Sanki sur borusu baştan üflenir Başında kıyâmet kopmuşa benzer
Savrulmadık ne köz ne külün kalır Ne diri bir beden ne ölün kalır Varla yok arası his halin olur Aşk insan-ı kâmil ermişe benzer
Sevgi dersen başka, karışmaz aşkla Tutup dokunayım, yarışmaz asla Dokunmadan sevip demeden keşke Aşk ölüp ölüp dirilişe benzer
Şaban Aktaş 02.11.2017 - 13.29
::::::::::::
bir gülüş takınca dudağına çalım attım sanırsın yaşama Ceyda Sevgi Ünal Şiirli/yorum :
Ç/ALIMLI GÜLÜŞ
Gülüşün bol olsun Çalım çalım üstüne Öyle bir şut çek ki Rakip kaleye gol olsun!
Hayatın galibi sen ol Yüzünde hep neşe Ve maç bitiminde Galip takım şerefine Yüksek sesle üç defa SAĞOL, SAĞOL, SAĞOL!
Alkışlar Sevgi hanıma; Gülüşün ile hep varol!
Şaban AKTAŞ 01.11. 2017 ’ 21. 32
SARI LACİVERT
Ohhh be, traş oldum sinekkaydı Banyo yaptım mis gibi Keselendim bi güzel Sabunlandım bol köpüklü Sular kirimi aldı götürdü Rahatladı bedenim Dünya varmış, kendime geldim!..
Gömleğim kareli, sarı lacivert Çok sevmem bu rengi Fenerbahçeli de değilim Galatasaray’lıyım, Metin Oktay ile Turgay Şeren’i tanıdığımdan beri, Fakat hava da biraz sert Bu gömleğin kumaşı pazen Basmadan sıcak tutar Hiç belli olmuyor hava Güz sonu aniden rüzgâr çıkıyor Soğuyuveriyor, üşüyorum bazen!
Neyse boş ver dedim kendime Renk pek de önemli sayılmaz Sağlık daha önemli, Daha da önemlisi içindeki adam; Çekiştiriverdim bedenime Yakışıklıya ne yakışmaz Beni bu halde görüp sokakta Hangi kız koluma yapışmaz?!
.. ( Çok mu ihtiyarladım ne?!) .. Böyle yazdım diye peki Eşim bana kızar mı; yok, o bilir beni, Aramızdan su bile sızmaz :) İyi etmişsin, sıcak tut bedenini Daha iyi, üşüme!" der, kızmaz kızmaz!
Şaban AKTAŞ 01.11.2017 - 16.03
SAĞOLUN VAROLUN!
Çok değil artık yediğim Kuş kadar yesem yetiyor bana Midem küçüldü zaten Habis bir tümör yüzünden Aldılar üçte ikisini, Onun için El üç yese, ben bir yiyorum Ya Rabbim buna da şükür diyorum...
Daha kötü de olabilirdi Az daha geç kalsaymışım İkinci evreye geçermiş O zaman tamamı alınır midemin Şu an yaşamıyor olabilirdim?!?
Verilmiş sadakam varmış mı desem Yoksa beni seven sayan arkadaşlara Yatırıp bir masaya Tam Dörtbuçuk saat süren Başarılı bir operasyon ile Yeniden yaşama döndüren Yüzümü güldüren doktorlarıma Binlerce kez teşekkür mü etsem!
Bazan mutluluklar sevinçler Acılar ile birbirine karışır Hıçkırıklar sağanak Yağmurlarla yarışır Hayat bu; dert çile dolu Sevenleri olmasa Kimse çekemez bu yolu Yalnızlık tek Tanrı’ya mahsus Ağlama gözlerim, söyleme dilim Sus artık sus, Dostlar hepiniz sağolun varolun...
Şaban Aktaş 01.11.2017 - 13.57
Bu bir rap müzik parçası olabilir...
DEVENİN HAVUDU!
Sabah sabah gürültü Bastı yine sokakta Asfalt döküyorlar Yılardır bitmedi Sökme dökme işleri Çekeceğimiz var daha Elektrik, su şebekesi Atıksu kanalizasyonu, Kablolu kablosuz Fiber, hiper süper Trafo,Baz istasyonu Alt geçit üst geçit Köprü viyadük Trafik ışıkları Uydu yayını internet Türk Telekom Vodafon, Uydu Net Havagazı derken Bir şarkı gibi Alay ederce benimle İsyankâr bir sitem Dolanıverdi dilime; Sök sök yeee, "Dök dök yeee!"
Derelerde çakıl kalmadı Beynimde akıl kalmadı Ah şu kaldırım taşları Adam etti kocabaşları Havada bulut bende umut Bir baş da sen tut İster köşebaşı İster kaldırım taşı İsterse öküz başı olsun (!) Sen de yala, sen de yut! Sök sök yeee "Dök dök yee!"
Görgümüz bilgimiz İşte hepsi bu kadar Güzel günler mi; unut unut! Ne mi dedim, Ben büyüdüm artık Deveyi havuduyla yedim Sen de büyü sen de yut Uyu yavrum ninni Deveyi havuduyla Tut tut yuuut, yut yut uyuut! Sök sök yeeee "Dök dök yeee!"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GELDİ GEÇTİ ÖMRÜN YAZI BAHARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GELDİ GEÇTİ ÖMRÜN YAZI BAHARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.