Göğün alnını sevdi rüzgârın kanatları Kayıp kentten kayboldu coşkulu ıslık sesi Özgürlük ateşini çakıp yakan atları Kırbaçlarla dövdüler durana dek nefesi. Doğduğumda gerçekti bu masal kahramanı Toprağa gömecekler gelmiş midir zamanı.
Onun için var olan kanda yüzen ak hilal Ve göğsünde saklanan sevimli küçük yıldız Her dalgada haykırdı; bizimledir istiklal Birlikteyiz güçlüyüz yaşlı erkek kadın kız. Yirmi dokuz ekimde göklere çıkacağız Cehaleti ve kini kökünden yıkacağız.
Güneş doğacak yarın aydınlatıp şafağı İnancımız bu bizim döndüremez hiç kimse Kırmızı şelaleler şen edecek sokağı Gerekirse mezarda o olacak elbise. Elimiz sana açık, ebedi kalsın Ya Rab Mutlu olsun milletim olmasın yine harap.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
29 Ekim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
29 Ekim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili şairem.kalbi duygularımıza öylesine güzel tercüman olmuş ki bu güzel şiiriniz,yazan ve hisseden duyarlı yüreğinize çok teşekkür ederim.Can-ı gönülden kutluyor nice güzel cumhuriyet bayramlarına diyorum.
-kesilene *Kırbaçlarla dövdüler bitene dek nefesi. diye okudum ben bu dizeyi. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, bu en büyük ve anlamlı bayramımız hepimize kutlu olsun Afet Hanım. Saygı, sevgi ve selamlarla...
Sevgiyle.