BENİM CANLARIMŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Biraz klasik olacak ama 80li, 90lu yıllarda çocuk olanlar, o yılların unutulamayacak güzelliğini yaşayanlar bunun ayrıcalığının ne demek olduğunu bilirler... Asil duygularla bağlı, samimi insanlardan oluşmuş o mahallelerin güzelliğini nasıl unutabiliriz ki! Seneler once yazdigim bu şiirimi okuduğumda ruhumun derinlerinde yeniden o yillara yolculuk ettim.
Biz Mudanya-Zeytinlik sokağının sevgi dolu çocukları... Artik herbirimiz birer yetişkin olsak da, o yılların büyüsünü hiç aklımızdan çıkaramadık ve hala birbirimizi hic unutmadik. Bu şiiri , beraber guldugum ve beraberken aglamak nedir hic bilmedigim; bayramlarda komsu teyzelerden şeker topladığım ; pecete kolleksiyonu yaristirdigim, Ramazan topunun patlamasını neşeyle beklediğim; Teravih namazlarinda arka siralarda kikirdamamizi tutamazken yasli teyzelerden azar yedigim; Hidrellezlerde maniler okuyup şakalaştığım; mahalle aralarında oynadığımız oyunlara,saklambaclara doyamadığım; anneannemin bahcesinde muzik calip dansettigim, Seker kiz Candy, Heidi ve Tas Devri izledigim, bazen de aramızda anlattığımız korku masalları yüzünden uyuyamadığım; hepsinin cok sevdigim annelerinin güzel yemeklerini tattığım ;aramızda çıkardığımız komik mahalle gazetemizin neferleri ; sadece mahalle çocuklarının bildiği Gizli Bahçenin kahramanları, anneannemin masallariyla buyuyen, annemi hala kendi anneleri gibi goren, ablalarimi canlari gibi seven çocukluk arkadaşlarımiza ve kardeslerimize adıyorum :)
BENİM CANLARIM
Esin Çelik Karayeli Benim canlarimin gönlü, Bazen cıvıl cıvıl, bazen hüzünlü Zeytinlik sokağının tum çocukları... Asıl duygularla bağlı,temiz gönüllü. Benim canlarim sevgi dolu, Bir aradayken hepsi coşkulu, Ayrılık zilleri çaldığı zamansa Hepsi ağlamaklı, duygulu... Benim canlarim, canımdan öte Beraber geldik çocukluktan bu güne Hepsi layık en güzel sevgiye Ve sevgilinin en iyisine! Hepsinin kuvvetlidir sevgi bağı, Yar gibi sıcak, can kadar tatlı Yüzleri ay gibi parlak,ışıklı Umutlarında yakışıklı bir prens saklı Dostlugumuz şarap gibi Güzelleşiyor yıllar geçtikçe Bu duygu bir çığ gibi Büyüyor sevgimiz yeşerdikçe! Esin Çelik Karayeli 1990 |
Ne güzel yazmışsınız.Kaleminiz var olsun.Sevgiler