AMBERİYE MESCİDİŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Sultan Abdülhamid’in vekili olarak Hac vazifesini yapan vezir İstanbul’a döndüğünda huzura çıkar. Padişah, vezirini öz kardeşi gibi karşılar, sarılır. Efendimiz’in (sav) kokusunu hissetmeye çalışır ve sözü, kendisinden Hacca giderken talep ettiği Ravza-i Mutahhara toprağına getirir. Vezir, kadife bir kesenin içine koyduğu toprağı Sultan’a uzatır… Abdülhamid Han, kemâl-i edep ve hürmetle toprağı avuçlarının içine alır, koklar, bir daha koklar ve sonrasında vezirine “Bu toprağın amberi var lakin miski yok” dediğinde Vezir Efendi olup biteni anlatır. Dalgınlık eseri toprak almayı unutmuş, dönüş için trene bindiğinde hatırlamıştır... Bir koşu tren garının civarından aldığı toprağı keseye koymuştur. Ziyanı yoktur, padişah her vesileyle kutlu beldelere ihsanda bulunmaktadır. Vezirin toprağı aldığı yere bir mescid inşa edilmesini talep eder. Bir sonraki hac mevsimine kadar Medine-i Münevvere Tren İstasyonu’nun karşısına beyaz kubbeli mescid inşa edildiğinde ismi hazırdır: Amberiye Mescidi.
Türk’ün Ravza yurduna saygısının ölçüsü, YUSUF BİLGE * Ravza: Temiz bahçe demektir. Bu tabir; Medine’de Mescid-i Nebevi’de Peygamberimiz (a.s.)’in kabri ile minberi arasındaki bölüme denir. 10x20 = 200 metrekarelik bir alandır. Peygamberimiz (a.s.), "Evimle minberim arası, cennet bahçelerinden bir bahçedir." demiştir (Buhari, Fadlü’s-Salat. 6). |
birileri ya Türk'çü idiler
ya Ümmetçi
hasılı bu hususları engin görüşlerinizler terkip şahsınıza münhasır..
evvel küçüklükten beri verilmeye çalışılan osmanlıcılık henüz gençken (Topkapı Sarayı'nda) fark ettiğim padişah ilim ve terekeleri ile köyümün sefalet içinde bırakıldığını idrakim tepkimin katıyet kesbetmesinde rol oynadı..
imdi sizin de izaha vazettiğiniz üzere osmanlı dayıları yüzünden batıya meyilli iken bir avuç toprak için mescid ihdas edenler için biz hep
göçebe = ............ bırakıldık..
derin saygılarımla arz ederim.
not: ziyaretinizle gözümde arşa değen köyüm 1900 lerin başında iskan olmuş..
cami 1918 de yapılmış
çocukluğumda tek göz "yerden evler"in eğre (bize has bir kelime oldu)ler dolap, askı, salıncakın tesbit edildiği yerler oldu.. tek tabaklı camlar çok sonra
Allaha emanet olasınız.