Daha dün *Otuz beş yaş* şiirini okuyordum. Zaman nasıl da su gibi akıp geçmiş Anlayamadım… * Çocuk gibi olmayı isterken Geriye dönüp baktığımda Dün bitmiş… Bugün de geçecek Umudum yarınlara kalacak Oysa… Oysa yarınlar da dünden tükenmiş… * Hep çocuk kalalım istedik. Bazen de büyüyelim diye dua ettik … Ve Büyüdük! Büyürken… Hiç farkında olmamışız, Hayat çizgisi Belirmiş yüzümüzde çoktan… * Çocuk ruhlu kalalım istedik Hayatın gerçeklerinden kaçıp Pembe hayallere daldık. Oysa hayat çok acı Kurtuluruz belki hayallerden Umutlarımız kaybolur gider birden… * Büyürüz, zamanla olgunlaşırız güya Yerli yersiz sabredemeyiz Bütün canılar büyür, büyüyecek de Doğanın kanunu… Zor değildir aslında, Zor olan olgunluğa katlanmak… Gerçeklere sırt çevirmeden Pembe düşlerin saçmalığını anlayıp Gerçekleri görmek en doğrusudur Zaman akıp giderken… * Hayat… Dümdüz bir çizgi gibi görürüz. Kim bilir? Belki de hiç ciddiye almadan Günübirlik yaşadık. Engelli yolları burnumuz havada geçtik Görmedik hayatın gerçeklerini. Görmezden geldik, Zorda kalınca da selam durduk… Dedik ki; insanoğlu bu! Şaşar da beşer de, Ders almadık ki yaşadıklarımızdan. Onca imkânsızlıklar arasına Bir umut diyerek Nice beklentiler sığdırdık… * Olmayacak duaya âmin dedik İinanmak istedik Seçtik en kolayını, İnanmış göründük… Geçti… Eski dediğimiz o günler Kısacık bir zaman dilimiymiş meğer… * Hayat denen engebeli yolda yürürken Ayaklarımız yaralandı. Yüreğimiz kâh can kırıkları ile doldu Kâh kan revan içerisinde kaldı. Yaralarımıza, Kendi ellerimizle bastık tuzu gözyaşlarımızla. * Kalabalıklar arasında yapayalnız kaldık Zor günler yaşadık, Birbirimizin yanında olamadık istesek de. Belki bir fırtınaydı kapıldığımız Habersizdik mahremden, yasaklardan Sarp dolambaçlı yollardan, ahretten… * Ağlarken birlikte çıkmazlarımıza Ortak payda da buluştuk Değişti hayatlarımız ve Hayatımızın akışı… Bundan sonrası da olmayacak. Ya da daha hızlı Belki de daha kısa… Ama biliyorum ki çok yorucu olacak… * Kim bilir yine göz göze geleceğiz Bakışlarımız donuk Kör ve manasız Neden diye soramayacağız! Sormuş olsak bile, Nasıl anlatacağız? Kelimeler anlamını yitirmiş olacak Yarınlarımızda… * …Ve Sen ve ben… Biz yani… Harf-harf eksileceğiz Ben yine şiirler yazacağım Defterlerim okunmamış şiirlerle dolacak Olmayan senli cümleleri telaffuz edemeyeceksin Dilin lal olacak. Cümleler kuramayacağız Dize-dize, satır-satır susacağız. Çaresiz Zamana alışacağız…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Zamana Alışmak şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Zamana Alışmak şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.