Tavla atan kaldırımlara karşı beş adam sandalyesinde, oturmuş acı nargilesi ağzında.Çıkmıyor bir türlü. Neredeyse beş dakikamı buna ayırdım,derken ikindi oldu üstümüze.Utanmayan,sıkılmayan kediler için kaçış zamanı. Aynasını çıkardı muhallebici,güneşle dans eder gibi her evin balkonunda, penceresinde bir görüntü bir ses.Geçiyor işte ömrümüzün tam orta yerinden acılı sokakların,paramparça olmuş asfaltın üstünden geçiyor bizim tatlıcı.
Cesur kızlar geçer penceremizden,önümüzden,gözlerimizden öyle değil ama cesur dediğin sekiz yaşında göğüsler hayatı kalçalarını önemsemez ilk başta,belki genetiğinden incedir gerdanı. Çakısı var bu kızların mahalleye girince çantasına giren,korkutuyor beni bu taş bu kaldırım bu sokak.Kuşların kümelenmesi hele,ötmeleri duymayanlara, anlamayanlara duyurmaları seslerini.Azgın kadınların evlerinde bekar ölüşü bu mahallenin de kaderi olacak.
Sigara üstüne sigara yakan Hami’nin bıyıkları çoktan sararmıştı mahalle orospusunu atlayıp kalan herkese selamını verdi ne kaldırım umrundaydı ne de yeni yapılan bina Hami hala sekiz yaşında,aklı başında bir delikanlı zannediyor kendini akşama az kaldı bir hızlı bir tatlı telaş kasabada. Çocuklar saklanmış,büyüyor devler. Denizi izleyen çocuklara yaklaştı her zamanki gibi sinek kara sinek uçtu kollarında iki çocuğun.Ne kovdu ne ittirdi ne de yaşlandırdı onları uzaklaştırarak.Bakmadı bile tenezzül edip kime anlatabilirsin,kimsenin görmediklerini,nasıl anlatabilirsin daha önce söylenmemiş şeyleri ve kim anlayabilir her zaman horlanıp her zaman itilmişleri.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Benim yaban mahallem şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Benim yaban mahallem şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok Beğendim...
Tepriklerimle Kutlarım...
............................................Selam ve Saygılarımla..