Kaktüs
Boşluğun
anlam kayması ve parçalanan tuğla duvarlar. Ağzını dayamış diğerinin oniki parmak yarasına öpüyor hayır öpmüyor yalıyor Şimdi koltuklar konuşuyor liyakat riyakat ve cinayet olmadı bu cerahat. Kaldırım da mülteci otobanda hülleci bütün şehir boyu çatıları akıyor evlerin Ve çıplak ayaklarıyla yağlı parmaklarıyla yıkıyorlar halıları.. Tütün ve yara kokan odalar bekar odaları fahişe odaları şair odaları erk güzellemesi fevri inkarlarım büyüyor yürü yürü nereye kadar adalet. Adaleli esmer elleriyle beyaz fistanlı şeyhler petrollük şeyler ve sheller olmadı bp katar yüklü hatır yüklü silah yüklü kan yüklü öküzler. Öküz altında buzağı arıyorum efendiler elime çarpan şey kamış şeker kamışı giren çıkan bize bakışı. Reddediyorum efendiler kürsüye çıkarıyorlar kürsüde kürsüymüş ha şimdi ben buraya neden çıktım bilmiyorum Niye çıktım biliyorum olmaz olsun böyle şiir vur vur vur boynuna boynuna gavurun dölü. Zalimin zulmü varsa mazlum büyür büyür büyür çok büyür zulmün Allahını yapar. Fener ne koydu be efendiler yok yok böyle değildi o iş zarsız bela ve çetesi sinemalarda kuytu köşede kaktüs saksıda Doğuş arabesk marabesk. Yi yin eften püften şeyler işte kel ile kör topal katır düştü aha yere yatır yatır yavaş yatır cağnım zevk alamıyoruz. Gayya kuyusudur bu kuyu bir memleket düşer parçalanır bölüşülür demokrasi uğrar Yugoslavya’laşır.... |
Zalimin zulmü varsa
mazlum
büyür
büyür büyür
çok büyür
zulmün Allahını yapar.
şiir elbet iç çekişleri özlemleri anlattığı gibi aynı zamanda öfkeleri sitemleri isyanları da anlatır.
Halk dilinde bunun örnekleri çoktur."Zulmün Allahını" böyle bir kullanım olsa gerek.Allah özel isimdir Ama mısralrın kast ettiği anlam zenginliği fotoğraf çıplaklığı kadar berrak geldi bana
Okuyabilmek için renkleriyle oynamalısınız metnin