Ah! be Ahmet abi Ben birgün ölürsem, sokak çocuklarına umudu anlat, sevgiyi anlat
--- İçime tepe taklak düştüğüm günden beri Kan tükürüyorum Ahmet abi Bak aşağı mahalleden duyulan öksürüğüm Bu yarım yamalak ayak sesim Cılız bakışlarımda dünya soluyor be abi Ömrün son peronu bu Paslı trenlere hayallerimi yüklüyorum Zambaklar Ahmet abi Onlar ve papatyalar ne kadar da değersiz Oysa Zehra’nın saçlarında hayata anlam katıyor Bak gözlerini yine kaçırıyor abi Onursuz bir akşam daha kalbimi ezerek Canımdan, gençliğimi biçerek geçiyor Avuçlarını öptüğüm yalnızlığım Karanlığın öz evladı Kötü konuşup, vurma be abi, yapma be abi...
II. /
Nerede kalmıştık Ahmet abi? İşte böyle diyordum, her şey bildiğinden biraz daha öte Çağır gelsin geçmişi, gelmemişi,geçmemişi Otursun şöyle karşımıza, gam aksanlı yaşanmamışı Ahmet abi çayın canı acır mı? Tütünsüz diplere çöküp, öyle acırmış işte insanın damarları Babam anlatırdı, tabutluk fikirleri kırmış hep sağlam kafaları Delirmek hakkım sabittir Şimdi sen dinliyor gibi yapıyorsun ya Ben burada dahi yokum, zaten sana da anlatamıyorum İşte böyle be abi Geçenler de bir su’yun peşinden gittim O aktıkça kalbimi ark ettim Bilgeler rengini sordular , aşk ötesi nedir ki dedim Ahmet abi topraktım, suya karıştım Şimdi tam hayata layık çamur oldum Ben oldum abi...
III. /
Ahmet abi, ben dünyanın yabancısıyım, korkuyorum bak Hani öyle dik duruşlarım falan hikaye abi Benim için birşeyleri hafızanda tut Unutkanım ben , ilk beni hatırla Terk edilmiş mezar gibi, çehresi zindan gibi içim Ahmet abi, elimden birşey gelmez Ne olursun beni herkese yetiştirmeye kalkma Geç kaldım bak son otobüse Erkendim şah damarından kopan yollara Kim çaldı ağzımdan nefesimi Kim koparttı rezilce ruhumdan canımı Adressiz bir hayat, yanlış kapının önünde duruyorum Korkuyorum Ahmet abi Biliyorum bitmeyecek bu uykumu bıçak gibi kesen hesaplarım İnsanların hepsi delirmiş Herkes çoktan kendini yüzlerce yıl aşmış Geç kaldım yine herşeye Kimin namına açar hala bu umut misali zambaklar Beyaz, mavi şarkılar kimsesiz geziyor sokaklarda bak yalın ayak Kimse sahiplenmiyor, artık kimse de yaşatmaz Eski korkular var ceplerimde, düş kırıklarım örneğin Kaç geceyi karış karış adımlarım Bu öfke, bu kin bu keşmekeşlikle Çıldırasıya ağlayasım var Yerin dibine koşar adım inesim Belki bir rüzgar, lodos gösterir haritada yerimi İnce hastalık yüklenmiş kamyonlar toz duman Uzaklar çağırır, neresi olduğunu bilmem Katran yanıyor içim de, bırak beni içim cehennem yeri Işıkları söndür saatler zamana düşman Bak akrep yelkovanı katlediyor şu köşe de Müstesna bir karanlık başlıyor, Hadi be abi, sen git, sen git Ahmet abi, git ! Ben yalnız da ölebilirim...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ahmet abi 0-1 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ahmet abi 0-1 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne güzeldi.
Beni sorsalar kendimi ancak bu dize kadar iyi anlatabilirdim.